Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaan päiväraha muissa Eu-maissa?

Vierailija
05.09.2015 |

kun suomalainen työntekijä matkustaa ulkomsille työn vuoksi, saa hän ulkomaan päivärahaa. Miten asia on muissa Eu-maissa? Eli jos englantilainen, espanjalainen matkustaa työn vuoksi toiseen maahan (esim. Suomeen), saavatko he ulkomaan päivärahaa? Esim. Ruokailujen kustantamiseksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä asia sieltä Espanjasta, en mä voi tietää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saavat.

Vierailija
4/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri maissa on hyvinkin erilaiset käytännöt. Suomalaisen matkustaessa saksaan on päiväraha ~66e/pv mutta saksalaisen tullessa suomeen hän saa vain 39e/pv joka ei suomessa pitkälle riitä.

Britanniassa ja USA:ssa yleensä ei makseta päivärahaa vaan maksetaan ruoka-yms kuluja kuittia vastaan johonki päivittäiseen kattoon saakka.

Antti

Vierailija
5/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daily allowance -käytäntö todellakin vaihtelee maittain. Siihen ei liene EU asettanut kovin tarkkoja määräyksiä. Tanskassakaan ei ole päivärahoja, vaan kustannusten korvaaminen tiettyjen sääntöjen mukaan.

Vierailija
6/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä maksetaan kun espanjassa asuva tulee työmatkalle Suomeen?

Vierailija
7/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä ja mun muista Eyroopan maista tulevat kollegat saatiin ainakin ihan erilaisia päivärahoja samoihin maihin. Osa ei myöskään saanut mitään päivärahaa vaan kulut korvattiin kuitteja vastaan. Osa ei saanut mennä työnantajan piikkiin lentokentälle taksilla. Käytännöt on siis hyvin erilaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme