12-vuotias brittityttö pesi kaikki nerot
http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1441326342979.html
Britanniassa 12-vuotias tyttö on saanut Mensan älykkyystestissä korkeimman mahdollisen tuloksen.
Huipputuloksesta kertovat muun muassa Daily Gazette ja The Independent.
Langhamissa asuva Lydia Sebastian sai testistä tuloksen 162.
Korkea tulos lyö laudalta monet tunnetut nerot. Esimerkiksi fyysikot Albert Einstein ja Stephen Hawking saivat molemmat testissä 160 pistettä.
Kesälomalla huvikseen testissä käynyt Sebastian sanoo Daily Gazettelle, että hermoili ennen koetta.
– Kun aloitin, huomasin, että testi olikin paljon helpompi kuin odotin ja rentouduin.
Tytön vanhemmat kertovat lehdelle tienneensä, että heidän lapsensa on lahjakas, mutta yllättyivät silti tuloksesta ja heidän oli aluksi vaikea uskoa sitä todeksi.
Keskimääräinen tulos Mensan testissä on 100 pistettä.
Lazzukka ei osallistunut testiin.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:46"]
Hieno homma. Suomen älykkäin ihminen hyödyntää kykyjään lajittelemalla kirjeitä.
[/quote]Mikä mahtaaa olla hänen äo:nsa. Hassua että päätyi lajittelemaan työkseen kirjeitä, missä on ollut siitä juttua?
Eikös Albert Einstein ja Stephen Hawking molemmat kieltäytyneet mokomasta testistä?
Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:42"]
Korkea tulos lyö laudalta monet tunnetut nerot. Esimerkiksi fyysikot Albert Einstein ja Stephen Hawking saivat molemmat testissä 160 pistettä.
[/quote]
Höpö höpö. Einsteinin tulos on arvioitu, Hawkingin tulos on 154 muutamien lehtijuttujen mukaan, mutta hänhän on tunnettu koko iq-määritelmän vastustajana.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:57"]
Eikös Albert Einstein ja Stephen Hawking molemmat kieltäytyneet mokomasta testistä?
[/quote]No olipa heidän testitulokset mitä hyvänsä, saavutuksia ei voi kukaan kiistää, ovat saaneet jotain aikaan ja tehneet merkittävän elämäntyön.
Vielä jos tyttö saa aikaan jotain hyödyllistä valmiiden symbolinäpertelytehtävien sijaan niin hyvä. Muutoin se hieno numero jää vain kuvaamaan taitoa näperrellä valmiita symbolitehtäviä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:46"]
Hieno homma. Suomen älykkäin ihminen hyödyntää kykyjään lajittelemalla kirjeitä.
[/quote]Mikä mahtaaa olla hänen äo:nsa. Hassua että päätyi lajittelemaan työkseen kirjeitä, missä on ollut siitä juttua?
[/quote]
Kuka muka?
Toivotaan että drittitytön mielenterveys pysyy niin kuosissa, ettei aika mene "Lazzukan" seuraamiseen ja hampaiden kiristelemiseen "Lazzukan" mielipiteitä lukiessa.
No se voi päästä töihin jonkun koulut kesken jättäneen raikulipojan start up firmaan jos opiskelee esim. materiaalitekniikkaa.
No minulla on 172, enkä kyllä koe mitään samankaltaisuutta Einsteinin tai Hawkingin tai kenenkään muunkaan neron kanssa. Olen vain tosi hyvä kuviopäättelyssä.
Tiedepiireissä näitä testejä ei pidetä kovin suuressa arvossa ja kriittikkiä tulee jatkuvasti, tavikset näitä hehkuttaa ei muut.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]
Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi.
[/quote]
... joo, jätetään vain nuori neronalku oman onnensa nojaan tai viihdeteollisuuden marakatiksi ja katsotaan sitten, mitä tuli. Kas kummaa, tuskin tuli mitään. No voi voi, eihän se sitten aito nero ollutkaan...
On muuten tavallisen tuhoisaa tämä nerouden palvonta, kun se johtaa tuohon, että pitäisi olla sitten myös muilta ominaisuuksiltaan yli-ihminen tai sitten terrierin määrätietoisuus, vaikka ympäristö käyttäytyy aivan omituisesti eikä katso asiakseen huolehtia asiallisesta vuorovaikutuksesta. Sopivasti haastetta ja sopivan ahdistamattomasti odotuksia, riittävästi tukea ja vapautta.
Vaan ei. Ympärillä kateelliset huutavat kuorossa, että ähäkutti mitäsminä. Sitten ei saada niitä vähäneronkaan ominaisuuksia hyötykäyttöön, kun ihminen menee takalukkoon kokiessaan vihamielisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi.
[/quote] Juuri tämän testin jakauma sukupuolittain pidetään todisteena kun toitotetaan miesten ylivertaisuutta naisiin nähden... Ei vaan päde jos nainen pärjää.
Toivotaan että saa jotain aikaan eikä tule hulluksi, pidän peukkuja pystyssä. Ei taas tule yksi lapsinero jonka suurin saavutus oli mensan testitulokset.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi. [/quote] Juuri tämän testin jakauma sukupuolittain pidetään todisteena kun toitotetaan miesten ylivertaisuutta naisiin nähden... Ei vaan päde jos nainen pärjää.
[/quote]Eikös Kimmo Kiljunen ole maailman vanhin lapsinero, ei käy kateeksi.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:01"]Sitten kun saa jotain muuta aikaan kun kivat testitulokset testissä palataan asiaan, suurin osa neroista saa mitään merkittävää aikaan elämässä, pitää olla intohimoa ja draivia sen älyn lisäksi. [/quote] Juuri tämän testin jakauma sukupuolittain pidetään todisteena kun toitotetaan miesten ylivertaisuutta naisiin nähden... Ei vaan päde jos nainen pärjää.
[/quote]
femakko hiljaa. Et selvästikkään ole tarpeeksi älykäs tähän keskusteluun, joten poistu, kiitos.
RAUTALANGASTA:
Tuossa ei kukaan väittänyt, että ei pärjää koska on TYTTÖ. Vaan että suurin osa "neroista" ei saa mitään merkittävää aikaan, jos puuttuu intohimo ja energia kehittää jotain uutta jne.
Kyllä vituttaa tuollaiset henkilöt, jotka heti vääntää kaikesta sukupuoliseksismiä, kun ei omaan maailmankuvaan sovi jokin asia ja sitten keksitään tyhjästä tuota seksismiä, kun ei luetun ymmärtäminen riitä yksinkertaiseen toteamukseen ja sen ymmärtämiseen.
[/quote]
Tässä pitäis yhdistää draivi ja nerokkuus. Vähän kuin Jobs ja Vosniack.
Niin, kyllä älykkyystesteissä on jotakin perääkin, ne mittaavat kognitiivista suorituskykyä, eli miten nopeasti pystyy ratkaisemaan yksinkertaisia tehtäviä. Se ei kuitenkaan välttämättä kerro ajatusten laadusta paljoakaan. Hitaampikin voi osata ajatella korkeatasoisesti, ja päteekö toisinpäin että jos on nopea ajattelija, niin ovatko ajatukset myös korkeatasoisia.
Ei tämä mikään sukupuoliasia ole vaan tosiasiassa harvoista lapsineroista tulee mitään merkittäviä tiedemiehiä tai naisia, voi olla kykyjä mutta ei kiinnosta joten mennään sieltä missä aita on matalin, joten potentiaali jää hyödyntämättä. Osa superneroista sitten on taas niin hulluja, että heille ei ole mitään käyttöä, eävät jossain omissa maailmoissaan, sekaisin kuin seinäkellot.
Hieno homma. Suomen älykkäin ihminen hyödyntää kykyjään lajittelemalla kirjeitä.