Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako omista lapsista enää ottaa nakukuvia?

Vierailija
23.03.2022 |

Kuulosta provolta vaikka ihan vilpitön kysymys.
Omat vanhemmat ottivat varmasti ainakin tusinan kuvia kun olin kylvyssä tai saunassa pikkupoikana 80-luvulla eikä siinä ollut mitään outoa. Kesällä tulee esikoinen ja rupesin tuumamaan että saako kylvyssä olevasta lapsesta edes ottaa kuvia nykypäivänä?
"Isä/äiti joka ottaa kuvia alastomista lapsista" kuulostaa väärältä ja saa ainakin omat hälytyskelloni heräämään tässä yhteiskunnassa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa, oma lupa.

Ei kuitenkaan kannatta niitä nettiin jakaan,

2/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä alastomasta lapsesta pitäisi ottaa kuvia? Minua kuvotti kun oma mummoni iloisesti näyttä minusta alastonta kuvaa, ja oli niin iloissaan miten "ihana kuva" se on. Hyi hitto, kiva homma että kaikki suvusta on saanut ihastella minua alastomana ilman minun lupaani.

En esittelisi omia nakukuviani perhe-albumissa sukulaisille, niin miksi ihmeessä ottaisin lapsesta nakukuvia? En ymmärrä mikä niissä on niin hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ottaa? Kyllä minusta on 70-luvulta nakukuvia, mutta en halua nähdä niitä itse, saati että vanhempani näyttävät niitä muille. Siellä ne on albumeissa muiden seassa. 

Vierailija
4/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaa niitä minnekään niin miksi ei saisi

Vierailija
5/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se on jollain tapaa ok, jos ei jaa niitä jonnekki pilveen tai someen

Vierailija
6/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa että lisäännytään eikä osata käyttää järkeä. Ota niitä kuvia mutta tajutkaa olla jakamasta somessa. Ei tämä ole sen vaikeampaa.

Vierailija
7/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä katsotaan alaikäiseen kohdistuvaksi epäsiveelliseksi toiminnaksi? Milloin rikoksen tunnusmerkit täyttyy, silloinko jos lapsi ei ole oma? Onhan tuo kyllä todella harmaalla alueella.

Vierailija
8/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettii, kuka saatana kuvaa omia lapsi.. sit muistin omat vanhat valokuvat, jossa vauvana istun ilkosillaan kylpyammeessa😂 ja näitä samoja fotoja ihmeteltiin aina joulupöydässä koko suvun nähden.

Vierailija
9/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myydä niitä verkossa. Erityisesti kylvetyskuvista maksetaan hyvin.

Vierailija
10/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Lähetä tänne niin katsotaan onko soveliaita. Oletko jo ottanut kuvia?

Vierailija
11/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mä otin 90-luvulla vielä. Ei edes tullut mieleen, että siinä olisi ollut jotain sopimatonta.

Siis vauva- ja pikkulapsiaikana. Ei sitten enää isompana. Siellä ne kuvat on albumissa muistona.

Ehkä aika on muuttunut. Nyt en varmaan enää ottaisi nakukuvia mutta silloin siinä ei ollut mitään kummallista.

Vierailija
12/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian saa kysyä että saako omaa lastaan halata.

Vierailija
13/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsien kuvat nettiin kirjoitti:

Kyllä saa ottaa omista lapsista alastonkuvia. Tyttö 6kk levittelee jalkoja kun nostaa jalat ylös ja ((i)) näkyy hyvin. Poika 2v ja viihtyy kotona ilman vaatteita. Poika esittelee itseään ja pikku nakki näkyy hyvin. Otan lapsista valokuvia ja nettiin laittanut niitä.

Tietysti prvot löysi heti tänne.

Suosittelen että hankit uimaasut jos välttämättä haluat pari sauna tai kylpykuvaa.

Vierailija
14/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapon tekeminen, hallussapito ja levittäminen on laissa kielletty ympäri maailman, joten en ottaisi.

Vierailija
15/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai se on jollain tapaa ok, jos ei jaa niitä jonnekki pilveen tai someen

Miksi pitäisi ottaa.  Ainakin pikkuhousut saisi olla jalassa.

Vierailija
16/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa säilyttämästä omia nakukuvianne lapsena! Voidaan syyttää pedofiliasta!

Vierailija
17/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mä otin 90-luvulla vielä. Ei edes tullut mieleen, että siinä olisi ollut jotain sopimatonta.

Siis vauva- ja pikkulapsiaikana. Ei sitten enää isompana. Siellä ne kuvat on albumissa muistona.

Ehkä aika on muuttunut. Nyt en varmaan enää ottaisi nakukuvia mutta silloin siinä ei ollut mitään kummallista.

Eikä niissä nykyään ole mitään kummallista. Kummallisiksi muuttuivat somen myötä kun mammat eivät tajunneet olla julkaisematta sen Liisa_Petterin nakukuvia somessa.

Vierailija
18/18 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi nykypäivänä puhelimen galleriassa sellaisia kuvia, joiden päätyminen julkiseksi haittaisi. Luotto sovellusten yksityisyyden suojaan ei nimittäin ole kovin korkealla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän