Mitä työllistymissuunnitelman laatimisessa tehdään (te-toimisto)
Tuollainen tuli. Pakko mennä tai tuet katkeavat. Yritetäänkö ujuttaa orjatöihin? Miten valmistautua?
Kommentit (10)
kerrot itse mitä haluaisit. tiedoistasi riippuen he arvioivat tilanteenteesi ja sitten päätätte yhdessä sopia jostain asioista joista tehdään sopimus. sen allekirjoituksen jälkeen et voi enää muuttaa mitä olet sopinut tai sitten tulee katko työkkärirahoihin ellei sinulla ole hyväksyttävää syytä olla toteuttamatta sopimusta kuten lääkärintodistus.
Ihan kamala paikka, siellä voi joutua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kamala paikka, siellä voi joutua töihin.
Sen mitä voin luvata on että TE- palveluiden kautta ainakaan työpaikkaa ei tarvitse pelätä.
Työkokeilua, kuntouttavaa työtoimintaa elämänhallinnan parantamiseksi tai Tahtopolku Työelämään- kurssia jota vetää joku konsulttifirma sitävastoin on kyllä tarjolla.
Tehdään suunnitelma * rumpujen pörinää * sun työllistymiseksi.
Mä tykkään kun asiakkaat kertovat itse mitä haluavat tehdä (tai kyselevät palveluista, jos eivät vielä tiedä), se kertoo tietynlaisesta aktiivisuudesta ja erottaa kunnon tyypit lorvijoista.
Vierailija kirjoitti:
kerrot itse mitä haluaisit. tiedoistasi riippuen he arvioivat tilanteenteesi ja sitten päätätte yhdessä sopia jostain asioista joista tehdään sopimus. sen allekirjoituksen jälkeen et voi enää muuttaa mitä olet sopinut tai sitten tulee katko työkkärirahoihin ellei sinulla ole hyväksyttävää syytä olla toteuttamatta sopimusta kuten lääkärintodistus.
Voivatko pakottaa allekirjoittamaan jotain jota ei halua?
Ohjatusta konsultti firmasta sitten henkilöstä koituu jo kuluja ja mennään sitten heidän mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi tietää. Voivatko antaa työkokeilusopimuksen nenän eteen ja vaatia allekirjoitusta? Mitä tapahtuu jos en suostu allekirjoittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi tietää. Voivatko antaa työkokeilusopimuksen nenän eteen ja vaatia allekirjoitusta? Mitä tapahtuu jos en suostu allekirjoittamaan?
En usko että voivat. Työkokeilusopimus tehdään työttömän ja työpaikan kesken, ei työkkäri voi sitä yksin tehdä.
Siinä jutellaan virkailijan kanssa sun tulevaisuuden suunnitelmista, että miten aiot työllistyä. Virkailijan kanssa sovitaan jotain ja se kirjataan koneelle. Itse olen sanonut joko hakevani töitä tai etsiväni kuntouttavan paikkaa ja se on sit kirjattu että teen niin. Ei siinä virkailija mitään tarjoa,itsestäsi kiinni.