Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maailman maista haluaisit asua, jos taloudellinen tilanne, kielitaito tai työtilanne ei rajoittaisi?

Vierailija
23.03.2022 |

Jos Suomea ei lasketa, niin itsellä ehkä Kanada tai Yhdysvallat ja sieltä Alaska.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa, tarkemmin sanottuna Toscanassa 

Mullekin Italia mutta Rooma. 

Minulla myös, mutta Etelä-Italia mieluiten. Rentoa ja aurinkoista. Hyvä ettei tule tunkua samalle alueelle :D

Vierailija
102/131 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eteläinen Saksa. Sopiva ilmasto, ihana kieli, kauniit pikku kaupungit, siistiä...

Tokana Ruotsi tai Tanska.

Just sama, Etelä-Saksa. Minun mielestä myös parempi kuin Itävalta tai Sveitsi (kaikista kokemusta). Ei kuitenkaan Pohjois-Saksa eikä varsinkaan itäinen Saksa. Tanskakin olisi kiva.

Miksei Pohjois- tai Itä-Saksa, jos ei haittaa, että kysyn? Rügen ja muut saaret sekä rannikko pohjoisessa, idän maisemat, tunnelma ja Potsdamin palatsit... Jos valitsisin Saksan, olisi alueena juuri nuo.

Minä pidän eteläsaksalaisista ihmisistä ja mentaliteetista eniten. Tämän olen huomannut usein Saksassa asuessani. Ja luonnosta! Ja toisaalta Etelä-Saksa on Saksan rikkainta aluetta jossa työllisyysnäkymät ovat parhaita ja palkatkin suurempia kuin muualla (=elintaso parempi). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun USAssa ja taalla minun on hyva olla. Ihmettelen miksi joku haluaa Alaskassa tai Floridassa asua, kamala ilmasto kummassakin. Lisaksi jaakarhuja ja alligaattoreita.

Vierailija
104/131 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa moni maa kiinnostaa kulttuurin ja luonnon puolesta, mutta jokin mielekäs ja hyvä työ pitäisi olla. Länsi-Afrikassa ehkä eniten kiinnostavia maita.

Vierailija
105/131 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin Suomea rennompi, avoimempi, lämpimämpi ja aurinkoisempi maa olisi hyvä. En jaksa kaamosmasennusta ja yksinäisyyttä täällä.

Vierailija
106/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

japania, kauniita naisia ja hienot maisemat

Vierailija
107/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä asunut ja sinne haluan vielä takaisin. Mukavaa leppoisaa, ihmiset ja koko elämä. Italiassa olen myös asunut, mutta ei sovi minulle.

Vierailija
108/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Intiassa ja -Pakistanissa on  kylla maailman mahtavimmat maisemat, Ei suomalainen "luonto" veda vertoja.

109/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  ole esteitä ja tulevina vuosina muutan todennäköisesti Espanjaan, kreikka  houkuttaisi myös. USA kiva myös, mutta turhan pitkän lentomatkan takana, kun kuitenkin tulisi usein käytyä Suomessa

110/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Intiassa ja -Pakistanissa on  kylla maailman mahtavimmat maisemat, Ei suomalainen "luonto" veda vertoja.

Joo, jos köyhyyttä ja paskaisuutta arvostaa, jota kyseisissä maissa riittää

Vierailija
111/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja tai Uusi-Seelanti. Olen asunut Italian Torinossa mutta ei minusta ole kaupunkilaiseksi, hetken ok mutta sitten kaipaan luonnonmaisemaa oli se sitten ranta, vuoristo tai umpimetsä.

Vierailija
112/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Norjassa. 26 vuotta takana ja viihdyn oikein mainiosti. 

Jos jonnekin muualle harkitsisin muuttoa, niin Alaska voisi tulla kyseeseen. 

Vierailija
113/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

United States ❤️

Vierailija
114/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti.

- Kaukana kaikesta muusta maailmasta.

- Länsimainen moderni sivistysvaltio

- Upea luonto

- Rento asenne elämään

- Englannin kieli plussaa

Tämän lisäksi voisin asua Japanissa. Turvallista, siistiä, hieno kulttuuri ja mahtava ruoka. Työelämä olisi toki rankempaa, mutta kai siihen tottuisi.

Jos lähempänä Suomea haluisin asu, niin siinä tapauksessa Espanja tai Norja.

Vierailija
115/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito ja rahat eivät ole este, sen sijaan Suomessa asuvat vanhat sukulaiset, joita en halua jättää:

Tanska ja Ranska tulevaisuudessa.

Vierailija
116/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa Seelannissa ei ole kovin rento asenne, vaikka muuta voisi luulla.  On maailman sääntömaista pikkutarkin, lähes nipottajamainen.

Vierailija
117/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska vaikuttaa kivalta maalta. Ehkä siellä etenkin lähimaista.

Vierailija
118/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malesiassa tai jossain sen naapurimaista.

Vierailija
119/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaan, missä ei ole vaaraa törmätä suomalaiseen naiseen.

Vierailija
120/131 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa, mutta ei ole kyllä mitään esteitäkään, jos töitä löytyisi osaan englantia riittävästi ja vähän ranskaakin. Ei vaan jaksa alkaa etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä