Miksi haukut minua tuellaelijää loiseksi?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:51"]
Tämän keskustelun perusteella en yhtään ihmettele, miksi apn kataiset ihmiset ovat vailla työtä. Voiko tyhmempää jänkkääjää ollakaan.
[/quote]
Juu, ei se kyllä ole sattumaa että nämä tietyt 'piip' eivät työmarkkinoille kelpaa.
[/quote]
Ja sinä piip et lukenut aikaisempia viestejäni, että olen itse ennen itseni elättänyt ja näin ollen ollut työelämässä mukana ja siellä hyvin pärjännyt. Minulla oli useampikin alainen, ehkä jopa miehesi on voinut olla minun alaiseni. Koskaan ei voi tietää mitä elämä eteensä tuo, siksi toivon, että lopetetaan se yleistäminen loisista, ennenkuin tiedetään mitkä ne pohjimmaiset syyt ovat "loiselämälle".
[/quote]
Sinulla ainakin pahan toivominen muille.
Kokoomuskullien logiikan mukaan sotaveteraanitkin ovat siis loisia. Nehän eivät tuota mitään, vaan saavat verovaroista eläkettä ja palveluja.
Työtön kuluttaa ja tuhoaa maapalloa vähemmän kuin turhakkeita kaupusteleva hömppäyrittäjä. On siis pienempi loinen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:17"]Ap, koska sä elät toisten tiennatulla rahalla. Mene töihn! [/quote] Olen elämiseni ennen maksanut kovilla veronmaksuilla, eikö se riitä? Sitä vartenhan niitä maksetaan, kun ei voi koskaan tietää, jos vaikka sinäkin joudut sos.tston elätiksi.
[/quote] no miksi jouduit? Elätiksi?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:39"]
Jaa, että itsensä elättävä henkilö on kateellinen, elämää ymmärtämätön, kapeakatseinen, itsekeskeinen ja mitä kaikkea vielä. Kumma juttu, että näillä ominaisuuksilla pärjää. Toisin kuin niillä loisen sivistyksellä, uhriudella ja elämänymmärryksellä. Jepjep.
[/quote]
Sitten kun sairastut itse vakavasti, ajattelet toisin.... Minusta kenelläkään hyväosaisella ei ole oikeutta mollata toista loiseksi. Kadehtiminen/ katkeroituminen on vieläpä luuserin ominaisuus...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:51"]
Tämän keskustelun perusteella en yhtään ihmettele, miksi apn kataiset ihmiset ovat vailla työtä. Voiko tyhmempää jänkkääjää ollakaan.
[/quote]
Juu, ei se kyllä ole sattumaa että nämä tietyt 'piip' eivät työmarkkinoille kelpaa.
[/quote]
Ja sinä piip et lukenut aikaisempia viestejäni, että olen itse ennen itseni elättänyt ja näin ollen ollut työelämässä mukana ja siellä hyvin pärjännyt. Minulla oli useampikin alainen, ehkä jopa miehesi on voinut olla minun alaiseni. Koskaan ei voi tietää mitä elämä eteensä tuo, siksi toivon, että lopetetaan se yleistäminen loisista, ennenkuin tiedetään mitkä ne pohjimmaiset syyt ovat "loiselämälle".
[/quote]
Sinulla ainakin pahan toivominen muille.
[/quote]
Toivon, että elämä koulisi sen verran, että olisi ymmärrystä myös heikkoja kohtaan. Koskaan ei voi tietää milloin itse on siellä heikon asemassa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:08"]
Kokoomuskullien logiikan mukaan sotaveteraanitkin ovat siis loisia. Nehän eivät tuota mitään, vaan saavat verovaroista eläkettä ja palveluja.
[/quote]
Voisivat kyllä jotain tehdä hekin ollakseen hyödyllisiä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:39"]
Jaa, että itsensä elättävä henkilö on kateellinen, elämää ymmärtämätön, kapeakatseinen, itsekeskeinen ja mitä kaikkea vielä. Kumma juttu, että näillä ominaisuuksilla pärjää. Toisin kuin niillä loisen sivistyksellä, uhriudella ja elämänymmärryksellä. Jepjep.
[/quote]
Sitten kun sairastut itse vakavasti, ajattelet toisin.... Minusta kenelläkään hyväosaisella ei ole oikeutta mollata toista loiseksi. Kadehtiminen/ katkeroituminen on vieläpä luuserin ominaisuus...
[/quote]
En kadehdi. Vaan yritän iskostaa sitä, että älkää yleistäkö kaikkia tuilla eläjiä loisiksi. Oli kieltämättä hiukan rumasti sanottu nuo halvaantumiskommentit. Pyydän anteeksi. Pohjimmiltaan toivon kaikille hyvää elämään ja samalla ymmärrystä heikompiosaisia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:17"]Ap, koska sä elät toisten tiennatulla rahalla. Mene töihn! [/quote] Olen elämiseni ennen maksanut kovilla veronmaksuilla, eikö se riitä? Sitä vartenhan niitä maksetaan, kun ei voi koskaan tietää, jos vaikka sinäkin joudut sos.tston elätiksi.
[/quote] no miksi jouduit? Elätiksi?
[/quote]
Lue
Ap, älä välitä. Joskus tulee elämässä sellaisia tilanteita, ettei töissä voi käydä, esim. työttömyys, halvaantuminen, masennus, jne. Asiat eivät korjaannu hetkessä.
Itsekin olen masentuneena elänyt tuilla, mutta nyt käyn ahkerasti töissä vaikka minulla on vain lukion päättötodistus eikä ammatillista osaamista kyseiseen ammattiin. Jatkan tosin opiskeluja vielä vuoden-parin sisällä, kunhan vaan maltan.
Tuilla ei kukaan huvikseen halua elää kuulkaas, niistä jää käteen niin pieni summa että tuskin kukaan vapaaehtoisesti "laiskottelee" :) Kaikilla on syynsä siihen, miksi tuilla elää. Ja jos meidän työssäkäyvien verot ei menisi mm. tuillaeläjille, niin sitä veroa menisi silti ihan yhtä paljon. Eikä sitä veroa pelkästään tuillaeläjille mene. Me ei yksinään elätetä ketään. :)
Ymmärrän siinä kohtaa kun asenne on "kyllä sossu maksaa" nyt tehsään toinen tai kolmas lapsi niin sossuilta saa rivitalo neliön, ei haittaa jos valot jää päälle, kyllä sossu maksaa sähkölaskun. Eikä aikomustakaan mennä töihin vaikka nenän eteen tuotais työpaikka kun sossu maksaa melkein saman rahan (eihän se 500 enemmän kuussa ole sen arvoista)
Aina vaan ei.voi mitään sille että joutuu sossun luukulle, sitä varten se on että hädässä voi sieltä saada rahaa
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:24"]Ap, älä välitä. Joskus tulee elämässä sellaisia tilanteita, ettei töissä voi käydä, esim. työttömyys, halvaantuminen, masennus, jne. Asiat eivät korjaannu hetkessä.
Itsekin olen masentuneena elänyt tuilla, mutta nyt käyn ahkerasti töissä vaikka minulla on vain lukion päättötodistus eikä ammatillista osaamista kyseiseen ammattiin. Jatkan tosin opiskeluja vielä vuoden-parin sisällä, kunhan vaan maltan.
Tuilla ei kukaan huvikseen halua elää kuulkaas, niistä jää käteen niin pieni summa että tuskin kukaan vapaaehtoisesti "laiskottelee" :) Kaikilla on syynsä siihen, miksi tuilla elää. Ja jos meidän työssäkäyvien verot ei menisi mm. tuillaeläjille, niin sitä veroa menisi silti ihan yhtä paljon. Eikä sitä veroa pelkästään tuillaeläjille mene. Me ei yksinään elätetä ketään. :)
[/quote]
Kiitos! Ei olisi pitänyt avata koko ketjua. Sattui vain silmääni osumaan useampi otsikko "loisista", kun avasin av:n ja se sai verenpaineet kohoamaan. Hyvää illanjatkoa kaikille! :)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:57"]Mitä niin huonoa olen tehnyt, että sinulla parempiosaisella on varaa haukkua loiseksi?
[/quote]
Ihan vanha kunnon suomalainen sana talottomista ihmisistä jotka eivät pystyneet elättämään itseään ja lapsiaan, asustelivat talollisten saunoissa tai muissa nurkissa. Mee töihin.
Alalle tulee kovasti kilpailua, kotimaiset loiset on jäämässä pakollisten jalkoihin.
Tiedän että on hetkellisiä tilanteita, joissa joutuu turvaverkon varaan. Lomautukset, irtisanomiset, sairastumiset, äitiyslomat jne. Ja niin kuuluu ollakin, että tilapäisesti kannatellaan. Mutta jos on työkykyinen, kyllä aina voi tehdä asioita parantaakseen asemaansa. On se sitten uusi työ, opinnot, pätkätyöt, yrittäjyys, vapaaehtoistyö, muutto... sitä en ymmärrä, että työttömänä jämähdetään paikoilleen, "kun ei mollissa ole mitään kivaa duunia"-asenteeseen, vuosikausiksi. Jotain keksii aina, jos on yritteliäs ihminen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:58"] No mietippä sitä. Itsekö itsesi elätät? [/quote] Hyväosaisten kateus työttömiä kohtaan on sairasta ja naurettavaa.... [/quote] Ja kateuskorttikin. Aina vaan paranee...
[/quote]
No miksi sitten kadehtia ja mollata toisia? Ei ole (henkisesti) terveen ihmisen toimintaa se. :)
[/quote]
Joitain mollataan siksi, että kadehditaan. Hyväosaisia yleensä.
Loiset eivät ole sellaisia. Heitä mollataan, koska ovat laiskoja, tyhmiä ja vastenmielisiä.
[/quote]
Amen!