Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon käytät rahaa kulttuuriin?

Vierailija
06.09.2015 |

Itsellä menee ainakin n. 500 e vuodessa konsertteihin, teatteriin, festareihin, kirjoihin jne. Menisi ehkä enemmänkin jos täällä päin olisi parempaa tarjontaa. Päälle majoitukset, ruoka, matkustaminen näihin liittyen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Se ei kiinnosta minua. Töissäkäynti ja kotona oleminen vapaalla riittävät.

Vierailija
2/6 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoihin menee satakunta euroa vuodessa, leffat waretan, joitamia pelejä tulee osteltua pleikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oopperaan ja balettiin sekä Kansallisteatteriin itselle liput noin 300€ ja lapsille saman verran 300€. Käyn yleensä 4-5 kertaa vuodessa. Helsingin kaupunginteatteriin lippu joka toinen vuosi n. 60€. Jääshow minulle ja yhdelle tai kahdelle lapselle n. 100€. Lisäksi liput lapsen tanssinäytöseen n. 50€ perhe. Kirjoja ostan itselleni satasella ja lastenkirjoja ehkä 50€. Liput museoon, Sea Lifeen tai Heurekaan noin 50€ minulle ja lapsille. Leffaliput noin 100 € vuosi minulle ja lapsille, eli käydään noin pari kertaa vuodessa. En jaksa laskea muuta, koska isoissa konserteissa ei käydä joka vuosi.

eli tuleeko tuosta nyt vähintään 1200€ viidessa.

Vierailija
4/6 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.200 euroa vuodessa.Lähinnä konsertit ja kirjat.Balettissa tykkäisin käydä useammin,mutta eläkerahoista ei riitä.

Vierailija
5/6 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuria on monenlaista: urheilukulttuuri, ruokakulttuuri, maalaustaide, valokuvat, teatteri, musiikki, kirjallisuus, elokuvat, käsityöt, sisustaminen, muoti jne.jne.jne. Jos en laske sitä, paljonko laitan lasten harrastuksiin (urheilua), tulee silti käytettyä rahaa melko paljon. Ihan perusruoanlaittoa en miellä kulttuuriksi, mut jos vähänkin enemmän käytän aikaa ja ajatusta, niin kulttuuria harrastan. Kirjoja ostan ja luen. Seuraan urheilua ja käyn tapahtumissa (lähinnä lasteni ja kummilasten). Teen käsitöitä ja etsin jatkuvasti kivoja ohjeita. Leffaan ehdin harvoin ja teatteriin vielä harvemmin. Musiikki on ihanaa, mut konsertteihinkaan ei tuu usein mentyä. Taidemuseoissa yritän käydä silloin tällöin. Oikeastaanhan koko elämä on kulttuuria ja kyllä siihen kaikki ylimääräinen raha menee.

Vierailija
6/6 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut tarkkaan, mutta tuhansia euroja vuodessa. Eniten menee oopperamatkoihin (kun en asu Helsingissä enkä Savonlinnassa). Kerran vuodessa oopperareissu ulkomaille. Konserteissa, teatterissa, museoissa ja taidenäyttelyissä käyn usein myös. Vien paljon kulttuurireissuille myös sukulaislapsia ja -nuoria (kun omia lapsia eikä siis lapsenlapsiakaan ei ole). Kirjahyllyyn tulee vuodessa ehkä parin metrin verran uusia kirjoja.