Miksi kukaan ei tee Helsinkiin sellaista ihanaa aamiaispaikkaa, mitä Jenkeissä on?
Missä tarjoilija kulkee jakamassa ihmisille lisää kahvia. Ja sieltä saa kaikkea ihanaa. En nyt muista, miksi niitä sanotaan.
Kommentit (49)
Siellä tarjoilijat elää tipeillä niin on vähän pakko palvella asiakkaita. Tippikulttuurin voi tuoda Suomeenkin mutta palkkoja pitäisi alentaa silloin palvelualalta joku 70 prossaa.
Menneitä haaveita.Oli vaan niin kivaa kun itse omistin tuollaisen paikan.
Oli aidot liinat pöydissä ja ihana kahvin tuoksu kahvila-ravintolassani.
"Miksi kukaan ei" avaus. Miksei ap tee itse tuollaista paikkaa? Aina jonkun muun pitäisi tehdä.
Suomalaisten ostovoima menee tämän viher feeeministi hallituksen linjan mukaan vessasta alas. Suomen tulevaisuuteen ei kuulu ulkonasyönti vaan omat makaroonilaatikot.
Kalliossa on. Aamutuoppi klo 9 alkaen 4-6e.
Suomalaisen aamiaiskulttuurin huipentuma on tilata kulmakuppilasta panini ja iso olut, jonka jälkeen käydään baarin rappusilla vetämässä pari röökiä putkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi kukaan ei" avaus. Miksei ap tee itse tuollaista paikkaa? Aina jonkun muun pitäisi tehdä.
Ap:han saattaa olla vaikka sadan naudan maatilallinen tms. Saahan sitä antaa ideoita muille.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti diner-tyyppistä ravintolaa? Ne ovat kyllä ihania - ei mitään jokapäiväistä ruokaa, mutta silloin tällöin hauska kokemus.
Diner minulla oli mielessä, mutta sana dine vei ajatukseni pois aamiaisesta, joten en kirjoittanut sitä. ap
Siksi, että suomesta puuttuu ulkona aamiaisen syömisen kulttuuri. Maan tapa on keittää aamukahvi itse ja ehkä jotain syödäkin samalla, kotona.
Toden totta, aina New Yorkissa käydessä pitää John's Cafessa aloittaa aamut, ihan jo aikaeronkin takia.
Onhan noita, mene aamiaiselle johonkin Kämp-ketjun paremmista hotelleista, esim Kämp tai St George.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti diner-tyyppistä ravintolaa? Ne ovat kyllä ihania - ei mitään jokapäiväistä ruokaa, mutta silloin tällöin hauska kokemus.
Diner minulla oli mielessä, mutta sana dine vei ajatukseni pois aamiaisesta, joten en kirjoittanut sitä. ap
Joitakin läheltä liippaavia on Helsinkiin auennut. Esimerkiksi Kampissa oleva Lazy Fox, josta saa joko valmiita tai itse koottuja aamiaislautasia.
Ei liene järin kannattavaa. Suomessa aika harva lähtisi puurolautasensa ääreltä johonkin ylihintaiseen kuppilaan aamupalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:han saattaa olla vaikka sadan naudan maatilallinen tms. Saahan sitä antaa ideoita muille.
Ideoita riittää kaikilla, ei niillä ole arvoa. Toteutus on ainut mikä merkitsee.
Juu. On se niin helppoa ottaa yrittäjäriski. Irtisanoutua palkkatyöstä, ottaa lainaa, oma asunto vakuudeksi, palkata työntekijöitä, vuokrata tila ja sisustaa se. Kuinkahan monta kuppia kahvia pitäisi myydä, jotta kaikki nuo investoinnit saisi kuoletettua, saati sitten että tulisi voittoa? Jonkin pitäisi ottaa tuo riski, ei minun!
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita, mene aamiaiselle johonkin Kämp-ketjun paremmista hotelleista, esim Kämp tai St George.
Luulenpa, että ap tarkoitti tavallisen tallaajan ulottuvilla olevaa, vaivatonta ja nopeaa mutta kuitenkin laajaa valikoimaa tarjoavaa, tarjoiltua aamiaispaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideoita riittää kaikilla, ei niillä ole arvoa. Toteutus on ainut mikä merkitsee.
Tämä nauratti. Aika mahtipontista. Mistä lähtien vauvapalstalle tehty avaus sisältää vastuun sisällön toteuttamisesta?
En kyllä lähtisi kotoa minnekään aamiaiselle. Ihanaa istua oman pöydän ääressä vaikka yöpaita päällä ja nauttia omasta rauhasta.
https://lazyfox.fi/pdf/menulazyfox.pdf
Tämmöinen avasi äsken Kamppiin Albertinkadulle. En ole vielä testannut, mutta kyllä tuo kiinnostaa...