Tytölle nimeksi Ritaliina?
Kommentit (99)
Joo ei varmaan monelle tuu mikään lääke mieleen ei ei! Meidänki tytön nimeksikolainen tulee Panacodiina.
Anna mielummin nimeksi Lyrica tai Lactalina. Kauniita kansainvälisiä nimiä.
Me ajateltiin olla perinteikkäitä ja kulturelleja ja laittaa lapsen nimeksi Carmina Burana. Wt:t ei ymmärrä, että burana tarkoittaa jotain muuta kuin sitä lääkettä. Toinen vaihtoehto on Persephone, mieheni suku tulee hienosta ulkomaasta ja on perinteikäs nimi siellä.
Mä voisin antaa mun lapselle nimeksi sitten vaikka ihan, että Vitaliina tai Spiruliina. Myös Lactaliina olisi jees. Kaikki kuullostaa kovin kansainväliseltäkin.
Kyllä mulle ainakin tuli heti ekana lääke mieleen!
Cipramilla, Sepramiina, Concertiina, Ketipinoriina
Diapamiina on tyttäreni nimi. Jos tulee poika niin SeppoSimoRistoIlpo.
Oletteko kaikki jotain adhd-tapauksia, kun oletatte tuon lääkkeen olevan jotain yleistä tietoa? :)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:23"]Oletteko kaikki jotain adhd-tapauksia, kun oletatte tuon lääkkeen olevan jotain yleistä tietoa? :)
[/quote]
Sehän on yleistä tietoa. Ihan televisiosta olen eri ohjelmissa (esim. uutiset) kuullut puhuttavan ritalinista.
Miksi kyselet mielipiteitä, kun olet jo selvästi päättänyt sen nimen? Te sen päätätte ja muut saa tyytyä siihen. Onnea vauvasta!
Mitä tälle palstalle on oikein tapahtunut? Onko yörekkaripakko karkottanut kaikki aivoillaan ajattelevat ihmiset pois? Niin hauska, kuin tämä ketju onkin, niin miten voitte olla tunnistamatta provon? (Ainakin peukuista päätellen 90% luulee, että ap on tosissaan.)
Miksi lapset vaivautuisivat kiusaamaan vaikka nimi muistuttutaisikin jonkun lääkkeen nimeä? Meillä teini sanoo,että miten ihmisiä voi vaivata niin paljon jonkun toisen ihmisen nimi,että siitä pitää vetää herneet nenään. Mitä pahaa edes on jonkin lääkkeen nimessä,että erisnimi ei voisi olla saman tyylinen?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:29"]
Joo ei varmaan monelle tuu mikään lääke mieleen ei ei! Meidänki tytön nimeksikolainen tulee Panacodiina.
[/quote]Kuinka moni lapsi tietää lääkkeen nimeltä panacot tai tämän ritalin? Tai yleensä mitään lääkkeen nimeä? Ja mitä väliä vaikka tietääkin? Miksi nimi ei voi olla saman kaltainen? Mitä kusaamista on nimessä Rita-Lina. Käytännössä lapsi on kuitenkin vähän ajan päästä Rita. Toinen nimi jää monesti käyttämättä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 22:52"]
Ei olla ikänä naurettu näin makeasti. Tämän päivän paras vitsi. Vaarallista on vai jos noin tyhmätkin saavat lapsia. Totuus on , että lapsi ei ole mikään vitsi , vaan elävä pikkuihminen, joka tarvitsee rakastavat ja viisaat vanhemmat, voi tulla eteen ajatus, että eivät ole kykeneviä huolehtimaan lapsesta ja kasvatuksestaan.
[/quote]Juuri tämän kaltaiset ihmiset kasvattaa koulukiusaajia. Naureskellaan toisten nimille. Kerroin omille lapsille tämän nimen ja heistä se oli ihan normi nimi. Ei herättänyt keskustelua saatika ihmettelyä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 13:23"]
Oletteko kaikki jotain adhd-tapauksia, kun oletatte tuon lääkkeen olevan jotain yleistä tietoa? :)
[/quote]Ihmettelen samaa. En koskaan ole kuullut kyseisen lääkkeen nimeä. Tuskin suurin osa ihmisistä tietää mitään adhd lääkkeen nimeä. Vai kuinka moni teistä tietää jonkun esim. MS-tautiin käytettävän lääkkeen nimen. Tiedä vaikka muistuttaa juuri sinun nimeäsi;) Onko joku osannut kiusata sinua siitä?
Riina? Siinä olis Ri Ritasta ja ina Liinasta!:)
Mun mielestä Rullakartiina olis parempi nimi!
Mun mielestä Ritalin on aika tuttu lääkkeen nimi. Vähän kuin antaisi lapselleen nimen Aspi-Riina, Buranna tai Panakoodi. Myös Oksamiinaa tai Sertraliinaa kannatta miettiä.
Suomen nimiperinteen mukaisesti yhdysnimet tulisi kirjoittaa väliviivalla Rita-Liina.