Joutuuko pettäjät vastaamaan teoistaan
vai luikertelevatko suhteesta toiseen ja ovat onnellisia uuden valloituksen kanssa vailla huonoa omatuntoa?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:35"]
Voisiko joku kertoa miksi petturi ei vain eroa? Lähipiirissä on useita näitä, että vanha suhde poikki vasta kun uusi löydetty jo.. jos vanha suhde vastenmielinen miksi ei erota reilusti?
[/quote]
No on se sata kertaa helpompi erota, jos se petturi noinkin helposti lähtee. Paljon pahempia ovat nämä sarjapettäjät, jotka kaikin keinoin syyllistävät petettyä ja tekeävät eroamisen mahdollimman hankalaksi petetyille. Tämä korostuu, jos on yhteisiä lapsia. Nim. Oliskin lähtenyt lennosta uuden matkaan.
[/quote
Kovia olet kokenut, mutta avartava vastaus. Omalla kohdallani lähti lennosta pedattuaan uutta vosua pari kuukautta.
Toivon, että eräs tapapettäjä Pirkanmaalta on saanut kunnon löylytyksen vaimoltaan ja muulta perheeltään. Laitoin vaimolle kirjeen, jossa kerroin suorin sanoin miehensä puuhailuista pk-seudulla. P*llurallin täyttämät illat jne...
Voi myös olla niin , että pettäjä saa syyn lähteä jo valmiiksi huonosta liitosta kun ei muuten siihen ole voimia. Pystyyn kuollut suhde ja v**mainen puoliso. Ei voimia erota. Uusi ihminen saa näkemään , että paremmin sopiva ihminen löytyy. T: onnellinem pettänyt ja jättänyt uuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:27"]Voi myös olla niin , että pettäjä saa syyn lähteä jo valmiiksi huonosta liitosta kun ei muuten siihen ole voimia. Pystyyn kuollut suhde ja v**mainen puoliso. Ei voimia erota. Uusi ihminen saa näkemään , että paremmin sopiva ihminen löytyy. T: onnellinem pettänyt ja jättänyt uuden vuoksi.
[/quote]
Kuten ylläoleva esimerkki osoittaa, joskus pettäminen on aggression osoitus. On tarkoituskin satuttaa puolisoa.
Riippuu myös petoksen luonteesta , mikäli mokaa eikä jatka salasuhdetta ja reilusti eroaa saa pari kiveä päähän. Heillä on omatunto. Sitten nämä vuosia salasuhdetta pitävät vailla mitään omatuntoa pitäisi viedä torille ja piiskata henkihieveriin. Heillä ei ole omatuntoa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:13"]
Voisiko joku kertoa miksi petturi ei vain eroa? Lähipiirissä on useita näitä, että vanha suhde poikki vasta kun uusi löydetty jo.. jos vanha suhde vastenmielinen miksi ei erota reilusti?
[/quote]
No on se sata kertaa helpompi erota, jos se petturi noinkin helposti lähtee. Paljon pahempia ovat nämä sarjapettäjät, jotka kaikin keinoin syyllistävät petettyä ja tekeävät eroamisen mahdollimman hankalaksi petetyille. Tämä korostuu, jos on yhteisiä lapsia. Nim. Oliskin lähtenyt lennosta uuden matkaan.
[/quote
Kovia olet kokenut, mutta avartava vastaus. Omalla kohdallani lähti lennosta pedattuaan uutta vosua pari kuukautta.
[/quote]
Joo, kun olet vähän toipunut, alat todella arvostamaan sitä, kuinka helposti pääsit petturista eroon. Uuden naisen vosuksi nimittely on turhaa, aloithan itsekin aikoinaan suhteeseen saman sankarin kanssa. enemmänkin kannattaisi tuntea vahingoniloa naista kohtaan.
Ei se niin mene, että jos pettää kerran, pettää aina. Jokainen ihminen on erilainen, joten motiivit pettämisellekin on erilaisia. Osa on sarjapettäjiä, tunnevammaisia, tyytymättömiä itseensä, pönkittävät itsetuntoaan, tms. Osa on vain tyytymättömiä nykyiseen suhteeseen ja "ajautuvat" pettämään kun kohtavatkin itselleen oikean puolison samalla, kun ovat siinä löysässä hirressä entisen kanssa. Osa pettää aina, oli rinnalla sitten miten täydellinen kumppani tahansa, osa pettää sen kerran koska löytätävt uuden onnen, eivätkä sen jälkeen enää koskaan.
Ei näitä voi mustavalkoisesti niputtaa oman katkeruutensa perusteella.
Ja kyllä, mua on petetty. Olen ollut suhteessa ns. sarjapettäjän kanssa mutta myös sellaisen kanssa, joka petti mua mutta ei sitä jonka kanssa mua petti. Joskus vika on pettäjässä, joskus vika on taas siinä ihmisessä jota petetään. Asiat eivät ole joko-tai.
[/quote]
Ei oteta riskiä, että jäis yksin.
Pettäminen sattuu vain koska kulttuuri sanelee yksiavioisuuden. Jos Suomessakin saisi laillisesti pitää 4 vaimoa niin eipä ne vaimot ajattele mitään pettämisiä. Useat kumppanit ovat täysin luonnollinen asia, johan niin sanoo evoluutiokin. Muslimit ovat av-mammoja edistyneempiä ajatuksissaan. Jos pettäminen loukkaa katso peiliin. Ketään ei voi omistaa, kontrollifriikit.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:27"]Voi myös olla niin , että pettäjä saa syyn lähteä jo valmiiksi huonosta liitosta kun ei muuten siihen ole voimia. Pystyyn kuollut suhde ja v**mainen puoliso. Ei voimia erota. Uusi ihminen saa näkemään , että paremmin sopiva ihminen löytyy. T: onnellinem pettänyt ja jättänyt uuden vuoksi. [/quote] Kuten ylläoleva esimerkki osoittaa, joskus pettäminen on aggression osoitus. On tarkoituskin satuttaa puolisoa.
[/quote]
Nimenomaan. Jotain asioita jäänyt liitossa hiertämään ja heikkona miehenä ei ole kyennyt niitä vaimon kanssa selvittämään. Etenkin vaimon ollessa henkisesti vahvempi osapuoli miespolo ei keksi muuta ulospääsyä suhteesta kuin hakea uutta naista, joka jaksaa kuunnella ja ymmärtää kaltoinkohdeltua äijää.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:41"]
Pettäminen sattuu vain koska kulttuuri sanelee yksiavioisuuden. Jos Suomessakin saisi laillisesti pitää 4 vaimoa niin eipä ne vaimot ajattele mitään pettämisiä. Useat kumppanit ovat täysin luonnollinen asia, johan niin sanoo evoluutiokin. Muslimit ovat av-mammoja edistyneempiä ajatuksissaan. Jos pettäminen loukkaa katso peiliin. Ketään ei voi omistaa, kontrollifriikit.
[/quote]
Tämä pätee sitten myös toisinpäin? Eli jos jään pettämisestä kiinni ja mieheni loukkaantuu, niin syytän taantumukselliseksi ja käsken katsomaan peiliin. Hyvä tietää.
Ketjussa muuten paljon hyviä pointteja, kuten rikkonainen tausta, tietynlainen itsensä pönkittämisen tarve, alkoholi, pettämisen helppous, tyytymättömyys parisuhteeseen muttei voimia lähteä siitä, jne. Ainoa mitä en allekirjoita on se, etteikö toisen tuska tunnu missään. En siis ilmeisesti ole omatunnoton psykopaatti, vaan impulsiivinen ja muuten huono ihminen. Jännä muuten, että useimmilla oletusarvo on se, että mies pettää. Kyllä meitä kusipäitä löytyy naisistakin.
Mä sairastuin pettämiseni jälkeen. Mutta luulen että kyse oli enemmänkin että lähipiirini sairastutti minut, siitä myös pettämiseni johtui vaikka syyllinen kuitenkin on pettäjä itse.
Jos toistuvasti päättää suhteet pettämisiin, niin kyllähän siinä jonkinasteisesta psykopaatista on kyse. Eikö voi oppia yhdestä virheestä ja jatkossa lopettaa suhteet ennen kuin hakee uutta. Olen sitä mieltä, että pettämiseen ei ajauduta, vaan se on harkittu päätös. Samoin tietoinen päätös loukata ja some mahdollistaa loukkaukset omiin ulottuvuuksiinsa.
Polyamoriassa ei haavoitukaan pahasti koska se on pelin henki. Yksiavioisessa suhteessa kyse on sekä sopimuksen pettämisestä että luottamuksen pettämisestä, sehän on tunne-elämän petos.
Itse en usko, että pahalle voi rakentaa hyvää. Pettäjän uusi suhde on usein tuomittu epäinnistumaan.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:03"]Jos toistuvasti päättää suhteet pettämisiin, niin kyllähän siinä jonkinasteisesta psykopaatista on kyse. Eikö voi oppia yhdestä virheestä ja jatkossa lopettaa suhteet ennen kuin hakee uutta. Olen sitä mieltä, että pettämiseen ei ajauduta, vaan se on harkittu päätös. Samoin tietoinen päätös loukata ja some mahdollistaa loukkaukset omiin ulottuvuuksiinsa.
[/quote]
Samaa mieltä. Pettäminen on valinta. Puheet "oikean puolison löytämisestä" on täyttä vastuunpakoilua.
Meille jokaiselle on monta oikeaa. Ja sen voi löytää niin että ensin eroaa puolisostaan ja sitten sinkkuna etsii uuden. Niin tunne-elämältään kypsä ja vastuullinen ihminen tekee.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:03"]Jos toistuvasti päättää suhteet pettämisiin, niin kyllähän siinä jonkinasteisesta psykopaatista on kyse. Eikö voi oppia yhdestä virheestä ja jatkossa lopettaa suhteet ennen kuin hakee uutta. Olen sitä mieltä, että pettämiseen ei ajauduta, vaan se on harkittu päätös. Samoin tietoinen päätös loukata ja some mahdollistaa loukkaukset omiin ulottuvuuksiinsa. [/quote] Samaa mieltä. Pettäminen on valinta. Puheet "oikean puolison löytämisestä" on täyttä vastuunpakoilua. Meille jokaiselle on monta oikeaa. Ja sen voi löytää niin että ensin eroaa puolisostaan ja sitten sinkkuna etsii uuden. Niin tunne-elämältään kypsä ja vastuullinen ihminen tekee.
[/quote]
Pettämistä ei voi puolustella sanomalla, että tilaisuus teki niin tai ajauduin pettämään. Kenelle pettäjä yrittää vakuutella jotain, itselleen? Tilaisuuksia tulee jokaiselle missä tahansa ja virran mukaan voi lähteä ajelehtimaan. Niin ei kuitenkaan toimi ihminen, jolla on omanarvontunto kohdillaan ja edes pientä kunnioitusta puolisoaan ja lähipiiriään kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:03"]Jos toistuvasti päättää suhteet pettämisiin, niin kyllähän siinä jonkinasteisesta psykopaatista on kyse. Eikö voi oppia yhdestä virheestä ja jatkossa lopettaa suhteet ennen kuin hakee uutta. Olen sitä mieltä, että pettämiseen ei ajauduta, vaan se on harkittu päätös. Samoin tietoinen päätös loukata ja some mahdollistaa loukkaukset omiin ulottuvuuksiinsa. [/quote] Samaa mieltä. Pettäminen on valinta. Puheet "oikean puolison löytämisestä" on täyttä vastuunpakoilua. Meille jokaiselle on monta oikeaa. Ja sen voi löytää niin että ensin eroaa puolisostaan ja sitten sinkkuna etsii uuden. Niin tunne-elämältään kypsä ja vastuullinen ihminen tekee.
[/quote]
Pettämistä ei voi puolustella sanomalla, että tilaisuus teki niin tai ajauduin pettämään. Kenelle pettäjä yrittää vakuutella jotain, itselleen? Tilaisuuksia tulee jokaiselle missä tahansa ja virran mukaan voi lähteä ajelehtimaan. Niin ei kuitenkaan toimi ihminen, jolla on omanarvontunto kohdillaan ja edes pientä kunnioitusta puolisoaan ja lähipiiriään kohtaan.
[/quote]
uP
Pettäminen on aina itsekäs teko. Olen tällä hetkellä sinkku, tullut petetyksi ja jätetyksi muutama kk sitten. Nyt voin olla jo hiukan tyytyväinen, että mies paljasti luonteensa. On edennyt vauhdilla uuteen suhteeseen ja asuu jo uuden naisensa kanssa.
Jos joskus alan vielä seurustella, on miehen oltava ehdottomasti vapaa, myös henkisesti. Pelurilla ei ole sijaa elämässäni, mieluummin sitten olen sinkkuna.
ne on pohjimmiltaan masentuneita reppanoita. Niin kauan kuin uusi rakkaus jaksaa hehkuttaa ja kannatella, menee hyvin. Tai riittää rahaa viinaan.