Kaksosille nimet Pauliina ja Petriina?
Kommentit (19)
Pertiinan tilalle Petra? Jos tulee pojat niin Pauli ja Petri olis ihanat nimet, Pauliina ja Petra olis hyvät naisversiot mutta kuullostavat vähän eripareilta.
Pauliina ja Petra kuulostaa oikein hyvältä, ei mielestäni yhtään eri parilta. Ei ole kiva, jos kaksoset nimetään liian tiku ja taku-tyyliin. Petriina nimessä on jotain, mitä en itse antaisi tyttärelleni. Pauliina kaunis nimi, samoin Petra. Onnea kaksosista!
Ei mitään rimmaavia nimiä. Lykkäätte vielä saman näköiset vaatteet niin kliseet on kasassa. T: Kaksonen, jolla kuitenkin oma identiteetti, vaikka identtinen olenkin.
Pave ja Pete. Poikia vissiin toivoitte?
Ei Petriinalle! Ja jos sama alkukirjain, niin ei enää sama -na loppua. Anna rehellisesti erilaiset nimet!
Ei niiden tarvitse noin rimmata. Petriina on kyllä väkisin väännetty. Vaikka sama alkukirjain riittää, tai se että nimet kuulostavat kivalle yhdessä vaikka ovat erilaiset esim. Saara ja Veera tai Pauliina ja Anniina.
Tuli mieleen, ettei ole isäkandidaatista varmuutta, niin varmuuden vuoksi toiselle toinen ja toiselle toinen.
Petriina on ihan hyvä nimi (siskoni nimi jo 14-vuotta, eikä tietääkseni vihaa nimeään). Pauliinassakaan ei ole mitään vikaa. Nimeä lapsesi miten haluat ja jos nyt kävisi niin, ettei lapsesi pidäkkään nimestään niin Suomessa on lupa vaihtaa nimi/nimet kerran ilmaiseksi. Ja jos ei senkään jälkeen itsevalitsema nimi kelpaa niin maistraatti perii maksun jokaisesta nimen vaihdoksesta jatkossa :D
Mä en ole koskaan tajunnut näitä poika-tyttö yhdistelmänimiä. Pauli+Iina, Petri+Iina, Johan+Anna, Alex+Sandra. Yök.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 19:44"]
Mä en ole koskaan tajunnut näitä poika-tyttö yhdistelmänimiä. Pauli+Iina, Petri+Iina, Johan+Anna, Alex+Sandra. Yök.
[/quote]
+ Samina ja Kasperiina.
Ei petriinaa.. lempinimi on petri tai pete. Pauliinan lempinimi on paukku. Pete ja paukku :D Aliisa ja Elviira olisi minun kajsostytöt jos olisi :)
Erilaiset olis kivat, esim. Knox ja Vivienne.
Onko nyt identtiset kaksoset vai tavan kaksoset. Identtisillä voi samantapaisista tai edes rimmaavista nimistä olla iloa, tavan kaksoset taas eivät yleensä sulata tuota samaa muottia ja identtiset kaksoset sitä jopa kaipaavat.
Esikoistyttö oli vielä pieni reilusti alle vuoden vanha ja kävimme jenkkilässä matkalla oli myös kaksoset. Identtiset ehkä vähän omaa vanhemmat vähän mutta eivät juuri edes puhuneet. Identtisillä kaksosillahan puhe voi viivästyä paljonkin ja ei ole yksi tai kaksi kertaa kun sellaiset ovat lapsena oman kielen keksineet.
No ihmettelin kun näin kuin kaksosten äiti syötti heitä. Vuorollaan kiltisti ottivat lusikasta ja ja kauniisti. Meillä oli paremmin niin että kummallakin vanhemmalla oli oma lusikka ja kilpaa lapioimme hilloa yhdelle tytölle.
Pauliinan kanssa:
-Karoliina
-Katariina
-Eveliina
-Justiina
-Adalmiina
Mutta please, ei Petriinaa.Se kuulostaa miehen nimestä väkisin väännetyltä.
Pauliina on todella nätti nimi, Petriina nimestä en itse pidä, on liikaa pojan nimen oloinen Petri
Eli ehdottaisin Petronella olisi parempi, tosin ei minun suosikki ole
Entä Emilia
Petriina on yhhhhhh. Ja sitä harmittaa koko elämänsä.
Laita Pauliina ja joku muu, vaikka Karoliina tai Anniina.