Mieheni käyttää liian isoja kenkiä, tilaa jää 2.5cm.
Ovat liian isot. Laitoimme poljallisen seinää vasten ja mies pisti jalan sen päälle niin tyhjäätilaa jäi 2.5cm. Eikä pitäisi jäädä maksimissaan puoltoista senttiä?
Kommentit (9)
Ei välttämättä ole liian isot. Jos on levä jalka. Sitä paitsi, kun kengät kiristää kunnolla niin hyvät ovat jää varpaillakin liikkumistillaa.
Äiti on opettanut ostamaan kengät kasvunvaran kanssa eikä ole hoksannut sanoa, että aikuisena ei enää kasvunvaraa tarvita ennen kuin vanhana, kun jalan kaaret alkavat laskeutua, jolloin jalkaterä sekä pitenee että levenee.
Mitä väliä jos mies on tyytyväinen kenkiinsä. Jos ei ole niin menee kauppaan ja ostaa pienemmät
Sentti riittää aikuiselle. Tietysti pitää huomioida kengän leveys erityisesti päkiän kohdalta ja kärjen muoto. Jos kärki on pitkä ja kapea, tilaa on luonnollisesti enemmän.
Ite ostan 44 koon kenkiä vaikka pituuden puolesta menis 42-43. Osa noista 44 on liian kapeita mullekin. Sen siitä saa kun omistaa jalkojen sijasta räpylän. Usein saa ihmetellä että millasille jaloille noita kenkiä oikeesti edes tehdään.
Minä laitan aina yökerhoon mennessäni Pelle Hermannin kengät. Naiset käyvät ihan kuumina kun haluavat päästä näkemään mitä housuista löytyy ;).
T. Prinssinakki
Minun pitää ostaa 44- numeron jalkaan yleensä 46- numeron kenkä. Jalka on niin rintava ja leveä, mitä ei helpota känsä päkiässä, kun pidin "sopivia" kenkiä. Ja ulkolaisia kenkiä ei tehdä niin suuria, että mahtuisivat minulle.
Sillä on joku kompleksi pienistä jaloistaan ;)