Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et opi täyttämään tiskikonetta?

Vierailija
04.09.2015 |

Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät osaa täyttää tiskikonetta järkevästi. Ovat ihan fiksuja ja muuten selviävät elämässään ihan kivasti, mutta se tiskikoneentäyttö ei vaan onnistu. Moni ihan itsekin sanoo, että antaa puolisonsa täyttää, kun ei itse osaa. Työpaikan tiskikoneesta (johon jokaisen pitäisi laittaa omat tiskinsä) sen myös huomaa. Oma mieheni kuuluu tähän täyttötaidottomien joukkoon. 

Varmasti joku nyt heti miettii, että kuvittelenko että minun tapani täyttää tiskikone on se ainoa oikea. Ei tietenkään ole. Mutta tapa on väärä, jos tiskit ovat pesun jälkeen likaisia, tiskiainelokero ei aukea tai koneeseen mahtuu vain puolet normaalimäärästä tiskiä.

Ymmärtäisin, jos joku "ei osaisi" täyttää konetta ja näin pääsisi tiskihommista kuin koira veräjästä. Esim. mieheni kohdalla tästä ei kuitenkaan ole kyse. Vuosien ajan hän on täyttänyt (ja tyhjentänyt) konetta, mutta ei vaan opi. Minä siis aina siirtelen hänen asettelemansa tavarat toisiin paikkoihin, minkä miehen luulisi huomaavan vähintäänkin konetta tyhjentäessään. Lisäksi erittäin usein annan pieniä neuvoja, kuten ne pikkulautaset kantsii laittaa siihen vasemmalle, kun isot ei siihen mahdu. Tai laita siihen kuppitelineeseen ne pikkulasit, niin saa kaksi kerrosta päällekäin. Tai sitä leikkuulautaa ei voi laittaa siihen sivuun, kun se estää ton pesuainelokeron aukeamisen.

Jotta mies sitä konetta edelleen täyttäisi, en voi kysyä häneltä että mikä ihme siinä on niin he***tin vaikaa, kun luulisi DI:n oppivan 20 vuodessa miten kone täytetään. Saisin tuollaisen kysymyksen jälkeen varmaan ihan itsekseni huolehtia tiskihuollosta.

Eli mikä siinä on niin vaikeaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä. Aina on kuulemma väärin täytetty. Täyttäköön toinen.

Vierailija
2/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette sitten tiskaa käsin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, miten se pitäisi täyttää? En ole koskaan tähän 32 vuoden ikään mennessä asunut asunnossa, jossa olisi ollut astianpesukone ja töissäkin on pesty käsin astiat.

Vierailija
4/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei vois vähempää kiinnostaa. Kukin voi kiinnittää elämässään huomiota ihan mihin lystää. Vaikka tiskikoneen oikeaoppiseen täyttöön. Mua kiinnostaa ihan muut asiat. Pääasia että astiat on kutakuinkin puhtaita. Tiskikoneen käynnistän viimeistään sitten kun lusikat loppuu. Enkä ikinä aio jakaa kotiani ihmisen kanssa joka viitsii pilata päiväni noin typerillä asioilla.

Vierailija
5/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun miestäkään ei kiinnosta. MIkä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että toinen on erilainen. Ja hänellä on oikeus myös sellainen olla?

Vierailija
6/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

DiplomiIdiooteista aika moni on peukalo keskellä kämmentä. Toki poikkeuksiakin on. Tunnen molempia. Se koulutus vääristää joidenkin ajatusmaailman. Siinähän sitten haahuilevat ja kysyvät alaisiltaan neuvoa.

Vierailija
7/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:26"]

No mua ei vois vähempää kiinnostaa. Kukin voi kiinnittää elämässään huomiota ihan mihin lystää. Vaikka tiskikoneen oikeaoppiseen täyttöön. Mua kiinnostaa ihan muut asiat. Pääasia että astiat on kutakuinkin puhtaita. Tiskikoneen käynnistän viimeistään sitten kun lusikat loppuu. Enkä ikinä aio jakaa kotiani ihmisen kanssa joka viitsii pilata päiväni noin typerillä asioilla.

[/quote]

Mutta pointtihan nimenomaan oli, että väärin täyttämällä ne astiat EI puhdistu... 

Vierailija
8/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 17:49"]Minä siis aina siirtelen hänen asettelemansa tavarat toisiin paikkoihin, minkä miehen luulisi huomaavan vähintäänkin konetta tyhjentäessään

[/quote]

Ei kaikilla ole valokuvamuistia tai muutenkaan niin paljon mielenkiintoa astianpesukonetta kohtaan, että huomaisivat että valkoinen kahvikuppi on siitynyt kohdasta A kohtaan B.

Kätevä emäntä: Tiskikone curling

Vierailija
9/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 17:49"]Minä siis aina siirtelen hänen asettelemansa tavarat toisiin paikkoihin, minkä miehen luulisi huomaavan vähintäänkin konetta tyhjentäessään

[/quote]

Ei kaikilla ole valokuvamuistia tai muutenkaan niin paljon mielenkiintoa astianpesukonetta kohtaan, että huomaisivat että valkoinen kahvikuppi on siitynyt kohdasta A kohtaan B.

[/quote]Olipa siinä hyvä ja jännittävä opetusvideo. Jäi nyt oikein kutkuttamaan, että miten pariskunta selvisi koko haasteesta. ;)  Minä olisin laittanut kartiolasit ja jälkkärimaljat juuri noin. Samoin olisin poistanut helpostipestävän perunakattilan ja paljon tilaa vievän vokkipannun lautasten tieltä. 

Minäkään en ole erityisen innostunut tiskeistä. Se kuitenkin ärsyttää, kun avaa koneen ja se on puolillaan vettä täynnä olevia likaisia muovikippoja ja liian tiukkaan ladattuja likaisia lautasia. Likaisista laseista usein huomaa, että eipä se tiskiainetabletti ole edes lähtenyt mihinkään, kun luukku on tukittu jollain isolla esineellä (yleensä sillä leikkuulaudalla). 

ap

Vierailija
10/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin. Minuakin tuo asia joskus ärsyttää, sillä koneeseen mahtuisi enemmän tiskiä ja tulisi puhdasta jälkeä kerralla järkevämmin täytettynä. En silti viitsi asiasta jatkuvasti napista.

Vierailija
11/33 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:20"]

Ymmärrän ap:n pointin. Minuakin tuo asia joskus ärsyttää, sillä koneeseen mahtuisi enemmän tiskiä ja tulisi puhdasta jälkeä kerralla järkevämmin täytettynä. En silti viitsi asiasta jatkuvasti napista.

[/quote]Juu, kun ei se napina auta mitään. Meillä on töissä tosi korkeastikoulutettua väkeä ja silti sitä kahvikuppia ei osata laittaa järkevään kohtaan vaikka joka päivä napisisi.

Vierailija
12/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää onko ihmisillä, jotka eivät osaa täyttää tiskikonetta vaikeutta myös kauppakassin pakkaamisessa? Voisiko näillä olla yhteys? Mun mies on nimittäin surkea molemmissa opetuksesta huolimatta.

Vierailija
13/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole suurimmalla osalla harjoituksen puutetta, eli kotona sen tekee joku muu. Ja sitten on niitä joilla ei ole halua tai kykyä oppia tekemään mitään paremmin.

Astioiden käsin tiskaajat ennen koneeseen laittamista ovat sitten oma lukunsa.

Vierailija
14/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naiset eivät vaan osaa. Olen kyllä jo ikämies ja meillä oli astianpesukone jo kun menin yläasteelle. Kauan aikaa sitten. Puolisoillani ei ole ollut juuri kokemusta astianpesukoneista.
Nykyinen on yliveto, jättää kupit ja lasitkin pystyyn, no ei ole suomalainen hän.

Vierailija
15/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:35"]

[/quote]

Mutta pointtihan nimenomaan oli, että väärin täyttämällä ne astiat EI puhdistu... 

[/quote]

Eikä koneesseen mahdu juuri mitään, jos sen täyttää typerästi.

Vierailija
16/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 18:47"]

[/quote]

Hyvä video :) Esimerkki huonosta täyttämisestä olisi ollut se että matalat lasit ja jälkiruokakupit olisi laitettu toisin päin kuin tuossa kuvassa, niin tuo yläkorin ylätaso oli jäänyt käyttämättä, sellaista koneen täyttöä näkee amatööreiltä.

[/quote]

Vierailija
17/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jos sulla on niin vähän astioita että puhtaat loppuu, ennen kuin kone täyttyy, niin taitaa olla sama miten ne sinne paiskoo. Meillä kun kone pyrii 1-3 kertaa päivässä, niin pitää vähän miettiä että miten ne sinne on fiksua latoa.

Vierailija
18/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 07:50"]

Kiinnostaisi tietää onko ihmisillä, jotka eivät osaa täyttää tiskikonetta vaikeutta myös kauppakassin pakkaamisessa? Voisiko näillä olla yhteys? Mun mies on nimittäin surkea molemmissa opetuksesta huolimatta.

[/quote]Ei ole. Mun mies osaa käyttäytyä kaupassa, mutta tiskikone ei onnistu. ehkä opetusta on liian vähän. Kaupassakäyntiin 45 v ja tiskikoneeseen 30 v.

Vierailija
19/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se o niiiin ärsyttävää!!!!

Joudun aina korjailemaan miehen jälkeen tiskikonetta ennen kun se laitetaan pyörimään

Vierailija
20/33 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin arvolle ei sovi että laittaa tiskinsä tiskikoneeseen, sehän on heidän mielestään hoitajien tehtävä. Ja parempi ettei laitakkaan, sillä kerrankin yksi lääkäri halusi osoittaa olevansa omatoiminen ja  lattoi kaksi lasia sisäkkäin koneeseen. Ziisus mikä dorka.

t.Hoitsu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi