Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ei ole elämisen arvoista, kun sosiaaliset taidot ovat huonot.

Vierailija
06.09.2015 |

En vaan jaksa enää... Kasvattakaa mammat lapsenne sellaisiksi, että he ovat rohkeita ja saavat helposti kavereita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisia taitoja voi kehittää. Vai oletko kuollut olento, joka ei ole kykenevä muuttumaan?

Vierailija
2/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:09"]

Sosiaalisia taitoja voi kehittää. Vai oletko kuollut olento, joka ei ole kykenevä muuttumaan?

[/quote]

En ole onnistunut vielä kehittämään, vaikka monta vuotta olen asian kanssa painiskellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa olla sellainen kuin on? Okei, en osaa small talkia puhun vain silloin kun on oikeasti asiaa paitsi sellaisten seurassa, joihin luotan. Se riittää minulle ja saa luvan riittää muillekkin. Jos ei kelpaa niin on vapaa etsimään toisenlaista seuraa.

Vierailija
4/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:38"]

Miksi ei saa olla sellainen kuin on? Okei, en osaa small talkia puhun vain silloin kun on oikeasti asiaa paitsi sellaisten seurassa, joihin luotan. Se riittää minulle ja saa luvan riittää muillekkin. Jos ei kelpaa niin on vapaa etsimään toisenlaista seuraa.

[/quote]

Sitten on turha itlkeä yksinäisyyttä. 

Vierailija
5/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No minäkin olen juuri tällainen, mutta eipä se itsensä hyväksyminen ole auttanut. Tuon "jos ei kelpaa..." asenteen seurauksena ihmiset häippäsivät muualle ja uusia ei ole löytynyt tilalle. ap

Vierailija
6/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeinen tetapia voisi auttaa.

Sos taitojahan siis hankitaan läpi elämän, ei vain lapsena.

Vierailija
7/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osa on introvertimpiä. Hyvä juttu tässä on, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän miettii mitä kylän ämmät ajattelee.

Olen hyvä tällaisenaan. Kyllä niitä sosiaalisia riittää ihan tarpeeksi. Yltiöesimerkki Stubb

Vierailija
8/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En piittaa.

T. Asperger

Vierailija
9/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imtroverttikin voi olla sosiaalisilta taidoiltaan erittäin hyvä. Jopa perusekstroverttiä parempi, koska hän on hyvä kuuntelemaan ja ymmärtämään toista syvällisesti.

Vierailija
10/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:48"]Imtroverttikin voi olla sosiaalisilta taidoiltaan erittäin hyvä. Jopa perusekstroverttiä parempi, koska hän on hyvä kuuntelemaan ja ymmärtämään toista syvällisesti.
[/quote]

Niin voi, mutta kun nyky-Suomessa arvostetaan hymyilevää yltiösosiaalista "hyvää tyyppiä". Myös ja etenkin työelämässä.

Vierailija
11/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma temperamenttinsa. Sosiaalisia taitoja on erilaisia, mutta nyt reipas ja iloinen hölötys on kunniassaan.

Vierailija
12/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:48"]Imtroverttikin voi olla sosiaalisilta taidoiltaan erittäin hyvä. Jopa perusekstroverttiä parempi, koska hän on hyvä kuuntelemaan ja ymmärtämään toista syvällisesti.
[/quote]

Niin voi, mutta kun nyky-Suomessa arvostetaan hymyilevää yltiösosiaalista "hyvää tyyppiä". Myös ja etenkin työelämässä.
[/quote]

Rekrytoin itse enkä ainakaan itse arvosta lähtökohtaisesti. Eri työtehtävissä tarvitaan eri taitoja.

Vierailija
13/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:43"]

Ratkaisukeskeinen tetapia voisi auttaa. Sos taitojahan siis hankitaan läpi elämän, ei vain lapsena.

[/quote]

Olen käynyt läpi ratkaisukeskeisen lyhytpsykoterapian. Sielläkään ei oikein päästy kiinni siihen alkuun, että mistä sosiaalisten taitojen kehittämistä voisi aloittaa. Psykologi turhautui minuun, kun "sä et itse tee mitään oma-aloitteisesti" (mutta mitä olisin voinut tehdä, kun EN TIEDÄ sellaisia paikkoja tai harrastuksia, joissa voisin alkaa käymään ja tutustumaan ihmisiin?? vaikka yritän  koko ajan etsiä) ja tästä tarkemmin kysyessäni hän sanoi, että terapiassa voidaan esim. "harmitella yhdessä, jos joku tapaaminen ei suju niinkuin pitäisi". Eli mä en ole vielä sillä tasolla, että elämässä olisi niitä sosiaalisia tapaamisia ja kavereita, vaan vasta etsimässä sitä että miten ylipäätään päästä ihmisten kanssa tekemisiin.

Tiedän ettei kaikki ayksinäisyys haittaa, mutta minua haittaa, paljon. ap.

Vierailija
14/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:48"]Imtroverttikin voi olla sosiaalisilta taidoiltaan erittäin hyvä. Jopa perusekstroverttiä parempi, koska hän on hyvä kuuntelemaan ja ymmärtämään toista syvällisesti.
[/quote]

[/quote]

Rekrytoin itse enkä ainakaan itse arvosta lähtökohtaisesti. Eri työtehtävissä tarvitaan eri taitoja.
[/quote]

Olet poikkeuksellisen fiksu.

Vierailija
15/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:43"]

Ratkaisukeskeinen tetapia voisi auttaa. Sos taitojahan siis hankitaan läpi elämän, ei vain lapsena.

[/quote]

Olen käynyt läpi ratkaisukeskeisen lyhytpsykoterapian. Sielläkään ei oikein päästy kiinni siihen alkuun, että mistä sosiaalisten taitojen kehittämistä voisi aloittaa. Psykologi turhautui minuun, kun "sä et itse tee mitään oma-aloitteisesti" (mutta mitä olisin voinut tehdä, kun EN TIEDÄ sellaisia paikkoja tai harrastuksia, joissa voisin alkaa käymään ja tutustumaan ihmisiin?? vaikka yritän  koko ajan etsiä) ja tästä tarkemmin kysyessäni hän sanoi, että terapiassa voidaan esim. "harmitella yhdessä, jos joku tapaaminen ei suju niinkuin pitäisi". Eli mä en ole vielä sillä tasolla, että elämässä olisi niitä sosiaalisia tapaamisia ja kavereita, vaan vasta etsimässä sitä että miten ylipäätään päästä ihmisten kanssa tekemisiin.

[/quote]

Oletko facebookissa? Siellä olisi ryhmiä, joissa on muitakin yksinäisiä, syystä tai toisesta. Laitat vain hakusanaan "yksinäiset".  Siellä voisi lukea muista ihmisistä ja heidän kokemuksistaan ja etsiä joku, jolle uskaltaisi laittaa viestiä? Sinun kaltaisia on varmasti monta, jotka epäröivät tai ajatus ystävän saamisesta pelottaa, kun ei tiedä mitä tehdä/mitä puhua. Toki netissä on muitakin sivustoja, joissa voi harjoittaa esim. small talkia, vaikka anonyymisti jos ei tahdo heti omalla nimellä mennä. Et ole yksin, voimia! :)

Vierailija
16/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten niin et tiedä paikkoja tai harrastuksia? Millaisella paikkakunnalla asut?

Vierailija
17/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:41"]

[/quote]

Sitten on turha itlkeä yksinäisyyttä. 

[/quote]

Mutta en ole yksinäinen. On pieni porukka ystäviä, kavereita ja hyvänpäivän tuttuja riittämiin.

Vierailija
18/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:15"]

[/quote]

Miten niin et tiedä paikkoja tai harrastuksia? Millaisella paikkakunnalla asut?

[/quote]

Asun keskisuurella yliopistopaikkakunnalla ja minulla on yksi jatkuva harrastus. Pidän koko ajan silmät auki mm. järjestötoiminnan suhteen, olisiko siellä jotain toimintaa mihin voisin lähetä mukaan. Järjestötoiminnassa on paljon neuvojan/kuuntelijan/tukijan paikkoja auki, niihin en sosiaalisen kömpelöyteni vuoksi sovi. Sellaista järjestöä, johon voisi mennä mukaan vaan hengailemaan ja yhdessä puuhaamaan, ei ole vielä löytynyt. Terapeutti esitteli mulle "nuokkaria", mutta sielläkään ei vaikuttanut olevan mitään minulle sopivaa toimintaa. Olen hiljainen, rauhallinen, sosiaalisesti varautunut ja vetäytyvä, joten kaikki toimintamuodot eivät minulle sovi. Menen aina mukaan silloin, kun jotain kiinnostavaa löytyy.

Vierailija
19/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 15:24"]

Asun keskisuurella yliopistopaikkakunnalla ja minulla on yksi jatkuva harrastus. Pidän koko ajan silmät auki mm. järjestötoiminnan suhteen, olisiko siellä jotain toimintaa mihin voisin lähetä mukaan. Järjestötoiminnassa on paljon neuvojan/kuuntelijan/tukijan paikkoja auki, niihin en sosiaalisen kömpelöyteni vuoksi sovi. Sellaista järjestöä, johon voisi mennä mukaan vaan hengailemaan ja yhdessä puuhaamaan, ei ole vielä löytynyt. Terapeutti esitteli mulle "nuokkaria", mutta sielläkään ei vaikuttanut olevan mitään minulle sopivaa toimintaa. Olen hiljainen, rauhallinen, sosiaalisesti varautunut ja vetäytyvä, joten kaikki toimintamuodot eivät minulle sovi. Menen aina mukaan silloin, kun jotain kiinnostavaa löytyy.

[/quote]

Sosiaalisia taitoja ei saa kehittymään jos on jatkuvasti mukvauusvyöhykkeellä, kai olet tietoinen siitä?

Vierailija
20/21 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sosiaalisesti taitavaa mennä juttelemaan vieraille ihmisille jossain tapahtumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi