Mitkä 10-15 vuoden takaiset muotisanat ovat jääneet pois?
Voi olla muitakin kuin muotisanoja.
Itselle tulee mieleen ihQ, bling bling ja disko/dise.
Kommentit (207)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:31"] Häläri. Varmaan noita joku vielä soittaa, mutta kultaisen 2000-luvun alussa tuota kuuli ihan koko ajan että "mä laitan sit hälärin kun oon siinä alhaalla" jne. [/quote] Meillä pommitettiin [/quote] Sorry vahinkoalapeukku! Meilläkin pommitettiin. Sit faija oli niinq tosi nolo kun se vielä pitkän ajan päästä sanoi "soita pommi kun oot kotona". Entäs teinix! Teinit käytti ks tilalla x. Itse en tietenkään ollut teinix vaan kypsä 16-v.
[/quote]
Tuo X, tunnen syvää myötähäpeää jo joku käyttää sitä!!
Imuttaa, kun puhuttiin musiikin ja elokuvien lataamisesta jostain Kazaasta tai Limewirestä :D Ja sitten ne 'poltettiin' levylle - tuota kai ei enää tee kukaan?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 01:34"]
meikämandoliini jumantsuikkeli tietsikka veppi kapakka jorata teinari reivit sidukka pelata jalitsuu spaissarit ja bäkkärit (spice girls & bsb) bööna, lissu, mimmi, likka heebo, jäbä, kundi swäppäys pumppu-hevi / nu-metal skimbaus limudisko purkkarit c-kassu
[/quote]
Luojan kiitos nää on menneet pois muodista...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:58"]Kuvien "ommaaminen" eli omistaminen toiselle. Käytettiin irc-galleriassa teiniaikoinani.
[/quote]
:DDD Muistan kuinka erityistä oli saada ommauspyyntö joltain. Nykyään katsoisin näyttöä näin -___________- ja kysyisin: mitä vittua?
Voi ei, pissis, fruittari, ommaaminen, jne... Herätitte mussa kamalat nostalgian ja häpeän yhtäaikaiset hyökyaallot :D
WT...ai sorry...sehän on jonkun lemppari !!! Mun puolesta vois jo jättää...kyllästyttää...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:58"]Kuvien "ommaaminen" eli omistaminen toiselle. Käytettiin irc-galleriassa teiniaikoinani.
[/quote]
Apua, alkoi ihan hävettää kuinka nolo teini sitä onkaan joskus ollut! Postattiin jotain noloja poseerauskuvia galtsuun ja sitten niitä ommattiin kaikille ihQille kamuille! Yksi sana mitä en ole nolojen teinivuosieni jälkeen kuullut, on spaddu.
[/quote]
Parasta oli, että se kuva jonka omistit, ei liittynyt mitenkään siihen henkilöön, jolle sen omistit...
Kymmenkunta vuotta sitten amiksen jätkät ajoivat iltaisin pilistä ja popittivat ihan kybällä.
Joitakin vuosia sitten eläkkeelle jäänyt työkaveri käytti sanaa slulata kun tarkoitti, että joku toimii. Nykyään vain Andy MacCoy skulaa skebaa. Ai niin, Andyn leegot.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:58"]Huvittavaa, että niin moni on laittanut tänne sanoja, joita nuoriso on käyttänyt ainakin 60-luvulta lähtien. Kyse on siis tietyn ikäryhmän käyttämästä kielestä eikä niinkään tiettyyn aikakauteen kuuluvista sanoista. [/quote] Kaikkihan tulee aina uudestaan. Sellaisia ne muotijutut on, olipa kyseessä sitten vaatteet tai sanat. Ei mun mielestä mitään huvittavaa. Meistä moni ei ole syntynytkään 60-luvulla. Ap
[/quote]
Et nyt ihan ymmärtänyt pointtia. Ne sanat eivät ole "tulleet uudestaan", vaan ovat olleet lasten ja nuorten käytössä koko ajan. Huvittavaa on se, että moni kuvittelee niiden kuuluvan tiettyyn aikakauteen eli 2000-luvun alkuun, vaikka ne ovat olleet aktiivisessa käytössä vuosikymmeniä sitä ennenkin. Itselleni oli esim. aikoinaan shokki kun tajusin, etteivät joululaulujen pilasanat olleetkaan oman ikäpolveni keksintö vaan omat vanhempani ovat laulaneet samoilla pilasanoilla jo 50-luvulla.
[/quote]
Sinähän se tässä et ymmärtänyt. Muodista poistuu asioita ja ne tulevat myöhemmin takaisin muotiin. Pitääkö vääntää rautalangasta?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:29"]
Mitä sanaa voi käyttää jos ei voi edes bilettää:D
[/quote]
Klubbailla?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:20"]
Jou mään tsikaako!
[/quote]
Auts tikstiks
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:31"]
Höylätä korttia. 15v sitten oli vielä joissain paikoissa mekaaniset "höylät", joilla pankikorttiostoista tehtiin paperinen kuitti.
[/quote]
Oi niitä aikoja. Tuolloin myös "pantiin Visa vinkumaan". Eihän näistä nykysistä kortinlukijoista kuulu edes oikeanlaista ääntä...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:33"]Ei se enää ole bilettämään, vaan esim "radalle". Tai sitten ihan vaan juhlimaan/ryyppäämään. Mut ei bilettämään eikä ainakaan bailaamaan.
[/quote]
Turussa sanotaan ainakin "lähetään vedolle" tai sitten mennään ottamaan kuppia :)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:31"] Häläri. Varmaan noita joku vielä soittaa, mutta kultaisen 2000-luvun alussa tuota kuuli ihan koko ajan että "mä laitan sit hälärin kun oon siinä alhaalla" jne. [/quote] Meillä pommitettiin [/quote] Sorry vahinkoalapeukku! Meilläkin pommitettiin. Sit faija oli niinq tosi nolo kun se vielä pitkän ajan päästä sanoi "soita pommi kun oot kotona". Entäs teinix! Teinit käytti ks tilalla x. Itse en tietenkään ollut teinix vaan kypsä 16-v.
[/quote]Meillä kyllä pommitetaan vieläkin. "soita pommi kun oot tossa ulkona". Ihan perussettiä ;) Muutenkin iso osa näistä on sellasia sanoa jota kaikki tietyt ikäryhmät käyttää, osa jää sanastoon pidemmäksi aikaa, osa elää, osa poistuu. T.36v
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:34"]Gangsta, käytettiin kyllä myös pojista, jotka eivät ole oikeaa ganstaa nähneetkään. :D
[/quote]
Joo Suomessa tätä ei enää käytetä. Uskoisin että jenkeissä jossa niitä oikeita gangstoja on käytetään edelleen :)
[/quote] Naivia ajatella ettei meidän "lintukoto" suomessa olisi jengejä ja ns "gangstoja". Ainakin kaupungeissa ja etenkin "köyhissä" lähiöissä näkyy.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:31"]
Häläri. Varmaan noita joku vielä soittaa, mutta kultaisen 2000-luvun alussa tuota kuuli ihan koko ajan että "mä laitan sit hälärin kun oon siinä alhaalla" jne.
[/quote]
Meillä pommitettiin
[/quote]
Sorry vahinkoalapeukku! Meilläkin pommitettiin. Sit faija oli niinq tosi nolo kun se vielä pitkän ajan päästä sanoi "soita pommi kun oot kotona".
Entäs teinix! Teinit käytti ks tilalla x. Itse en tietenkään ollut teinix vaan kypsä 16-v.