Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin vahingossa kortisonivoidetta lapsen kasvoihin!

Vierailija
04.09.2015 |

Auttakaa nyt tyhmää ja huolimatonta äitiä.
Eli lastenlääkäri määräsi hydrokortisonivoidetta (1%)
lapsen ihottumaan aamuin illoin. Olen nyt 5 kertaa ehtinyt jo laittaa ja nyt lääkärin papereita kansioon laittaessa vasta katsoin, että hitto, siinähän nimenomaan lukee, että ei kasvoille! Olen siis kaikilla kerroilla laittanut voidetta myös lapsen (1v 7kk) poskille. Minä tyhmä vain jotenkin oikoluin koko paperin ja oletin automaattisesti, että poskiinkin kun niissä ihottuma kerran on pahin :/
Mitä haittaa tuosta kortisonista on pienen kasvoilla? :s
Ja jos kortisonia ei saa laittaa, niin mitä voisi laittaa? Perusvoiteet on ihan yhtä tyhjän kanssa :/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ohjeessa varmaan ajetaan takaa ettei sitä joudu silmiin. Älä murehdi vaan jatkossa toimit ohjeen mukaan. Mutta ihottuma kasvoissa. Onko syy siihen löydetty. Se pitäisi ensisijassa se syy löytää. Ruoka-aine-allergia tai maitoallergia lienee todennäköisemmät. Kattavat allergiatestit esim. Yksityisen kautta tai ravintoterapeutin seurannassa ruokavalion karsiminen ja vähittäinen kasvattaminen allergian syyn selvittämiseksi.

Vierailija
2/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni ohentaa ihoa. Älä lotraa sen kanssa. Itselläni oli lapsena ihottumaa huulten yllä, ja siihen laitettiin kortisonia, nykyään iho on siitä ohut ja esim jos se saa aurinkoa, tulee kamalat pigmenttiviikset. Käytän siinä sk50 rasvaa :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Kiitos vastauksesta. :)
Syytä ihottumaan ei ole löydetty.
Yksityisellä teetetty allergiatestit (lastensarja) ja kaikki tulokset negatiivisia. Lisäksi lapsi on ollut tosi tiukalla välttämisdieetillä (mukaanlukien maito ja viljat), tuon seurauksena kakka tuli jo nornaalimmaksi (ollut löysää, karsia hajuista ja runsasta), mutta ihottuma ei meinannutkaan alkaa paranemaan. Edes tuo kortisoni ei tunnu helpottavan yhtään :/

Vierailija
4/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva kortisonivoide kasvoilla tekee pinnallista uudisversuonimuodostusta. Tuo 1% hydrokortisoni on mietoa, olen sitä satunnaisesti omallekin lapselle poskiin laittanut. Lekuri

Vierailija
5/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön vielä, että vauvana iho oli todella hyväkuntoinen ja siisti. Näppyjä alkoi tulemaan lievästi joskus 8kk iässä ja sen jälkeen vain pahentunut. +posket on aina punaiset. :(