Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihminen voi tehdä kun on menettänyt läheisen?

Vierailija
04.09.2015 |

Olen joskus miettinyt, ihminen joka menettää puolisonsa, lapsensa, vanhemman tai sisaruksen tai todella läheisen ihmisen elämästä. Tarkoitan kuolemaa. Miten jaksaa eteenpäin? Miten voi mennä töihin jos oma mies tai lapsi kuolee. Itse varmasti masentuisin. Mitä osaat tehdä seuraavana päivänä tai sen jälkeen kun kuulit kuolemasta. Olenko heikko. Minusta tuntuu että elämä pysähtyisi. Isovanhempia olen itse menettänyt, olivat jo iäkkäitä. Kertokaa kokemuksia tästä. Miten ihminen jaksaa elää ja mennä eteenpäin kun menettää läheisen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän elämä ole jonkin aikaa vaan sitä että hengittää sisään ja hengittää ulos, syö ja nukkuu. Tuskin paljon muuhun on mielenkiintoa heti tuollaisen jälkeen.

Vierailija
2/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maailma pysähtyy ja sitä ihmettelee, että miten nuo muut tuolla menevät ihan normaalisti kauppaan, töihin, kulkevat bussilla ja juttelevat niitä näitä. On turta, mutta samalla itkettää ihan arvaamattomasti. Tuntuu oudolta tehdä tavallisia asioita, kaupassa on vaikea valita ostoksia, koska siinä ei tunnu olevan mitään pointtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kestää lähes mitä vaan kun on pakko. Sun elämä ei lopu vaikka toisen loppuu. Vaikeaa se alussa on, mutta kyllä sen kestää. Mitä muutakaan voi? Johan tää ihmiskunta olisi romahtanut vuosituhansia sitten, jos ei luonnollisia suruja kukaan kestäisi.

Vierailija
4/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on selvästi kokenut tuon itse. Tuollaista se on. Ja minua inhottaa ajatus siitä, että läheisen kuolema pitäisi jotenkin hyväksyä (en hyväksy), pitäisi alkaa sanoa hyvästejä (en sano), pitäisi jatkaa elämäänsä (no sitä jatkan). Ihmettely on suuri, miksi ja miten näin kävi. Samalla ihmettelen, että vaikka kuoleminen on aina kuulunut ihmislajin elämään, miten se silti voi tuntua niin mykistävältä ja käsittämättömältä.

Vierailija
5/5 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menentin lapseni. Ensimmäiset kuukaudet meni kuin sumussa yöt valvoin ja itkin päivät nukuin tai kuljin muuten kuin robotti. Pakolliset hommat piti vain tehdä. Vähitellen suru ei ole ihan joka hetki mielessä, mutta elämänmittainen matka tämä on ja olen antanut luvan sille, että en ehkä koskaan tästä selviä. Työt pitäisi aloittaa kohta ja ihan hyvillä mielin menen töihin.