Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias brittityttö pesi kaikki nerot

Vierailija
04.09.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1441326342979.html

Britanniassa 12-vuotias tyttö on saanut Mensan älykkyystestissä korkeimman mahdollisen tuloksen.

Huipputuloksesta kertovat muun muassa Daily Gazette ja The Independent.

Langhamissa asuva Lydia Sebastian sai testistä tuloksen 162.

Korkea tulos lyö laudalta monet tunnetut nerot. Esimerkiksi fyysikot Albert Einstein ja Stephen Hawking saivat molemmat testissä 160 pistettä.

Kesälomalla huvikseen testissä käynyt Sebastian sanoo Daily Gazettelle, että hermoili ennen koetta.

– Kun aloitin, huomasin, että testi olikin paljon helpompi kuin odotin ja rentouduin.

Tytön vanhemmat kertovat lehdelle tienneensä, että heidän lapsensa on lahjakas, mutta yllättyivät silti tuloksesta ja heidän oli aluksi vaikea uskoa sitä todeksi.

Keskimääräinen tulos Mensan testissä on 100 pistettä.
Lazzukka ei osallistunut testiin. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi.  [/quote] Juuri tämän testin jakauma sukupuolittain pidetään todisteena kun toitotetaan miesten ylivertaisuutta naisiin nähden... Ei vaan päde jos nainen pärjää.

[/quote]

 

femakko hiljaa. Et selvästikkään ole tarpeeksi älykäs tähän keskusteluun, joten poistu, kiitos.

 

RAUTALANGASTA:

Tuossa ei kukaan väittänyt, että ei pärjää koska on TYTTÖ. Vaan että suurin osa "neroista" ei saa mitään merkittävää aikaan, jos puuttuu intohimo ja energia kehittää jotain uutta jne.

Kyllä vituttaa tuollaiset henkilöt, jotka heti vääntää kaikesta sukupuoliseksismiä, kun ei omaan maailmankuvaan sovi jokin asia ja sitten keksitään tyhjästä tuota seksismiä, kun ei luetun ymmärtäminen riitä yksinkertaiseen toteamukseen ja sen ymmärtämiseen.
[/quote] Ei minun tarvitse poistua yhtään minnekkään, tämä ketju ei ollut mitenkään rajattu tietylle ryhmälle. Tämä on hieno saavutus, ihan sama saako henkilö mitään aikaiseksi, testin ei mittaa esimerkiksi motivaatiota joka on monessa älyä vaativassa hommassa jopa oleellisempaa kun henkilön matemaattis-loogisen älykkyyden taso. Tämä ei poista sitä, että tytön suoritus merkitsee hänen olevan poikkeuksellisen lahjaksi päättelemisessä. "Sitten kun saa aikaan jotain muuta kuin kivat testitulokset"- kommentin tulkitsin vähättelevänä, ihan niinku tyttö ei saisi olla tuloksistaan ylpeä vaan hänen tulostaan vähätellään sillä tekijä oli väärä.

Vierailija
22/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu-mu-mutta kaikki naisethan on miehiä tyhmempiä ja se on fakta!

T. Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:35"]

Niin, kyllä älykkyystesteissä on jotakin perääkin, ne mittaavat kognitiivista suorituskykyä, eli miten nopeasti pystyy ratkaisemaan yksinkertaisia tehtäviä. Se ei kuitenkaan välttämättä kerro ajatusten laadusta paljoakaan. Hitaampikin voi osata ajatella korkeatasoisesti, ja päteekö toisinpäin että jos on nopea ajattelija, niin ovatko ajatukset myös korkeatasoisia.

[/quote]Aivan ja pystyykö oikeasti työstämään jotain asiaa niinkuin Hawking tai Einstein, niin että fundeeraat jotain hommaa 10 vuotta löytääksesi ratkaisun, niin että sinulla on päässä koko ajan se iso kuva mielessä ja visio.

Ei se niin yksinkertaista ole, että saat jostain symbolitestistä hyvän tuloksen ja se tarkoittaa että olet automaattisesti suuri ajattelija tai sinulla sellaiseen ajatustyöhön edes kykyä löytyy.

Vierailija
24/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]

Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi. 

[/quote]

 

Ei nyt sentään "suurin osa". Paitsi tietysti palstan elämäm koululaiset, jotka ovat huippuälykkäitä, mutta hankkivat elämänsä tarkoituksen muualta kuin älynsä haaskaamisesta työn ääressä.

Vierailija
25/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:36"]Ei tämä mikään sukupuoliasia ole vaan tosiasiassa harvoista lapsineroista tulee mitään merkittäviä tiedemiehiä tai naisia, voi olla kykyjä mutta ei kiinnosta joten mennään sieltä missä aita on matalin, joten potentiaali jää hyödyntämättä. Osa superneroista sitten on taas niin hulluja, että heille ei ole mitään käyttöä, eävät jossain omissa maailmoissaan, sekaisin kuin seinäkellot.
[/quote] Tarvitseeko kaikkien älykkäiden olla tieteijöitä? Miksei voi tehdä sitä mitä huvittaa, jos suorittava työ kiinnostaa enemmän kun tutkiminen, niin mikä velvollisuus on päätyä työtään vihaavaksi tutkijaksi?

Vierailija
26/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:57"]

Eikös Albert Einstein ja Stephen Hawking molemmat kieltäytyneet mokomasta testistä?

[/quote]

Tämä on aivan totta. Einsteinin aikana ei näitä testejä ollut ja Hawking taas kieltäytyi. Ihme uutisointia taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:35"]

Niin, kyllä älykkyystesteissä on jotakin perääkin, ne mittaavat kognitiivista suorituskykyä, eli miten nopeasti pystyy ratkaisemaan yksinkertaisia tehtäviä. Se ei kuitenkaan välttämättä kerro ajatusten laadusta paljoakaan. Hitaampikin voi osata ajatella korkeatasoisesti, ja päteekö toisinpäin että jos on nopea ajattelija, niin ovatko ajatukset myös korkeatasoisia.

[/quote]

 

Kuitenkin käytännössä jos olet hyvä mutta hidas, olet usein auttamattoman käyttökelvoton, koska et vain ehdi. Työssä kun on tärkeää tehdä hyvin ja aikataulussa. 

Vierailija
28/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:57"]

Eikös Albert Einstein ja Stephen Hawking molemmat kieltäytyneet mokomasta testistä?

[/quote]

Tämä on aivan totta. Einsteinin aikana ei näitä testejä ollut ja Hawking taas kieltäytyi. Ihme uutisointia taas.

[/quote]Koska Hawkinginin pitää todistella jollain vitun mensan testeillä kuinka älykäs hän on :D Se on varmasti ihan helvetin kova meriitti tuolle ihmiselle, hoh hoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman sivu on hiljennetty älykkäät naiset vähättelemällä juuri tuolla taktiikalla, että ei todellinen nero voi olla ellei ole intohimoa ja energiaa. Ne taas määritellään miehisiksi piirteiksi, ja intohimoinen ja energinen tyttö vaiennetaan yhtä tehokkaasti kuin pojalle opetetaan, ettei miehet itke. Samaan aikaan ihaillaan vuolaasti tavallisen tampiomiehen intohimoista tuhertamista, kun on se sentään vain niin miehekästä, ja nämä keskiverrot yhteiskunnan tukipylväät sitten pätevät keskenään ja jakavat resurssit toisilleen ja toistensa lapsille.

Jos yksi jästipäinen akansurriainen vielä onnistuu väistämään kärpäslätkää, ärsytetään sitä kunnes se riehaantuu, julistetaan se hulluksi ja nippaistaan mielisairaalaan. Tai se lähtee sinne vapaaehtoisesti, kun ei onnistu enää muu kuin itkeminen.

Onko ylipäätään mahdollista olla yhteistyökykyinen, herkästi lannistuva nero, joka kuitenkin sosiaalisilla taidoilla, joko omilla tai lainatuilla, onnistuu ohjaamaan laivansa sinne kuin pitikin, vaikka luovimiseen paloi aikaa?

Vierailija
30/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:52"]

Maailman sivu on hiljennetty älykkäät naiset vähättelemällä juuri tuolla taktiikalla, että ei todellinen nero voi olla ellei ole intohimoa ja energiaa. Ne taas määritellään miehisiksi piirteiksi, ja intohimoinen ja energinen tyttö vaiennetaan yhtä tehokkaasti kuin pojalle opetetaan, ettei miehet itke. Samaan aikaan ihaillaan vuolaasti tavallisen tampiomiehen intohimoista tuhertamista, kun on se sentään vain niin miehekästä, ja nämä keskiverrot yhteiskunnan tukipylväät sitten pätevät keskenään ja jakavat resurssit toisilleen ja toistensa lapsille.

Jos yksi jästipäinen akansurriainen vielä onnistuu väistämään kärpäslätkää, ärsytetään sitä kunnes se riehaantuu, julistetaan se hulluksi ja nippaistaan mielisairaalaan. Tai se lähtee sinne vapaaehtoisesti, kun ei onnistu enää muu kuin itkeminen.

Onko ylipäätään mahdollista olla yhteistyökykyinen, herkästi lannistuva nero, joka kuitenkin sosiaalisilla taidoilla, joko omilla tai lainatuilla, onnistuu ohjaamaan laivansa sinne kuin pitikin, vaikka luovimiseen paloi aikaa?

[/quote]

Ensi kerralla vähän vähemmän tuneen paloa. Syytökset olivat kyllä hyviä.

T: Mies

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on selvästikin tunnistavinaan itsensä avausviestin lopusta ja pahoittanut kovin mielensä.  Miksi? Testi tuli tehtyä ja tulos jäi kuin jäikin alle 12-vuotiaan tytön? 

Vierailija
32/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO-mittaukset ovat ikään suhtautettuja. Tyttö sai siis ikäisekseen erittäin hyvän tuloksen, mutta ei tietenkään parempaa kuin miljoonat täysi-ikäiset saisivat. Tyttöjen ja poikien keskimääräinen ÄO:n kehitys jatkuu tasaisena n. teini-iän loppupuolelle asti johtuen osin tyttöjen nopeammasta kehityksestä. Naisten aivojen kehitys lakkaa reilun 20 vuoden iässä. Miesten aivot kehittyvät lähemmäs 30 ikävuoteen asti. Aikuisiän mittauksissa miehet saavat selvästi korkeamman keskiarvon kuin naiset ja ylimmästä 1%:sta valtaosa on miehiä, koska miesten hajonta on laajempi.

Vierailija
34/34 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutatte erittäin hyvin tunnettuja tieteellisiä faktoja, herttaista. Todellisuus varmaankin muuttuu toiveiden kaltaiseksi alapeukun voimasta. Alapeukuttakaa nyt tätäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme