Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sais iloisenvärisiä velour-housuja lapsille?

Vierailija
06.09.2015 |

Koko 116-122 cm. Lindexillä on nykyään niin ankeat värit. Saa olla vähän hinnakkaampaakin kuin Lindex. Mutta ei sitten mitään kotimyyntimerkkiä!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta...

Kangaskaupoista löytyy todella iloisen värisiä ja kauniisti kuvioitujakin velour-kankaita, etenkin nettikaupoista. Mikään ei ole niin helppo ommella kuin lapsen housut. Kirjastosta voit hakea Ottobre-lehtiä, joista löytyy sopivat kaavat. Tässä olisi oivallinen tilaisuus oppia uusi hyödyllinen harrastus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

me&I:lta

Vierailija
4/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:17"]

me&I:lta

[/quote]

Ja sitä voi tilata netistäkin.

Vierailija
5/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta ompelemiseen. Me&I on kotimyyntimerkki.

Ap

Vierailija
6/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: etsin yksivärisiä housuja!

Ap

Vierailija
7/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kotimyyntimerkki?

Olen täältä joskus tilannut kangasta, mutta sieltä tulee minulle aina sähköpostiin uutiskirje jossa tyrkytetään lastenvaatteita (minulla ei ole lapsia, kiitos vaan), joten eiköhän sieltä housujakin löydy:

http://www.lastentaikamaa.fi

Näkyi ainakin olevan kategoriat tyttöjen housut ja poikien housut.

Vierailija
8/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä, siellä olikin muutamassa värissä velourhousuja, lisääkin saa laittaa! Kotimyyntimerkki tarkoittaa siis verkostomarkkinoinnin kautta myytäviä vaatteita.

Ap

Vierailija
9/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:18"]

Ap

[/quote]

Ok, no ehdotinpa kuitenkin. Ompeleminen ei oikeasti ole mitenkään vaikeaa tai aikaavievää, varsinkaan lastenvaatteiden.

Miten tuo me&i on kotimyyntimerkki, jos sitä voi tilata netistäkin?

Vierailija
10/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:25"]

Ap

[/quote]

Ok, no ehdotinpa kuitenkin. Ompeleminen ei oikeasti ole mitenkään vaikeaa tai aikaavievää, varsinkaan lastenvaatteiden.

[/quote]

Miten se ei ole vaikeaa tai aikaavievää, sitä mä en vain ymmärrä. Mulla on nyt listalla se, että ompelisin lapsen huoneeseen peiton ja verhon, mutta kankaat on olleet kassissa kohta 2 kuukautta. Mulla ei ole juuri kokemusta vaatteiden ompelusta, joka on paljon vaikeampaa kuin vaikkapa verhojen ompeleminen. Pitää etsiä kaavat, kankaat, varata aikaa suunnittelemiseen, leikkaamiseen ja ompelemiseen ja siivota välillä tavarat pois, ettei 1-vuotias  saa niitä. Miten tähän ei saa menemään aikaa?

Mä en tiennyt, että me&I:ta saa netistä, koska en ole koskaan harrastanut kyseistä merkkiä.

Ap

Vierailija
11/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villervalalla on ainakin ollut yksivärisiä velourhousuja

Vierailija
12/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:44"]

Villervalalla on ainakin ollut yksivärisiä velourhousuja

[/quote]

Joo, muuten kävinkin joskus katsomassa Villervallan sivuilla, ja ainakin silloin oli. Kiitos!

Ap

Vierailija
13/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään superompelija, mutta taaperon housut valmistuu puolessa tunnissa (kankaasta valmiiksi housuiksi). Enemmän siinä aikaa menee, jos lähden kaupasta etsimään.

Vierailija
14/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:16"]Varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta...

Kangaskaupoista löytyy todella iloisen värisiä ja kauniisti kuvioitujakin velour-kankaita, etenkin nettikaupoista. Mikään ei ole niin helppo ommella kuin lapsen housut. Kirjastosta voit hakea Ottobre-lehtiä, joista löytyy sopivat kaavat. Tässä olisi oivallinen tilaisuus oppia uusi hyödyllinen harrastus :)
[/quote]

Ja tätähän kysyttiin??? Huoohhh...

Vierailija
15/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:47"]

Mä en ole mikään superompelija, mutta taaperon housut valmistuu puolessa tunnissa (kankaasta valmiiksi housuiksi). Enemmän siinä aikaa menee, jos lähden kaupasta etsimään.

[/quote]

No sehän on kiva juttu, että sulla menee puoli tuntia siihen, että saat housut valmiiksi. Mulla ei menisi puolta tuntia. Puoli tuntia saisin menemään jo yksin siihen, että otan tarvikkeet esiin ja laitan ne pois. Mä teen ostokset joko netissä tai käyn yhdellä kertaa useammassa kaupassa. Meillä ei ole täällä paikkakunnallani juuri kauppoja.

Mutta miksi tuputat ompelua?

Ap

Vierailija
16/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:25"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ompeleminen ei ole vaikeaa, mutta trikoon ompeluun tarvitsee kunnon koneet jotka maksaa monta sataa, eikä vasta-alkaja osaa edes ostaa kunnollista.

Vierailija
17/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuputa ompelua, en itse asiassa ole tuo joka sitä alkujaan ehdotti. Kiinnitin vaan huomiota kommenttiisi, miten ompelu on muka väkisinkin aikaavievää. Taaperon housuissa on parhaimmillaan yksi sauma + resorit. Helpommat ne mun mielestä on ommella kuin verhot.

14

Vierailija
19/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:53"]

En tuputa ompelua, en itse asiassa ole tuo joka sitä alkujaan ehdotti. Kiinnitin vaan huomiota kommenttiisi, miten ompelu on muka väkisinkin aikaavievää. Taaperon housuissa on parhaimmillaan yksi sauma + resorit. Helpommat ne mun mielestä on ommella kuin verhot.

14

[/quote]

Mä en ole ompelemassa taaperolle mitään, enkä myöskään tarvitse taaperolle yksiäkään housuja.

En ole myöskään ompelemassa 4-vuotiaalle housuja. Siksi en halua vinkkejä ompeluun.

Jos haluat keskustella ompelemisesta, ole hyvä ja avaa oma ketju sille. Tähän minun aiheeseeni nuo kertomasi asiat eivät liity.

Ap

Vierailija
20/26 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:53"]

14

[/quote]

En ole ap, mutta itse näistä tämän tyylisistä kommenteista innostuneena ostin aika läjän kankaita ja päätin alkaa ompelemaan. No ompelukoneeni ei vain suostu trikoota ompelemaan vaikka sama kone ompelee nätisti ne verhokankaat. Kyllä harmittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi