Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana ruoka uunissa tulossa ja mies tulee pian töistä :) ootteko kokeilleet tätä :

Vierailija
02.10.2006 |

500g peruna-sipulisekoitusta

400g hunajamarinoituja broilerinfileesuikaleita

1/2 pussia auramurua

2,5dl kuohukermaa

currya

suolaa

juustoraastetta

uuni n. 165 astetta

Paista fileesuikaleet kypsiksi paistinpannulla.

Laita kerroksittain kannelliseen uunivuokaan peruna-sipulisekoitusta ja kypsiä fileesuikaleita. Joka kerroksen päälle ripottele currya, hiukan suolaa ja auramurua. (suolaa ei välttämättä tarvi kuin perunoiden päälle) Lopuksi kaada päälle kuohukerma ja juustoraastetta päälle. Uuniin noin kolmeksi tunniksi hautumaan (vähempikin riittää, mutta tulee parempaa kun on sen 3 tuntia)

Isommalle porukalle tämän voi tehdä 2 kertaisena. Helppoa kun ei tarvi kuin kana paistaa ja sitten uuniin. Sitten vaan ottaa uunista pöytään, kun mies tulee kotiin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä aura ja curry ei kuulu samaan ruokaan. Menee hyvä juusto ihan haaskuun. Enkä tajuu miten se perunasipulipakaste on niin suosittua??? Eikö kukaan enään kuori pottuja ite?

Vierailija
2/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo ruoka on tosiaan uunissa sen 3h(!) niin miksi se kana pitää vielä ensin paistaa? Luulis tuossa ajassa kypsyvän siellä uunissakin, kun on kerran valmiiksi marinoidut, eikä niille tosiaan tehdä muuta kuin paistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osaa laittaa oikeassa suhteessa -kokki-

Vierailija
4/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jauhelihalaatikkona

*kinkkukiusauksena

*kirjolohikiusauksena

Ainoa huono puoli on , ettei kukaan lapsistamme pidä noista yhtään(ap:n resepti mukaan luettuna) ts. äiti ja iskä saa syödä ihan kaikki.

Vierailija
5/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisoskella

Vierailija
6/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee soosi: jauhelihaa, paprikaa, kesäkurpitsaa ja tomaattimurskaa. Mausta mieleiseksi, esim. yrttejä, pippuria, suolaa.

Puolet perunasipulisekoituksesta uunivuokaan, soosi päälle ja feta kuutioita ja loput perunasipulit. Purkillinen ruokakermaa niskaan ja uuniin 225 45min.

Vierailija
7/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä aura ja curry ei kuulu samaan ruokaan. Menee hyvä juusto ihan haaskuun. Enkä tajuu miten se perunasipulipakaste on niin suosittua??? Eikö kukaan enään kuori pottuja ite?

[/quote]

No tuo nyt on aivan makuasia sopiiko aura ja curry yhteen. Sinusta ei sovi, mutta minusta sopii ja sopii monen muunkin mielestä.

Kyllä minä ainakin kuorin pottuja itsekkin esim. perunamuusia varten, mutta välillä on nopeempi käyttää noita valmiita, jos haluaa säästää aikaa, vaikka lapselleen.

Vierailija
8/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on makruloodassa loistava maun antaja. Miks tolle ap:lle pitää nälviä? Hyvät sapuskat toinen on vääntänyt.

Vierailija
9/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan voi laittaa yleensä mitä kasviksia sattuu olemaan lantusta ja porkkanasta kaaliin ja munakoisoon.

Käy myös makaronista tai tummasta riisistä tai ohrariisistä.

Vierailija:

Enkä tajuu miten se perunasipulipakaste on niin suosittua??? Eikö kukaan enään kuori pottuja ite?

Siksi kun se on niin helppoa. TOttakai itse kuorimalla ja pilkkomalla saa parempaa ja halvemmalla mutta kunnon laatikollisen kuorimiseen ja pilkkomiseen menee äkkiä tunti tai yli. Pakastepussin tai pari avaa puolessa minuutissa ja saa vielä roskatkin pois samaan aikaan.

Vierailija
10/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvää varmasti..

Vierailija
11/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: En hitossa ala kuoria, raastaa jne. jos valmiinakin saa!! Mikä on lisäarvo jos tekee alusta lähtien itse? Olen tehnyt niinkin ja valmiissa ruoassa ei maistu yhtään sen lisätyön määrä.

Vierailija
12/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk yäk yäk *oksentaa*

Ja tosiaan, eikö kukaan osaa kuoria ja viipaloida perunoita ihan itse.

Anteex nyt mutta en voi olla liittymättä tähän valituskuoroon.

Vierailija
13/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yäk yäk yäk *oksentaa*

Ja tosiaan, eikö kukaan osaa kuoria ja viipaloida perunoita ihan itse.

Anteex nyt mutta en voi olla liittymättä tähän valituskuoroon.

Vierailija
14/14 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän oikein mielelläni valmiita perunapakasteita jos on niin hemmetin kiire kun pitäis ruokaa väsätä. Sit kun on kunnolla aikaa nii sit voi väsätä ihan itte perunasta lähtien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi