Maksoin asuntolainan viimeisen erän juuri
On voittajaolo. Nyt jää vähän enemmän palkasta käteen. Hyvä ajoitus kun lapset tulossa teini-ikään.
Huuuuhhhh, miten huojentunut olenkaan. Korkeakoulutus on, mutta perusduunarina toimin. Nyt on ihka oma talo ❤️.
(Täytyy toivoa, ettei Putte heti pommita torppaa lituskaksi)
Kommentit (44)
Kun tämä asunto myydään niin sillä kuitataan velka ja jäljelle jää rahaa halvempaan asuntoon, johon ei tarvitse ottaa lainaa. No problem.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas velloo mahassa ja oksettaa kun huomenna pitäisi mennä sopimaan virallisesti talokaupoista.. Lainaneuvotteluissa oli vielä voittajafiilis mutta nyt kun asia on konkretisoitumassa niin kauhistuttaa sellainen velkataakka.
Ehkä jänistän :D
Jänistä ja peru jos mahdollista.Ei tarvi hävetä sanoa tuttaville että kaduit.Taloja tulee myyntiin koko ajan!
Nyt kun sähkökin kallistui noin kovasti!
Vierailija kirjoitti:
En ikinä olisi ottanut lainaa asuntoa varten, ostin omakotitalon käteisellä kun voitin lotosta 1,5 miljoonaa muutama vuosi sitten.
Kun olet rikas niin voisitko auttaa minua. Olen neliraajahalvaantunut syöpäpotilas, jolla on AIDS. Minulla on myös hirveät velat ja 8 lasta eikä rahaa ruokaan. Asumme maakuopassa kaatopaikan vieressä. Sääli edes lapsia ja anna heille tulevaisuus. Jos olet uskovainen ja haluat auttaa meitä niin laita viestiä: anna.apua@pravda.ru
Onneksi olkoon !!
Itsekin luulin,että olisin tähän ikään jo velaton, mutta nyt 2 avioeroa myöhemmin velkaa on vielä vähän jäljellä muutamaksi vuodeksi. N56
Onneksi olkoon, meillä edessä ensi vuonna. Sitten alkaa vimmattu säästäminen eläkevuosiksi. Laitetaan sama summa säästöön (1000e) kun on mennyt lyhennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ne makselee vaan lainojaan, että saavat jonkun homeisen talonsa maksettua...
Tässä katkera ja kateellinen ihmisparka.
Todennäköisemmin joku raha-asiansa sössinyt luuseri, jolla ei tule olemaan ikinä mitään mahdollisuutta pankkilainaan...
Onnea🌷 just tuulettelin kuin meillä tippui alle sadantonnin( 160 tonnia alussa) . Vielä " muutama" vuosi maksaa.
Kiitos kaikille ihanat ❤️. Minulla ei ole muuta lainaa, opintoni rahoitin töitä tekemällä, joten talon osto velaksi oli itselleni iso juttu aikanaan. Kyllä se velka otettaessa huimasi, että miten sen ikinä saa maksettua. Ymmärrän siis lainan ottajaa, jota jännittää. Oisin varmaan myös jänistänyt jos olisin kehdannut :D.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, nyt vierähti iso kivi harteilta. Elämä ja urakehitys ei mennyt alkuperäisen suunnitelman mukaan, joten sinnikkyyttä on välillä vaadittu. Nyt tuntuu, että kannatti.
Eläkesäästämistä en vielä pysty ajattelemaan, vaikka fiksun kuuloinen ajatus sekin. Aion nyt elää lasten teinivuodet vähän rennommin ja varmaan syövätkin pian enemän,heh. Katsotaan sitä eläkesäästämistä sitten myöhemmin.
Ap
Voi paljon onnea! ❤ Itsellä ei ole mitään mahdollisuutta ostaa omaa, mutta on kuitenkin seinät suojana.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä olisi ottanut lainaa asuntoa varten, ostin omakotitalon käteisellä kun voitin lotosta 1,5 miljoonaa muutama vuosi sitten.
No tuo nyt on silkkaa idiotismia. Me oltiin paljon fiksumpia ja otettiin lainaa (korot ollut olemattomia jo pitkään) ja sijoitettiin ne rahat, jolloin kokonaishyöty on paljon suurempi.
Satadonaa vielä, odottelen että inflaatio syö sen pois.
Onnea! On ollut hyvä aika olla velallisena, kun korot nollilla.
Onnittelut! Muistan päivän, jolloin maksoin opintolainan viimeisen erän. Muistan myös päivän, jolloin asuntolaina tuli maksettua. Etukäteen sitä ajattelee, että huh, huh. Siinä ne vaan tulevat vähitellen pois saatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt on silkkaa idiotismia. Me oltiin paljon fiksumpia ja otettiin lainaa (korot ollut olemattomia jo pitkään) ja sijoitettiin ne rahat, jolloin kokonaishyöty on paljon suurempi.
Siinä yksi kateellinen apina 🐵
Meillä vielä kaksi vuotta. Minä olen sitten 55v ja puoliso 62v. Jos jään eläkkeelle 65 vuotiaana, ehtisin saada 100000 säästöön.