Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska vaimoni ei suostu menemään töihin, en koe huonoa omaatuntoa pettämisestä

Vierailija
03.09.2015 |

Kun menimme yhteen, teimme selvän sopimuksen. Vaimo halusi olla lasten kanssa kotona, kunnes nuorinkin olisi 3-vuotias. Oli minustakin hyvä. En usko, että päiväkoti on hyväksi liian pienelle lapselle. Saimme kaksi lasta, kuten toivoimme. Ihania ja mitä rakkaimpia lapsia. Mutta. Meillä oli yhteisymmärrys myös siitä, että kumpikin tuo työpanoksensa yhteiseen elantoon. Tämä oli täysin selvää. Lapset ovat nyt 4- ja 5,5-vuotiaita. Hyväksyin, että esikoinen saa olla kotona kunnes nuorimmainenkin on päiväkoti-iässä. Menevät sitten yhdessä. Mutta vaimoni ei osoittanutkaan kiinnostusta työelämään palaamisesta. Hänen mielestään lasten on parempi hänen kanssaan kotona ja muutama tunti iltapäiväkerhossa, missä tapaavat toisia lapsia. Vaimoni haluaisi myös lisää lapsia. Minä en.

Hänen mielestään minun palkkani on aivan riittävä meille. Minusta ei todellakaan. Hän ei ymmärrä lainkaan, kuinka suuri asuntovelkamme on ja minusta vastuu on yhteinen, kuten sovittiin yhteen mentäessä. Hän sanoo menevänsä sitten takaisin työelämään, kun lapset ovat kouluiässä. Minun on vaikea uskoa häntä. Hän on korkeasti koulutettu ja niin pitkä poissaolo töistä ennustaa hyvin huonoja työllisyysnäkymiä. Hän tietää tämän. Olemme ottaneet usein yhteen enkä jaksa enää riidellä. Sukulaisia on enemmän hänen puolella, mitä en voi ymmärtää, ja mikä harmittaa minua todella. Olen etääntynyt heistä myös paitsi isästäni. Esitän vaimolleni tunteita, jotka minulta ovat hiipuneet. En näe avioeroa ratkaisuna. En kestäisi sitä sotkua, enkä etenkään halua eroon lapsista, jotka ovat minulle tärkeintä elämässä. Joten tässä voi olla nyt vuosia esittämistä edessä, jos ei tähän tule jotain ratkaisua ja sovintoa.

Tämä kaikki on ollut valtavan stressaavaa edellisen vuoden aikana. Koen, että minua on petetty ja etten voi sille mitään, koska en saa vaimoni mieltä muuttumaan. Olen hakenut helpotusta ja ymmärrystä sieltä, mistä ei avioliitossa saisi. Syytän siitä vaimoani, että hän minut siihen pisteeseen ajoi. Että minulla on oikeus helpottaa sitä kipua, minkä hän on aiheuttanut pettämällä yhteiset sopimukset. Kai haluan kostaakin hänelle.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Ja tuon ikäisten lasten on ihan hyvä jo mennä pkotiin. Keskusteleppa vielä kerran ja kunnolla vaimon kanssa. Eipä tuo pettäminenkään silti oikein ole. Joku ratkaisuhan teidän on keksittävä, sellainen mikä tyydyttää molempia.

Vierailija
2/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo haluaa maata kotielättinä ja sinun pitää hyväksyä se tai olet sika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee mieli vierasta pildeä ja oikeutat sen sillä että vaimo sinut siihen hommaan ajoi. ei mitään uutta auringon alla siis. 

Vierailija
5/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne kuulostaa mahtavalta. Ette taida kumpikaan kunnioittaa toisianne? Eikö ero todellakaan ole ratkaisu?

Vierailija
6/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota se sinne töihin. On vaan laiskistunut ja ei jaksa mennä. Kun nyt sitten käsket menemään, niin varmasti itsekin tykkää

Vierailija
7/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävä tilanne. En kyllä itsekään hyväksyisi omalta mieheltäni isyysloman jälkeistä lorvailua himassa niin, että minä joutuisin häntä elättämään. "Onneksi" on yrittäjä, ettei se olisi edes mahdollista. Valitettavasti jäi se isyyslomakin kyllä pitämättä.. Että näin naisena pakko sanoa vaimosi olevan laiska. Töihin siitä, mars mars.

Vierailija
8/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaimoasi pelottaa aloittaa työnhaku pitkän tauon jälkeen?

Vierailija
9/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:56"]

eli tekee mieli vierasta pildeä ja oikeutat sen sillä että vaimo sinut siihen hommaan ajoi. ei mitään uutta auringon alla siis. 

[/quote]

Näinpä.

Nuo tyypit oikeuttavat pettämisen vaikka sitten vaimon väärällä katseella.

Vierailija
10/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on paholainen, mies nurkkaan ajettu uhri. Omat synnit kuitataan muutamalla virkkeellä itkuvirren kera, vaimon viat sen sijaan käydään perusteellisesti läpi. :')

Vierailija
11/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheita kommentteja. Jos tilanne olisi toisinpäin. Eli mies makaisi kotona ja nainen raataisi töissä, mikä olisi reaktio täällä? Huutelisiko miten moni provohuoripukkia vai että heitä se pellolle?

Vierailija
12/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjällä ei ole oikeutta valittaa puolisonsa edesottamuksista.

Vierailija
13/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä painosta, vaan yritä saada selville, miksi vaimosi ei halua palata töihin. Mua ainakin pelotti ja jännitti ihan hulluna palata vaativaan työhön monen vuoden jälkeen. Pakotin itseni palaamaan töihin, koska ajattelin, että tilanne menee aina vain vaikeammaksi, mitä pidempään on poissa. Eka kuukausi töissä oli ihan hirveää, mutta sitten aloin tottua vähitelleen. Monta kuukautta kesti päästä takaisin työelämän rytmiin.

Vierailija
14/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:05"]Aivan kauheita kommentteja. Jos tilanne olisi toisinpäin. Eli mies makaisi kotona ja nainen raataisi töissä, mikä olisi reaktio täällä? Huutelisiko miten moni provohuoripukkia vai että heitä se pellolle?
[/quote]

Nainen raataisi töissä JA paneskelisi töiden jälkeen vieraita miekkosia. Luitko sinä aloitusta?

Vierailija
15/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, oletko tyhmä? :D Vakka kantensa on taas valinnut ja lapsetkin olette mukavasti sotkeneet mukaan. Olisiko paras kaikille, että pistät asuntonne myyntiin, akan kiertoon ja lapset adoptoitte kotiin, missä ei ole laiskoja, köyhiä ja tyhmiä? Et ansaitse perhettä.

Vierailija
16/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nainen tekee väärin.

2. Mies tekee väärin eikä sillä ole mitään tekoa naisen vääryyden kanssa.

Vierailija
17/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ainoastaan vieraaseen sänkyyn hyppääminen pettämistä? Aika rajoittunut käsitys pettämisestä joillakin. Ap:n puoliso on pettänyt lupauksen siitä, millaisesta yhteisestä elämästä on aluksi sovittu. Yhtälailla tuo on pettämistä kuin se, että sovitaan ettei tapailla muita ja toinen tapailee. Petturuus on petturuutta. Vaimo on miehensä kanssa sopinut, että yhdessä tuovat elannon perheeseen, nyt hän on lupauksena pettänyt. En silti sano, että kosto olisi hyvä idea, asia tulisi ratkaista muulla tavalla, puhua asiasta.

Vierailija
18/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko sanonut tämän kaiken, minkä tähän kirjoitit vaimollesi (paitsi pettämisen)? Ehkä vaimosi ei ymmärrä miltä susta oikeasti tuntuu. Eroa kannattaa harkita, jos tilanne ei muutu, koska eihän tällä tavalla voi loputtomiin jatkaa..

Vierailija
19/99 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisiko ap vieraiden panemisen heti kun vaimo saa töitä? Ja elämä olisi sen jälkeen vain naurua ja iloa? Asuntolaina lyhenisi vauhdilla, lapset olisivat onnellisia ja ap olisi ihana rakastettava mies ja isi. Niin se taitaisi mennä. Menneet vieraat pildet unohtuisivat ja vaimo olisi onnellinen ihanan miehensä rinnalla. Ihanaa!

Vierailija
20/99 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 23:05"]

Aivan kauheita kommentteja. Jos tilanne olisi toisinpäin. Eli mies makaisi kotona ja nainen raataisi töissä, mikä olisi reaktio täällä? Huutelisiko miten moni provohuoripukkia vai että heitä se pellolle?

[/quote]

Heittäisin pellolle enkä alkaisi paneskelemaan muita tämän selän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme