Mies lähtee lomalle Thaimaahan vaikka meillä pieni vauva.
Pariksi viikoksi meinaa kavereiden kanssa lähteä vaikka meillä kuukauden ikäinen hyvin itkuinen vauva. En halua päästää häntä. Mitä teen?
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:54"]Miksi näitä aina kysytään? Mies lähtee, selvä. Sitä ennen siirrät yhteiseltä tililtä (jos sellainen on - tosin en ymmärrä, miksi olisi) rahat omalle tilillesi. Hankit vuokrakämpän itsellesi ja lapselle (sossu maksaa vakuudet) ja muutat omaan kotiin. Neuvolassa kerrot tilanteen, saan perhetyöntekijän tai vaikka varamummon avuksesi.
Aloitat uuden hyvän elämän. Lastenvalvojan luona käytte sopimassa elarit.
[/quote]
??? Siis lomamatkan vuoksi hajotetaan perhe?
On miehiä, jotka eivät ymmärrä. Eivät käsitä, että perheellinen ei voi toimia kuin poikamies. Näiden miesten ei pitäisi olla perheellisiä eikä parisuhteessa. Eivätkä yleensä kovin pitkään olekaan. Mikä on seuraava tempaus tältä ap:n mieheltä jos tästä pääsee kuin koira veräjästä?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:13"]
Eiköhän tää ole provo. aika vanhana olette lapsen saaneet jos sun vanhemmat on vanhainkodissa. Vai onko molemmilla joku nuorena alkanut dementia, sehän se vasta todennäköistä on.
[/quote]Mun äiti joutui vanhainkotiin 45-vuotiaana, kun sai aivoinfarktin, ja jäi sänkypotilaaksi, ei kuntoutunut.
Onpa kurja tilanne.
Voin omasta kokemuksesta kertoa: jos isää ei tuossa vaiheessa enenpää kiinnosta, niin ei sitä kiinnosta myöhemminkään. Yksinhuoltaja saat olla.
Yritä vielä puhua miehellesi.
Olen niin pahoillani puolestasi, tiedän just, miltä tuntuu.
Paljon voimia!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:38"]Pariksi viikoksi meinaa kavereiden kanssa lähteä vaikka meillä kuukauden ikäinen hyvin itkuinen vauva. En halua päästää häntä. Mitä teen?
[/quote]
Milloin lähdössä? Eri asia, onko lapsi 1 vai 4 kk silloin.
Onko käynyt aiemmin vastaavilla reissuilla ja samalla porukalla? Onko ollut aiemmin siis ok, reissata ja nyt sitten ei?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:09"]
Eiköhän tää ole provo. aika vanhana olette lapsen saaneet jos sun vanhemmat on vanhainkodissa. Vai onko molemmilla joku nuorena alkanut dementia, sehän se vasta todennäköistä on.
[/quote]Mun äiti joutui vanhainkotiin 45-vuotiaana, kun sai aivoinfarktin, ja jäi sänkypotilaaksi, ei kuntoutunut.
[/quote]
Niin, mutta että kaikki neljästä isovanhemmasta on joko kuolleita tai vanhainkodissa? Todennäköisyys on häviävän pieni.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:02"]
Ap olisit antanut seksiä. Tasan tietää miksi äijäporukka lähtee Thaikkuihin xD Ja muijille on ok se on hyvä se.
[/quote]Olen antanut seksiä joka päivä. En ole mikään pihtari. Nyt matka varattu, lähden 3 päivää ennen miehen matkaa ja jätän vauvan hänelle.
[/quote]
Kuukausi synnytyksestä ja seksiä joka päivä? Hm...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:02"]
Ap olisit antanut seksiä. Tasan tietää miksi äijäporukka lähtee Thaikkuihin xD Ja muijille on ok se on hyvä se.
[/quote]Olen antanut seksiä joka päivä. En ole mikään pihtari. Nyt matka varattu, lähden 3 päivää ennen miehen matkaa ja jätän vauvan hänelle.
[/quote]
Kuukausi synnytyksestä ja seksiä joka päivä? Hm...
[/quote]Ennen synnytystä joka päivä.
On miehiä, joita täytyy pitää hihnassa tai tekevät tyhmyyksiä, joista kärsivät itse ja muut.
On myös miehiä, jotka voivat tehdä hyvinkin erikoisia asioita ja olla täysin luottamuksen arvoisia.
Sitten ollaan vielä me loput 99%.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:51"]Thaimaahan ja Thaimaaseen molemmat käy
[/quote]
Ei käy, se on taimaaseen (kakkiyhteen)
Millainen mies edes suunnittelee reissua kun kotona on pieni vastasyntynyt? Luulisi että kiinnostaisi tutustua uuteen tulokkaaseen, olla siinä arjessa mukana äidin tukena. Miehesi kuulostaa lapselliselta, vastuuttomalta ja ajattelemattomalta lähtiessään thaikkuihin kaveriporukkansa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 15:09"]
[/quote]
Niin, mutta että kaikki neljästä isovanhemmasta on joko kuolleita tai vanhainkodissa? Todennäköisyys on häviävän pieni.
[/quote]
Häviävän pieni, mutta mahdollista kuitenkin. Minun vanhempani ja isovanhempani olivat kaikki kuolleet jo ennen kuin täytin 30 vuotta. Myös puolisollani sama juttu. Eipä ole tarvinnut kestää anoppia kummankaan.
No sano että sinä olet lähdössä myös, tulet seuraavalla lennolla ja jäätte vauvan kanssa vielä viikoksi
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 14:02"]
[/quote]
Tuota en olis kyllä tehny, lapsi ei ole mikään pelikapula tai mustapekka. Olisin antanu lähteä ja ilmoittanu lähteväni sillä aikaa sitten.
Aika selvä tapaus.Miehesi aikoo lähteä karkuun raskasta arkea,minkä pieni itkuinen vauva on tuonut mukanaan.Hän aikoo sysätä kaiken vastuun vauvan hoidosta sinulle.Vaikka et pysty mitenkään estämään aikuisen ihmisen lähtemistä matkalle,voit kuitenkin itse valita,miten aiot asiaan suhtautua.Itse tekisin niin,että kun mies palaa takaisin matkalta,hän palaa niin sanottuun "tyhjään kotiin",eli ei ole enää vaimoa ja lasta kotona odottelemassa.Tietysti voisit myös yrittää ehdottaa miehellesi kompromissia.Eli jos hän lähtee nyt matkalle,niin sinä lähdet sitten vastaavanlaiselle matkalle heti sen jälkeen kun hän on palannut takaisin ja sitten on hänen vuoro hoitaa vauvaa!Katso miten hän reagoi kun ehdotat kompromissia.Jos ei ymmärrä,niin jätä moinen idiootti!Anteeksi että sanon näin,mutta sinulla on kylä aika paska mies!
Mitäköhän ajattelit saavuttaa sillä, että estät miestä lähtemästä? Ajattelitko että sitten kun esim. piilotat passin ja mies ei pystykään lähtemään, niin hän yhtäkkiä muuttuu rakastavaksi ja huolehtivaksi perheenisäksi, joka laittaaa perheensä omien tarpeiden edelle?
Anna hänen lähteä, hän on jo todistanut arvomaailmansa. Hänelle oman perheen edelle menee kaverit ja ryyppyreissut Thaimaahaan. Vaikka nyt pystyisitkin häntä estämään lähtöön niin miten vähän ajan kuluttua, toinen matka varattuna?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:41"]
Onko kenties lähdössä joulukuun alussa kavereiden kanssa ja nettotulot vajaan 2000 euro?
[/quote]
Ei helvetti että hajosin :D :D
Olennaisempaa kuin se että miten estätä lähtemisen on se että miksi mies lähtee, mitä hänen päässään liikkuu jos mitään. Tuollainen yksittäinen teko on piece of cake mutta se KERTOO miehestä JOTAKIN ja tulee toistumaan erilaisissa yhteyksissä nyt ja aina. Ei välttämättä matkusteluina vaan ihan kaikessa. Silloin tällöin.
Miehesi kuulostaa vastuuta pakoilevalta lapselliselta idiootilta.Keskustele hänen kanssaan,ja tee selväksi,että myös hänen on kannettava vastuu vauvasta ja sillä hyvä!Se ei tarkoita sitä,etteikö hän voisi esim. vaikkapa jonakin viikonloppuna lähteä kavereiden kanssa vähän viettämään "poikien iltaa".Mutta miehesi on ihan turha kuvitella,että hän voi lähteä jonnekin pitemmälle reissulle,Taikuista nyt puhumattakaan!Jos hän on niin itsekäs ettei sitä tajua,eikä suora puhe auta,niin anna mennä koko äijän.Sinä ja vauva ansaitsette parempaa!Sitäpaitsi pariskunnilla ja etenkin lapsiperheillä on muutenkin yleensä tapana matkustella YHDESSÄ.Eikä tuollaiset kavereiden kanssa "Taikkuihin" lähtemiset muutenkaan kuulosta järkevältä,oli vauvaa tai ei.Ymmärtäisin esim.vaikkapa kavereiden kanssa parin päivän risteilylle menon tms.Mutta että "Taikkuihin".Huh,huh!