Toiminnanohjauksen ongelma - kärsiikö kukaan muu tällaisesta?
Jos minun pitää keskittyä johonkin aiheeseen, varsinkin jos kyse on uudesta tai vähän unohtuneesta asiasta, tarvitsen siihen kokonaisen päivän. Häiritsee heti jos onkin jokin muu meno vaikka klo 17. Siis jo aamulla häiritsee. En välttämättä saa oikein mitään aikaiseksi koko päivänä, kun valmistaudun siihen klo 17:een.
Luulisin olevani outo. Onko kellään muulla tällaista? Olenko pakko-oireinen? Autistinen?
Kommentit (24)
Minulla on vähän samaa. Koen tarvitsevani rauhoittumista ja keskittymistä, että suoriudun siitä ensisijaisesta tehtävästä.
Minulla on toiminnanohjauksen ongelmia oman tulkintani mukaan. Se ilmenee tarpeena käyttää listoja toiminnan tukena. Teen melkein joka päivä listan asioista, jotka on sinä päivänä tehtävä. Laadin listan kronologisessa järjestyksessä eli siinä järjestyksessä kuin ne tulee tehdä. Minulla ei ole ongelmia siinä että mielessäni jäsennän tehtäviä loogisiksi osatehtäviksi, vaan ongelma on vain suunnitelman muuttamiseksi toiminnaksi.
Ongelmat johtuvat minulla varmaankin MS-taudista, jota olen sairastanut kauan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mulla on autismi- ja ADD-piirteitä, mutta ei virallista diagnoosia. Kärsin ihan samanlaisista ongelmista kuin aloittajakin. Ja jos meno jostain syystä peruuntuu, niin en siltikään saa tehtyä mitään, kun ajatukset pitäisi sitten järjestää uudelleen..
Minä ainakin mielelläni haluaisin tehdä muutakin kuin esimerkiksi pelkästään käydä töissä ja sitten vain olla loppuunpalanut nukkumaanmenoon asti.
Haluan oppia uusia asioita ja vaikka uppoutua johonkin harrastukseen, mutta usein en pysty kuin yhteen asiaan per päivä.