Zalandon naismallit
Miten ovat niin sairaan näköisiä? Luisevia, kelpeita, tummat silmänaluset.
Ihan kuin eivät olisi saaneet ruokaa. Itselläni tulee paha olo, eikä sitten tee mieli ostaa vaatteita. Tämä käynyt jo toistamiseen.
En ole muualla törmännyt tuohon asiaan noin voimakkaasti. Yleensä katson malleja ihaillen ja kiinnostaa vaatteetkin ihan erilailla, kun niitä kantaa terve, kaunis nainen.
Tulee mielikuva, että vaate sairastuttaa.
https://www.zalando.fi/ale-naiset-vaatteet/?order=price&dir=asc
Eka sivu jo näyttää mtä tarkoitan.
Kommentit (57)
Miksi te naiset (?) arvostelette toisia naisia noin julmasti? Vai onko se vain teidän normaalia kommunikointia. Ja sitten valitatte ulkonäköpaineita, joita itse luotte! Lopettakaa tuollainen heti!
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:46"]
Miksi te naiset (?) arvostelette toisia naisia noin julmasti? Vai onko se vain teidän normaalia kommunikointia. Ja sitten valitatte ulkonäköpaineita, joita itse luotte! Lopettakaa tuollainen heti!
[/quote]
No onpas julmaa jos malleja arvostellaan pitkiksi, hoikiksi ja kalpeiksi :D Et ole tainnut tätä palstaa ennen lukea, jos tämä ketju mielestäsi luo ulkonäköpaineita...
Eiköhän tässä nyt enemmänkin arvostella tuota stailausta ja kuvausten yleisvaikutelmaa. Eivät Zalandon kuvat sattumalta ole tietyn tyylisiä, kuten Asoksen kuvat ovat tietyn tyylisiä, Nellyn kuvat tietyn tyylisiä, jne.
Ihan normihoikkia naisia- ei mitään anorektisia. Mahdat itse olla melko läski, jos noi sun silmään sattuu.
https://www.zalando.fi/roehnisch-shape-jolie-trikoot-ice-bloom-black-r6341e00n-q11.html
Näitä trikoita ostaessani mä kauhistelin myös tuon zalandon mallin laihuutta ja tuntui jotenkin hullulta, että noin laiha ja aneemisen näköinen nainen esittelee urheiluvaatteita. Urheilu(vaatteet) kun yhdistyy ainakin mun mielessä terveen ja hyvinvoivan näköiseen ihmiseen.
Tässä paljon terveemmän näköinen malli. https://www.sportamore.fi/tuote/87876-rohnisch-shape-jolie-78-tight-f-svart Houkutus ostaa kyseiset housut ostaa tältä sivustolat on paljon suurempi, eikä syynä ole vain muutaman euron alhaisempi hinta, vaan todellakin tuo elinvoimaisen näköinen malli. Housut näyttää ihan toisenlaisilta tämän mallin päällä.
Ymmärrän kyllä, että meitä naisia on monen muotoisia, mutta onhan tuo nyt tieteellisestikin tutkittu, että harva on luonnostaan alipainoinen...
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 10:59"]
[/quote]
No onpas julmaa jos malleja arvostellaan pitkiksi, hoikiksi ja kalpeiksi :D Et ole tainnut tätä palstaa ennen lukea, jos tämä ketju mielestäsi luo ulkonäköpaineita...
Eiköhän tässä nyt enemmänkin arvostella tuota stailausta ja kuvausten yleisvaikutelmaa. Eivät Zalandon kuvat sattumalta ole tietyn tyylisiä, kuten Asoksen kuvat ovat tietyn tyylisiä, Nellyn kuvat tietyn tyylisiä, jne.
[/quote]
Miten käsität sanat: lähellä kuolemansairaita, sairaita ja ruma? Minusta se on ilkeämielistä panettelua! Ulkonäköön keskittyviä ja alistavia mainintoja. Vai onko siellä rivien välissä jotain näkymätöntä, joka näkyy Sinulle?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:25"]
[/quote]
[/quote]
Miten käsität sanat: lähellä kuolemansairaita, sairaita ja ruma? Minusta se on ilkeämielistä panettelua! Ulkonäköön keskittyviä ja alistavia mainintoja. Vai onko siellä rivien välissä jotain näkymätöntä, joka näkyy Sinulle?
[/quote]
Tyypillinen koulukiusaaja vähättelee haukkumisiaan jäädessään kiinni. Mutta näitähän riittää.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tyypillinen koulukiusaaja vähättelee haukkumisiaan jäädessään kiinni. Mutta näitähän riittää.
[/quote]
No minä en kirjoittanut noita rumia enkä kuolemansairaita, enkä niitä sattunut huomaamaan. Sori. Keskustelun aihe ei kuitenkaan taida olla kauhistella noiden mallien "rumuutta". Kyllähän nyt jokainen näkee, etteivät nuo naiset oikeasti mitään rumia ole. Mutta on jännä vertailla, miksi esimerkiksi Zalandon ja Asoksen mallikuvien tunnelma on niin erilainen.
Mitä tulee siihen, että näyttää sairaalta, niin sehän on aika lailla valaistus- ja meikkikysymys. Itse kalpeana ihmisenä tiedän sen varsin hyvin, että joissain kuvissa näytän zombilta. No big deal. Ei tee minulle ainakaan mitään ulkonäköpaineita.
Suurempana ongelmana pidän sitä että zalandon miesmalleilla on päällään joku m kokonen paita mikä just ja just mahtuu päälle. Sit ite ku ostaa kokoa xl, sekin on vähän pienehkö. Käyttäisivät malleja joilla on iskämaha, eikä noita kolmemetrisiä nälkäkurkia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:09"]
https://www.zalando.fi/roehnisch-shape-jolie-trikoot-ice-bloom-black-r6341e00n-q11.html
Näitä trikoita ostaessani mä kauhistelin myös tuon zalandon mallin laihuutta ja tuntui jotenkin hullulta, että noin laiha ja aneemisen näköinen nainen esittelee urheiluvaatteita. Urheilu(vaatteet) kun yhdistyy ainakin mun mielessä terveen ja hyvinvoivan näköiseen ihmiseen.
Tässä paljon terveemmän näköinen malli. https://www.sportamore.fi/tuote/87876-rohnisch-shape-jolie-78-tight-f-svart Houkutus ostaa kyseiset housut ostaa tältä sivustolat on paljon suurempi, eikä syynä ole vain muutaman euron alhaisempi hinta, vaan todellakin tuo elinvoimaisen näköinen malli. Housut näyttää ihan toisenlaisilta tämän mallin päällä.
Ymmärrän kyllä, että meitä naisia on monen muotoisia, mutta onhan tuo nyt tieteellisestikin tutkittu, että harva on luonnostaan alipainoinen...
[/quote]
Melkein jokainen perisuomalainen on tuon värinen ihonsävyltään, joten se siitä anemiasta (huomaa, että sportamoren kuvassa mallilla on rusketus). "Kuvan malli on 180 cm pitkä ja hänellä on päällään koko S". Eihän sillä ole edes XS kokoisia housuja päällään ja väität hänen olevan liian laiha! Lähikuvista myös näkyi, ettei hänellä ole liialliseen laihuuteen liitettävää pintaverenkiertohäiriötä käsissään. En myöskään näe luista olemusta vaan terveennäköisen nuoren naisen.
Tietääkö joku, että shopataanko H&M:llä edelleen mallin pää tietokoneella tehtyyn kroppaan? Ainakin samat asennot toistuu kuvista toiseen.
Tätä mallia eivät kyllä nuo vaatteet imartele..
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:57"]
Tietääkö joku, että shopataanko H&M:llä edelleen mallin pää tietokoneella tehtyyn kroppaan? Ainakin samat asennot toistuu kuvista toiseen.
Tätä mallia eivät kyllä nuo vaatteet imartele..
[/quote]
Käsittääkseni tekevät sitä muokkausta edelleen. Selitys oli joku kumma? Että vaatteet saadaan paremmin esillä tms.
Ovat ne miesmallitkin aika hoikkia, eivät vain naiset.
En kyllä selaile noita sivuja arvostellakseni mallien ulkonäköä, vaan etsin sopivia vaatteita.
En oo erikoisempaan laihuuteen kiinnittäny huomioo, mut zalandol on ihan sikarumii mallei!!
Piti etsiä googlella tää keskustelu kun etsin itselleni mekkoa ja päädyin zalandon sivuille.
Ikävä kyllä tuli huono olo eikä enää tehnyt mieli ostaa mekkoa lainkaan. Mekot näyttää roikkuvan ja istuvat rumasti tosi laihojen mallien päällä. Tytöt ovat tosi kauniita ja nuoria tyttöjä, ei siinä mitään, mutta ostajana haluaisin nähdä mekon muodokkaamman mallin päällä.
Esimerkiksi nellystä tulee tilattua koska mekot ja mallit sopivat hyvin yhteen.
Zalandon mallit vaan minunkin mielestäni näyttävät nälkiintyneiltä ja apeilta, eivätkä tuo vaatteita esiin kauniisti.
Zalandolla on päinvastoin todella upeita malleja, entisajan huippumallit tulee mieleen. Ilmeisesti saksalaisia kaunottaria aika moni, saksalaisella Peter Hahnilla vähän saman tyyppisiä malleja.
Todella upea kasvojen luusto:
https://www.zalando.fi/noisy-may-nmtuti-toppi-black-nm321d042-q11.html
Ks 3. kuva, todella upea malli tässäkin
https://www.zalando.fi/miss-selfridge-block-kotelomekko-multibright-mf9…
Muotojen puuttumisen lisäksi myös mallien huono ryhti vaikuttaa vaatteiden istuvuuteen. Kuvat, joissa seistään lysyssä kädet riippuen, eivät ole eduksi mallille eikä vaatteelle. Onneksi on ilmainen palautus, niin voi reippaasti tilata tuolta ja kokeilla, miltä mikäkin vaate näyttää itsellä.
Ihan normaalien mallien näköisiä, stailaus on tuollainen normcore ysäri tyylinen eli tukka roikkuu, keskijakaus, vähän meikkiä, ei hymyä, ei poseerausta. valittu tyyli siinä on, samat tytöt voisi stailata täysin eri näköisiksi.
ps. asos.com kaupassa mallit ovat aina kauniita, plus-koosta niihin honkkeleihin