Naapureiden jatkuvat seksiäänet...mitä hittoa teen?!
Molemmat seinänaapurini ovat vaihtuneet ihan pienen ajan sisään ja olenkin nyt saanut molemmin puolin asuntoani "ilokseni" parikymppiset tytön ja pojan, joilla molemmilla on hyvin vilkas seksielämä. Tämähän ei muuten toki olisi mikään ongelma, mutta kun erittäin äänekäs seksi kantautuu hyvin selvästi asuntooni useita kertoja vuorokaudessa, myös keskellä yötä. Toisella puolella ääntely kuulostaa lähinnä siltä kuin raajaa sahattaisiin irti, toisella puolella se ei ole ihan niin äänekästä, mutta saattaa kestää parikin tuntia lähes yhtä soittoa.
Yritin alkuun suhtautua asiaan huumorilla, mutta nyt muutaman kuukauden tätä kuunneltuani alan olla jo aika väsynyt. En voi kutsua ketään kylään kiusallisten äänien takia, enkä saa useinkaan nukutuksi katkeamattomia yöunia. Rauhallinen, vanha koirani on myös peloissaan äänien takia ja on alkanut haukkua. Kotona ollessani saan koiran hiljentymään kyllä välittömästi, mutta pelkään, että koira haukkuu nyt yksin olessaan. Olen asunut tässä asunnossa jo 10 vuotta, eikä vastaavia ongelmia ole ollut yhdenkään aikaisemman naapurin kanssa (ei edes pariskuntien) eli pelkästä huonosta äänieristyksestä tuskin on kysymys.
Mitä ihmettä voin tehdä? Tiedän, ettei isännöitsijälle voi asiasta ilmoittaa, koska nämä äänet kuuluvat normaaliin elämään myös yöllä. Korvatulppiakin voin käyttää vain silloin, kun ei ole herätyskello soimassa, koska tulppien kanssa en herää edes herätyskelloon. Onko siis muutto ainoa vaihtoehto tilanteessani? Surettaisi kyllä jättää pitkäaikainen koti tällaisen asian takia. :(
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:05"]Heh, no ei mulla sentään 18-vuotiasta poikaystävää ole, kolmekymppisiä ollaan molemmat. Mutta en kyllä tuota miesystävä-sanaa osaa käyttää, sorry. AP P.S. Numerolta 78 kysyisin, että kidutettu lehmäkö (kuten joku tässä ketjussa osuvasti sanoi) sitten on kiihottava? Välimuotoja ei ole? [/quote] Joo siis tottakai. Uskon että oot just semmonen varovainen ah ah joo kulta-TYYPPI. Hiirulainen
[/quote]
Usko ei ole tiedon väärti. Ja mieluummin olen sitten vaikka se hiirulainenkin kuin häiriköivä moukka. Peace! AP
Epävarmat ja kokemattomat pikkutytöt keskittyy sängyssä toteuttamaan sitä, mitä luulevat, että heiltä odotetaan, esim. juuri tuota yliampuvaa ääntelemistä. Aikuinen nainen taas osaa keskittyä nauttimaan seksistä kaikin aistein, juuri sillä tavalla kuin itsestä parhaalta tuntuu, ilman esittämistä.
Piti vastata tähän jo aiemmin, mutta kommentointi puhelimella ei onnistunut.
Eli sanomani piti, että olen itse luonnostaan äänekäs seksiä harrastaessani, osasyynä varmaan huono kuulo ja olen muutenkin sen takia äänekäs muulloinkin. Harrastimme kumppanini kanssa varsinkin suhteen ensimmäisten kuukausien aikana todella paljon ja välillä myös hiljaisuuden aikaan, pahoittelut siitä, ei sitä tajunnut siinä hetkessä ja tilassa.
Omalle vasta viereen muuttaneelle naapurilleni (sinkkutyttö, jolla on oma hoito) kerroin asiasta etukäteen, kun olimme kahvittelemassa luonani, kun muutti tuohon viereeni. Häntä vain nauratti ja sanoi asian olevan ok ja pahoitteli itsekin, jos hänestä sattuu pääsemään joskus ääntä ja että pidetään vaan toisillemme peukkuja pystyssä. :D Olenkin kuullut heiltä kuulevia ääniä, mutta minulle ne normaalit äänet ovat olleet täysin ok.
Kumppanini naapureiden kanssa ei puhuttu asiasta (eikä tarvitsekaan), mutta kerran myöhään illalla seksin harrastamisen jälkeen hänen luonaan ollessamme saimme heiltä ystävällisen lapun, jossa pyydettiin kunnioittamaan hiljaisuutta. Totta kai hävetti, kun itse ei ollut sellaista tajunnut, emmekä ole siellä ollessamme harrastaneet enää seksiä hiljaisuuden aikaan.
Ja ei, en kilju tai huuda kuin pistetty sika ja voin pidätellä ääniä painamalla päätäni tyynyä vasten tarvittaessa joo. En vaihtaisi äänekkyyttäni pois, se on vain piirre minussa seksin aikana kuin mikä tahansa muukin asia.
Aina kannattais myös miettiä sitäkin näkökulmaa, että vaikka seksi onkin ihan supermahtava juttu, jossa ei ole mitään pahaa tai hävettävää, se on kuitenkin myös erittäin yksityinen juttu. En halua tietää yksityiskohtia yhtään kenenkään seksielämästä, en esimerkiksi sitä, millaista ääntä naapurin hyvänpäiväntuttu pitää lakanoiden välissä. On kiusallista joutua osalliseksi toisten yksityisimmistä asioista. Ja tämä koskee siis ihan muitakin yksityisasioita kuin seksiä. En kyllä myöskään tietäisi miten päin olla, jos naapuri alkaisi kertoilla minulle rapussa vaikkapa peräpukamistaan. Kanssaihmisiä kannattaisi ainakin silloin tällöin miettiä myös siltä kannalta, että mikä olisi kohteliasta heitä kohtaan. Ei aina vaan sitä, mihin minulla on oikeus ja mistä minulle voi tulla seuraamuksia. Käytöstapoja siis peräänkuulutan!
Oujee, ainakin toisessa naapuriasunnossa on nyt opittu kuksimaan hiljaisemmin sen jälkeen, kun mulla tuli yhtenä yönä klo 3 mitta täyteen ja paukautin pari kertaa nyrkillä seinään. Naapuri myös ilmiselvästi välttelee minua, joten taitaa vähän hävettää.
Toisessa naapurissa taas homma jatkuu yhä, mutta pari päivää on nyt kuulunut lisäksi vielä itkuista riitelyä. Ehkäpä sielläkin hiljaisuus siis koittaa pian. Jos ei, seuraavasta öisestä kiljumissessiosta älähdän kyllä jo sitten sinnekin suuntaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:36"]
Nussittuna sinäkin nukkuisit sikeämmin.
T. Toimiva mies
[/quote]
Kynnä ne siemenet toiseen vakoon.
t. Kristitty nainen