Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsesi sai matkustaa yksin bussilla? Minun 11v ei uskalla

Vierailija
24.03.2022 |

En laita tähän nyt yksityiskohtia, tai keskustelu häviää. Olivat olleet kaverin kanssa hampurilaisravintolassa ja jotkut vanhemmat miehet olivat tulleet kiskomaan hiuksista yms.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikko liittyy todella tökerön kuuloiseen provoyritykseen... Kuinka?

Vierailija
2/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten bussilla matkustaminen liittyy tuohon?

Omani on kulkenut bussilla itsenäisesti 12-v. alkaen, pakostikin koska kouluun on matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi matkustaa yksin, syystä jonka me kaikki tiedämme, mutta siitä ei saa puhua.

Vierailija
4/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaasta saakka on matkustanut kahden kaupungin välillä.

Vierailija
5/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt koulumatkoja bussilla 8v alkaen.

Vierailija
6/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v alkaen

Vierailija
7/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon matkustanut yksin bussilla serkkujen luo eri puolille Suomea 8v alkaen. Eväitä ja Aku Ankan taskukirjoja vaan reppu täyteen.

Vierailija
8/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani matkustanut bussilla 6v lähtien tytär 4v ollut veljensä kanssa bussilla. Veli on katsonut pikkusiskonsa perään. Hyvin ovat pärjänneet itsekseen.

Vierailija
9/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v peräkammarista kun uskalsi lähteä, moinen vellipöksy, hyvä että lähti

Vierailija
10/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni olin 2.luokalla, tosin elettiin 80-lukua eli ei voi verrata nykypäivään.

Vierailija
11/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaana kulki bussilla kouluun. Tosin silloin (ennen kuntaliitosta) kyseinen bussi kulki vain meidän pikkukunnan alueella eikä kyydissä kulkenut häiriköitä. Ellei yläkoululaisia lasketa.

Vierailija
12/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuljettiin kouluun ihan tavallisella bussilla (eli ei koulubussilla) ekasta luokasta lähtien, jos asui yli 2km koulusta. Bussilla myös mentiin kavereille ja harrastuksiin, jos vain oli sopiva aikataulu ja reitti. Ekasta luokasta lähtien.

Tämä oli pääkaupunkiseudulla, mutta ei kaupungissa. Helsingissä taisin kulkea tokasta tai kolmannesta lähtien harrastukseen. Ja näyttää nykyäänkin tuolla ala-asteikäiset kulkevan ihan sujuvasti.

Vierailija
13/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v ikäisenä, kun tuli kakkosluokalta kotiin koulupäivän jälkeen kun iltikseen ei enää ollut asiaa.

Vierailija
14/14 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsi on 8-vuotiaasta alkaen kävellyt noin 700 metriä sähköjunalle ja ajanut kouluun joka arkiaamu, tulee yleensä isänsä kanssa yhdessä samalla junalla kotiin. Asuvat Helsingin kokoisessa Frankfurtissa, pimeitä nurkkia ei matkalla ole talviaamuisinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän