Maksoin asuntolainan viimeisen erän juuri
On voittajaolo. Nyt jää vähän enemmän palkasta käteen. Hyvä ajoitus kun lapset tulossa teini-ikään.
Huuuuhhhh, miten huojentunut olenkaan. Korkeakoulutus on, mutta perusduunarina toimin. Nyt on ihka oma talo ❤️.
(Täytyy toivoa, ettei Putte heti pommita torppaa lituskaksi)
Kommentit (44)
Onnea! Sama edessä ensi vuonna. Odotan jo kiihkeästi ❤️
Mulla taas velloo mahassa ja oksettaa kun huomenna pitäisi mennä sopimaan virallisesti talokaupoista.. Lainaneuvotteluissa oli vielä voittajafiilis mutta nyt kun asia on konkretisoitumassa niin kauhistuttaa sellainen velkataakka.
Ehkä jänistän :D
Onneksi olkoon!
Mulla on lainaa vielä siihen saakka kun jään eläkkeelle, mutta en halua tinkiä asumisesta,
Välillä tosin iso velka ahdistaa..
myyn tämän sitten kun lapset on muuttaneet kotoa, siihen menee varmaan jotain 5 vuotta.
Sitten olen velaton kun ostan pienemmän,
Mä en ole eläissäni ollut velkaa ja olen tässä kaksi ihmistä elättänyt jo yli 20 vuotta. Joskus toivoin että olisi oma asunto, mutta luopunut koko ajatuksesta. Nyt selvisi että tämä asunto, jossa ollaan vuokralla siitä tulisi suurin osa ennakkoperintönä ja loppuosaan pitäisi ottaa laina. Vähän vatsaa vääntää, kun mietin että velka odottaa. Vaihtoehtona on kuitenkin se, että tämä myytäisi tästä alta ja sitten jouduttaisi maksamaan järjettömän suurta vuokraa jostain kunnan luukusta.
Hyvä kun saan kesän aikana kasaan edes lahjaveron verran, joka ennakkoperinnöstä tulee maksettavaksi. Olisi kuitenkin järjetöntä mennä vuokralle ja maksaa siitä saman tai enemmän kuin tästä, josta voi samalla ostaa omaksi. Ja juuri kun luovutin että en omista tässä elämässä mitään isoa. Ja kun maailmantilanne ja hintojen nousut odottavat, niin ei tämä nyt mikään ihanteellisin ajankohta tälle ole. Eikä ole montaa ikävuotta enää, että olen 50-vuotias. Loppuelämähän siihen lainaan menee.
Mulla nykyisen maksusuunnitelman mukaan viimeinen erä lähtee maksuun vuonna 2038!
Onnea! Itselläni vielä 2vuotta onnenhetkeen, mikäli elonpäiviä riittää. Jos olisi varaa, maksaisin pois loppulainani, mutta pienituloisena ei ole säästöjä niin paljon. Mutta onnea sinulle.🥂🎂
Köyhät ne makselee vaan lainojaan, että saavat jonkun homeisen talonsa maksettua...
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ne makselee vaan lainojaan, että saavat jonkun homeisen talonsa maksettua...
Hello Sunshine.
Olen aidosti iloinen puolestasi ❤️
Minä odottelen tuonne 67-vuotiaaksi vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä katkera ja kateellinen ihmisparka.
Jos tulee sota niin vakuutus ei korvaa asuntoa
Onnea! Hieno saavutus ja tuntuu varmasti hyvältä. Itsellä sama edessä 9/23.
Minä maksoin sen jo 35 vuotta sitten!
Onnea! Tuo on varmasti mahtava fiilis! Itselläni vielä 16v aikaa maksaa :D
Onnea, varmasti huikea fiilis! Mulla vielä seitsemän vuotta jäljellä. Joskus leikittelen ajatuksella et saisinko rutistettua talouden niin tiukalle et kaksinkertaistaisin lainanlyhennyksen ja olisin nopeammin velaton.
Itse vielä 14000 euroa velkaa Tukholman osakkeesta. Parhaalle päin ... Teen extraa että voin saada maksettua pois tuon tänä vuonna.
Onnea! Tiedän ton fiiliksen. Nauti!