Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Zalandon naismallit

Vierailija
03.09.2015 |

Miten ovat niin sairaan näköisiä? Luisevia, kelpeita, tummat silmänaluset.

Ihan kuin eivät olisi saaneet ruokaa. Itselläni tulee paha olo, eikä sitten tee mieli ostaa vaatteita. Tämä käynyt jo toistamiseen.

En ole muualla törmännyt tuohon asiaan noin voimakkaasti. Yleensä katson malleja ihaillen ja kiinnostaa vaatteetkin ihan erilailla, kun niitä kantaa terve, kaunis nainen.

Tulee mielikuva, että vaate sairastuttaa.

https://www.zalando.fi/ale-naiset-vaatteet/?order=price&dir=asc

Eka sivu jo näyttää mtä tarkoitan.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Photoshop. Koittakaa nyt ymmärtää, kun muka olette jo 2000-luvulla.

Vierailija
22/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin monia verkkokauppoja, lähinnä ulkomaisia seuraillut n.7vuotta. Tänä vuonna avasin Zalandon sivut ja reaktio oli tuo. Meikistä ja rusketuksesta en puhunut.

Terveet, iloiset totiset, luonnolliset, kepeästi meikatut, kaikki ovat toimineet niin, että halu ostaa vaate toteutuu.

Tämä on siis ensimmäinen paikka, missä halu katoaa.

Apatia on se, mikä välittyy eniten. Ihmiset ovat kuin luisevia tyhjiä kuoria, jotka ovat jo lopettaneet haaveilemasta ruo`asta.

Tulee paha mieli, kun katsoo noita. Se fiilis on kuitenkin tärkeä mikä välittyy asiakkaalle ja tätä ei ole useissa kymmenissä(sadoissa?) verkkomainonnassa minulle ennen tullut vastaan.

Järkytyin. En toivoisi tytärtäni Zalandon vaatteita mainostamaan, jos siellä vaaditaan epäinhimillisyyksiä. Tosin minulla ei ole tytärtä:)

Vertailemalla useita verkkokauppoja, Zalandon mallit erottuvat kaupan ei-eduksi.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:32"]

Photoshop. Koittakaa nyt ymmärtää, kun muka olette jo 2000-luvulla.

[/quote]

Photoshop ei luo koko kuvaa, yritähän ymmärtää. Se yleensä "parantaa". Photoshop tuskin muokkaa apatiaa malleille.

Vierailija
24/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Photoshop todella luo. Olen nähnyt niin monta julkkista luonnossa ja kuvat, että huhhuh sitä ryppyjen ja muun määrää.

Vierailija
25/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, että nykyään suositaan luonnollista lookia, mutta minäkin olen sitä mieltä, ettei tuollainen hengetön fashion editorial -poseeraustyyli sovi katalogiin. Jotenkin masentavaa. Yleensähän katalogi-mallit ovat olleet erikseen ja heillä on enemmän lihaa luiden ympärillä ja iloinen ilme kasvoilla. Mieluummin minäkin ostan vaatteen nähtyäni sen edes lähestulkoon normaalipainoisen ihmisen yllä kuin tuollaisen apaattisen luuviulun. Zalando on varmaan kopioitunut tuon tyylin Zaralta. Zaran sivuja selatessakin on joskus alkanut masentaa, kun ne mallit on niin älyttömän laihoja ja elottomia.

Vierailija
26/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:15"] Kuka kieltää ylimääräisen lihakseksi muuttamisen? Ei kukaan. Pääasia, että mahtuu vaatteisiin. Snejanaa tai Vlada Roslyakovaa tuskin kukaan tulee korvaamaan, mutta lähes heidän kokoisiaan ovat tämän hetkisistä malleista ainakin Daria Strokous, Marine Deleeuw sekä Alexandra Ljadov. [/quote] Ei noilla Zalandon tytöillä kyllä keskimäärin mitään ylimääräistä ollut. Kovan luokan catwalk- ja editorialmalleilla ei saa olla näkyviä lihaksia. Usein lihakset vielä suurentavat laihan ihmisen ympärysmittoja, vaikka "timmimmältä" näyttäisikin. Pointti oli kuitenkin se, että Zalandon tytöt olivat pääosin ihan catwalk-kelpoisia. [/quote] Kovan luokan editorial malleilla saa olla näkyviä lihaksia. Ne lihakset eivät saa olla kohtuuttoman suuret. Anna Selezneva noin esimerkiksi. Kerran ovat catwalk kelpoisia, niin miksei heitä siellä näy? :DDDD

[/quote]

Mitä yrität sanoa? Ei tuosta viimeisestä virkkeestäsi saa selvää. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Vierailija
27/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:29"] Kovan luokan editorial malleilla saa olla näkyviä lihaksia. Ne lihakset eivät saa olla kohtuuttoman suuret. Anna Selezneva noin esimerkiksi. Kerran ovat catwalk kelpoisia, niin miksei heitä siellä näy? :DDDD

[/quote]

Kyllä ne mallit ovat harvoja poikkeuksia, joilla on kovin näkyviä lihaksia. Ja esim. VS-mallit ovat asia erikseen. Mistäs sinä tiedät, ovatko Zalandon mallit olleet catwalkeilla? Tunnistatko jokaisen mallin? Kai tiesit, että vain harvat pääsevät nimekkäimpien suunnittelijoiden näytöksiin ja vain harvoista tulee ns. supermalleja? Ymmärrätkö, että näiltä malleilta vaaditaan muutakin kuin näytöksiin sopivaa kroppaa? Zalandon malleilla ei ole ylimääräisiä kiloja editorial- tai catwalktöihin.

Vierailija
28/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika lailla ap:n kanssa samaa mieltä, ja itsekin ihmetellyt, miksi mallit ovat niin laihoja ja kalpeita ja vaatteet eivät näytä hyviltä heidän päällään. Silti olen tuolta tilannut, koska minua ilahduttaa se, että ne vaatteet näyttävät sitten minun päälläni paremmilta kuin sen mallin. :)

Vierailija
29/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:31"]

Olen aika lailla ap:n kanssa samaa mieltä, ja itsekin ihmetellyt, miksi mallit ovat niin laihoja ja kalpeita ja vaatteet eivät näytä hyviltä heidän päällään. Silti olen tuolta tilannut, koska minua ilahduttaa se, että ne vaatteet näyttävät sitten minun päälläni paremmilta kuin sen mallin. :)

[/quote]

Ihana!:D Pitäisikö sitten itsekin kuitenkin tilata...(vastustaa mielikuvaa, kohdistaa katse vain ja ainoastaan vaatteeseen)

-Ap

Vierailija
30/57 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että useimmilla ei oo MITÄÄN muotoja. Hoikkia voi olla, tietty, mutta näillä ei oo tissejä, ei lantiota, ei persettä, on todella hankalaa nähdä miten joku pusero istuu naiselle, jolla on rinnat...

Vierailija
31/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:50"]

Mun mielestä ihan normaaleja malleja. Ainut mikä häiritsee että malleilla näyttää olevan aina yhtä kokoa liian pienet vaatteet päällä. Korostuu lähinnä takeissa ja joissakin paidoissa. Eivät istu hartioista ja hihat on aivan liian lyhyet.

[/quote]

Olen samanpituinen kuin sivujen mallit. Käytän kokoa 38/40, ja naisten takit ja paidat näyttävät liian lyhyiltä ja pieniltä minunkin päälläni. Toinen vaihtoehto on valita vaate, joka on teltta rintojen ja vyötärön kohdalta. Mallit käyttävät kokoa 36, ovat pitkäkätisiä ja harteikkaita verrattuna muuhun kroppaan.

Vierailija
32/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa tilaa nettikaupoista kun ei noista kuvista tule mitään hajua siitä, miltä nuo vaatteet näyttäisi mun päällä..

Vierailija
33/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muka noilla malleilla ei ole meikkiä?? Onhan ne kovin meikattu ja photoshopattu - mutta näyttämään sen näköisiltä, ettei heillä olisi meikkiä.

Ymmärrän tavallaan, mitä ap ajaa takaa. Eihän nuo nyt varsinaisesti "sairaan" näköisiä ole, mutta Zalandon mallikuvissa ilmeisesti tahallaan haetaan sellaista mahdollisimman "platkua" ja sadepäivän harmaata vaikutelmaa, vitivalkean kalpealla iholla (pääosin, siellä täällä on poikkeuksiakin). Päämääränä on varmaan sellainen eteerinen tunnelma... Itsekin olen kalpea, enkä sitä häpeä, mutta ymmärrän kyllä, miksi tuosta saa sairaan ja masentuneen vaikutelman, vrt. vaikkapa Asoksen mallikuvat:

http://www.asos.com/women/sale/?CTARef=GlobalBanner1|WW

Yhtä hoikkia malleja ja vaaleaihoisiakin valtaosa, mutta ehkä valaistuksella, taustalla ja meikkivalinnoilla saadaan noin iso ero aikaan?

Vierailija
34/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia nuo nyt ainakin on. Itse joskus selailin vaatteita Zalandolla, ja kaikki roikkui mallin päällä eikä mikään tuntunut näyttävän hyvältä, malli kuin luuranko ja poseerasi ihme asennoissa. Kyseinen malli ei ole kyllä tuolla linkissä.

Vierailija
35/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki mielestä näyttää sairaalta :o verratkaa vaikka nelly.comin malleja, ne ei oo yhtään sairaan näkösiä verrattuna zalandon malleihin

Vierailija
36/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison eron tekee myös se, että suuri osa Asoksen malleista hymyilee kuvissa. Zalandolla malleilla on kaksi perusposeerausta, "pystyynkuollut" ja "couldn't care less".

Vierailija
37/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:54"]

Munki mielestä näyttää sairaalta :o verratkaa vaikka nelly.comin malleja, ne ei oo yhtään sairaan näkösiä verrattuna zalandon malleihin

[/quote]

Mun mielestä nuo Zalandon mallit on just kivemman ja luonnollisemman näköisiä, kuin Nellyn tyrkkytytöt tekorusketuksineen. Tosi hoikkia kyllä Zalandolla ovat.

Vierailija
38/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:54"]

[/quote]

Mun mielestä nuo Zalandon mallit on just kivemman ja luonnollisemman näköisiä, kuin Nellyn tyrkkytytöt tekorusketuksineen. Tosi hoikkia kyllä Zalandolla ovat.
[/quote]mielummin kyllä ostan nellystä vaatteita kuin zalandolta :D en ees pysty kattomaa niitä vaatteita zalandol kun kaikki näyttää niin rumalta niiden mallien päällä. ihanku niillä malleilla olis joka päivä huono olo kun tollasilta näyttää. Nellyn mallien päällä ne vaatteet näyttävät ees joltai ja sen takii just ostan mielummin sieltä.

Vierailija
39/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin noi zalandon mallit on häirinnyt. Ja se miten vaatteet niitten päällä ei istu yhtään! Trikooopaidat on ihan ihmeellisesti vedetty päälle ihankuin ne olisi helmasta oikeen pingotettu suoraksi. Näyttää niin hölmöltä :D Vaatteet ei oikein pääse edukseen noitten mallien yllä :/ Oon itsekin jättänyt pari kertaa paidan tilaamatta kun on näyttänyt huonolta mallin päällä. Lakkuja oon tilannut tuolta enemmän.

Vierailija
40/57 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 02:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:29"] Kovan luokan editorial malleilla saa olla näkyviä lihaksia. Ne lihakset eivät saa olla kohtuuttoman suuret. Anna Selezneva noin esimerkiksi. Kerran ovat catwalk kelpoisia, niin miksei heitä siellä näy? :DDDD

[/quote]

Kyllä ne mallit ovat harvoja poikkeuksia, joilla on kovin näkyviä lihaksia. Ja esim. VS-mallit ovat asia erikseen. Mistäs sinä tiedät, ovatko Zalandon mallit olleet catwalkeilla? Tunnistatko jokaisen mallin? Kai tiesit, että vain harvat pääsevät nimekkäimpien suunnittelijoiden näytöksiin ja vain harvoista tulee ns. supermalleja? Ymmärrätkö, että näiltä malleilta vaaditaan muutakin kuin näytöksiin sopivaa kroppaa? Zalandon malleilla ei ole ylimääräisiä kiloja editorial- tai catwalktöihin.

[/quote]

Nyt ei ole kyse lihasten yleisyydestä, vaan siitä, että saako niitä olla. Osa VS malleista on editorial puolen malleja, vaikka ovatkin saaneet commercial puolen töitä VSltä. Katalogeista huomaa heti, minkä tasoisia malleja on palkattu. Noista malleista suurinta osaa ei muotiviikoilla näy. Voit toki linkata kuvan seuratusta näytöksestä, jossa Zalandon malli esiintyy. Päästäkseen kävelemään esimerkiksi Valentinon, Chanelin tai Elie Saabin näytökseen ei tarvitse olla 'supermalli'. Riittää, että on mitoissa oleva editorial malli ja miellyttää castingin ihmisiä. Niitä näytöksiä kävelemällä kun ei pääse rikastumaan. Kai tiesit, että jotkut nimekkäätkin suunnittelijat maksavat malleille vaatteiden muodossa? Supermallin status hankitaan isoja rahasummia tekemällä commercial puolella.