Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan kolmikymppinen pariskunta. Ei houkuta tehdä lapsia näin epävakaana aikana mutta milloin sitten?

Vierailija
23.03.2022 |

Tässä sitä ollaan 30-vuotiana vakaassa ja turvallisessa suhteessa. Kaikki olisi valmista lapsen tuloon mutta miten ihmeessä tämmöisenä aikana voi perustaa perheen?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kuitenkin haluaa lapsen, en tiedä tuleeko sopivaa aikaa ollenkaan, jos sitä odottaa. Toki suurin osa ystäväpiiristäni on saanut esikoisensa 35-38 ikäisinä. Jos haave on useammasta, kannattaa aloittaa pian jo :)

Itse olen lapseton, vaikka pidän lapsista niin olen liian hajamielinen ja ajankäyttöni ei pysy hallussa, että koen itseni tarpellisemmaksi elämäntapapohdiskelijana ja työelämässä kuin tasapainoisen perheen äitinä, joten omalla kohdallani lapsettomuus on valinta.

Kannattaa miettiä, mitä haluaa ja millä aikavälillä se on mahdollista toteuttaa niin ei tule yllätyksenä, kun elämä ei ollutkaan sellaista kuin sen olisi halunnut. Joskus se vaatii harkittuja valintoja kohti päämäärää.

Vierailija
42/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä nussia ilman perheenperustamisaikeitakin, vaikka koko ikänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itätrollien lempiaiheita: Suomessa ei kannata/uskalla/voi hankkia lapsia.

Näitä aloituksia on nyt ollut parisen vuotta lähes päivittäin tällä palstalla.

Miettikää, kenen etua palvelee se, että meitä suomalaisia on mahdollisimman vähän.

Vierailija
44/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, kenen etua palvelee se, että meitä suomalaisia on mahdollisimman vähän.

Kannattaisi varmaan mennä jo keskustelemaan jonkun kanssa noista vainoharhoista. Sellaista puheenaihetta ei ilmeisesti nykyään ole olemassakaan, joka ei olisi jonkun pakkomielteissä osa itänaapurin salaista operaatiota. 

Vierailija
45/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan mennä jo keskustelemaan jonkun kanssa noista vainoharhoista. Sellaista puheenaihetta ei ilmeisesti nykyään ole olemassakaan, joka ei olisi jonkun pakkomielteissä osa itänaapurin salaista operaatiota. 

Näitä aloituksia — vähän eri sanavalinnoin on ollut lähes päivittäin tällä palstalla ainakin parin vuoden ajan.

Siitä toden totta kannattaa keskustella, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
46/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo valmiiksi äidit neuvovat miettimään mitä te haluatte ja milloin, vastuuttomimmat haluavat vahingon kiertämään (misery loves company...) ja usuttavat lisääntymään vailla minkäänlaista harkintaa omien rahkeiden riittämisestä taikka maailmantilanteesta.

Minä toivon, että ajattelisitte asiaa sen syntyvän kannalta.

Maailmassa on ollut aikoja, jolloin ei ole ollut pandemiaa, sodanuhkaa, ylikansoittumisen lieveilmiöitä, kuten uhkaava ruoka- ja vesipula, erilaisista humanitaarisista kriiseistä johtuvat muuttoliikkeet, ja silti onnellisimmistakin onnellisimmat ennen pitkää sairastuvat, joutuvat hautaamaan rakkaitaan, kokevat unelmiensa ja sydäntensä särkymisen. Koska sitä elämä on. 

Ei ihme, että "äiti" ja "itsekäs" alkavat olla synonyymeja. 

Vierailija
47/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jo valmiiksi äidit neuvovat miettimään mitä te haluatte ja milloin, vastuuttomimmat haluavat vahingon kiertämään (misery loves company...) ja usuttavat lisääntymään vailla minkäänlaista harkintaa omien rahkeiden riittämisestä taikka maailmantilanteesta.

Minä toivon, että ajattelisitte asiaa sen syntyvän kannalta.

Maailmassa on ollut aikoja, jolloin ei ole ollut pandemiaa, sodanuhkaa, ylikansoittumisen lieveilmiöitä, kuten uhkaava ruoka- ja vesipula, erilaisista humanitaarisista kriiseistä johtuvat muuttoliikkeet, ja silti onnellisimmistakin onnellisimmat ennen pitkää sairastuvat, joutuvat hautaamaan rakkaitaan, kokevat unelmiensa ja sydäntensä särkymisen. Koska sitä elämä on. 

Ei ihme, että "äiti" ja "itsekäs" alkavat olla synonyymeja. 

Voi kuule, se, että elää elämäänsä ilman pelkoja, ei ole itsekästä vaan normaalia.

Vierailija
48/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tee lapsia, oli maailman tilanne minkälainen vaan, kuinka hyvä tai huono tahansa. Joko niitä lapsia haluaa tai sitten ei, itse olen vela.

Tämä ei liity aiheeseen mitenkään. 

No kyllähän liittyy? Aiheena lasten teko ja maailman tilanne.

Vierailija
49/49 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole niinkään määrä vaan ikärakenteen muuttuminen. Kohta saa elättää 5 eläkeläistä yhellä palkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi