Nestemäiset lääkkeet ja lentokentän turvatarkastus. Lääkepakkaus puuttuu
Mulla on migreenilääkkeenä Imigran-nenäsumutteet ja pakkaus on niin kulahtaneessa kunnossa että hyvä jos kasassa pysyy. Noi nenäsumutteet on kyllä yksittäinpakattu vielä erikseen. Tuleeko vääntöä turvatarkastuksessa jo jätän tuon aikalailla rikkinäisen pakkauksen suosiolla pois ja otan vain itse nenäsumutteet mukaan reseptin kera? Menisi niin paljon pienempään tilaankin jos ei tarvitsisi tuota isoa kuuden annoksen pakettia raahata mukana...
Kommentit (9)
Jos sumutteen kyljestä näkee mikä lääke on kyseessä, niin otat mukaan vaan. Itse kyllä ottaisin sen kulahtaneen pahvipakkauksenkin mukaan ihan varmuuden vuoksi, ei vie paljon tilaa. :)
Mä luulen kanssa että ehkä on parempi ottaa toi pahvipakkaus myös mukaan. -ap
Laita ne yksittäispakkaukset litran minigrippiin ja sen pahvipakkauksen jäänteet litistettynä sinne samaan pussiin, niin ei vie tilaa.
Säännöissä muistaakseni lukee, että alkuperäispakkauksessa (siinähän on apteekin merkinnät) tai resepti.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:20"]
Laita ne yksittäispakkaukset litran minigrippiin ja sen pahvipakkauksen jäänteet litistettynä sinne samaan pussiin, niin ei vie tilaa.
[/quote]
Tuollain olen aiemmin tehnytkin ja siinä varmaan yksi syy miksi toi pakkaus on nyt siinä kunnossa ettei kasassa pysy. Näin kai se pitää nyt kanssa toimia. Mieli kyllä tekisi heittää roskiin toi pakkaus mutta jos sen säästämällä nyt sujuu turvatarkastukset jouhevammin molemmissa päissä lentokenttiä niin parempi säästää koko paketti. -ap
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:24"]
Säännöissä muistaakseni lukee, että alkuperäispakkauksessa (siinähän on apteekin merkinnät) tai resepti.
[/quote]
Niinhän niissä lukee mutta osan tiedän jättäneen lääkkeistä ne pahvipakkaukset pois. Itse taas olen noudattanut niitä sääntöjä kiltisti. -ap
Ei turvatarkastus katso, onko aine Nasolinia tai migreenilääkettä. Ainostaan jos joudut tullin haaviin, he voivat kysyä, ja tuollainen peruslääke on kyllä tuttu.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:30"]
Ei turvatarkastus katso, onko aine Nasolinia tai migreenilääkettä. Ainostaan jos joudut tullin haaviin, he voivat kysyä, ja tuollainen peruslääke on kyllä tuttu.
[/quote]
Mulla ne on kyllä turvatarkastuksessa etenkin Helsinki-Vantaan päässä katsoneet tarkkaan ja pyöritelleet lääkepakkausta käsissään ja kyselleet ties mitä lääkkeisiin liittyviä kysymyksiä. -ap
Ei tule.