jos eilen sai tällin vatsaan niin onko istukan irtoamis riski vielä?
Eli eilen noin 12 maissa päivällä sain pienen iskun vatsaan. Ei ollut kylläkään kauhean kova mutta kuitenkin. Viikkoja tänään tasan 40+0. Olisiko oireet jo tullut jos jotain pahaa olisi sattunut? Vauva on liikkunut normaalisti koko ajan tuon jälkeen.
Kommentit (13)
Soita ä.polille. Se ei oo niin vaivalloista näppäillä sitä numeroa ja niille soitellaan jatkuvasti näistä asioista että ei tarvitse hävetä.
No siellä sanotaan vaan että jos ei vuotoja ja vauva liikkuu niin ei hätää. Mutta omassa päässä silti pelko on.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:38"]
No siellä sanotaan vaan että jos ei vuotoja ja vauva liikkuu niin ei hätää. Mutta omassa päässä silti pelko on. Ap
[/quote]
miksi sä uskoisit mieluummin av mammoja kuin asiantuntijoita joilla on koulutus noihin juttuihin?
Minä kävin ä-polilla käyrillä ja näytillä kun kaaduin ollessani raskaana. Ja voithan sä sanoa "vauvan olevan rauhallisempi" tms niin katsovat että olette kunnossa. Tuo jomotus tosin liittynee tulevaan synnytykseen ;) Onnea ja tsemppiä!
Mä kaaduin mahalleni jäätikölle kun odotin esikoista viikoilla 39. Soitin synnärille ja sieltä sanottiin että seurata tilannetta. Jos ei vuoda ja ole maha kipeä niin ei hätää. Mutta jos alkaa vuotamaan niin heti ambulanssi soittaa ja mennä maate odottelemaan.
Minkälainen "pieni isku" isku/ missä tilanteessa? Kaatuminen mahan päälle jäisellä pihalla on vähän eri kuin vaikka maitopurkin putoaminen mahan päälle
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:38"]Minkälainen "pieni isku" isku/ missä tilanteessa? Kaatuminen mahan päälle jäisellä pihalla on vähän eri kuin vaikka maitopurkin putoaminen mahan päälle
[/quote] Jäisellä pihalla???? Missä oikein asut
Hei aina kun kaatuu tai kohtuun kohdistuu isku, kuuluu käydä käyrällä synnärillä, istukan reuna on voinut hieman irrota ja jatkaa irtoamistaan päivien saatossa. Ymmärrät varmasti, ettei ole paljoa tehtävissä, jos ja kun istukka irtoaa liikaa vauvan vielä ollessa kohdussa. Soita synnärille! -Kätilö
No mulla on tässä pientä vihlomis kipua ollut mahassa kävellessä navan kohdalla mutta sitä kyllä oli jo ennen kun tuo isku tuli mahaan ja ei ole mitenkään kovaa ja tosiaan sitä ei maatessa tai istuessa tunnu ollenkaan niin en ole osannut yhdistää sitä tuohon. Minä nyt tässä seurailen liikkeitä ja toivon ettei tule vuotoja tai kovempia kipuja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 12:37"]No mulla on tässä pientä vihlomis kipua ollut mahassa kävellessä navan kohdalla mutta sitä kyllä oli jo ennen kun tuo isku tuli mahaan ja ei ole mitenkään kovaa ja tosiaan sitä ei maatessa tai istuessa tunnu ollenkaan niin en ole osannut yhdistää sitä tuohon. Minä nyt tässä seurailen liikkeitä ja toivon ettei tule vuotoja tai kovempia kipuja.
Ap
[/quote]
Omalla vastuulla, 72 h on riskiaikaa istukan irtoamiselle. -kätilö
Lisään että ollut tänä aamuna pientä menkkajomotusta selässä ja vatsassa mutta ei niinkään kivuliasta vaan enemmänkin häiritsevää. Ei taida liittyä tuohon vaan tulevaan synnytykseen varmaan ennemmin?
Ap