Miten estätte vieraita käyttämästä vessaanne?
Minä tein ennen niin että piilotin pyyhkeet. Nyt keksin piilottaa myös wc-paperin mutta joku vieras olikin tuonut mukanaan wc-paperia.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:33"]Entäs jos sinulle tulee hätä kesken kyläilyn? Käytkö pihalla tarpeillasi ja tulet vihellellen takaisin sisälle?
[/quote]
Itse otan aina potan mukaan kylään, koska ymmärrän, ettei toisten vessoja noin vaan käytetä! Tarpeen vaatiessa käyn ulkona potan kanssa ja jätän porraspieleen. Otan sitten kotiin mennessä huomaamattomasti mukaan. Yksi kaverini käyttää koirankakkapusseja meillä käydessään. Kiva, että hän huomioi etten todellakaan anna vieraiden käyttää meidän vessaa!
Kun vieraat kysyvät vessan sijaintia, annan tena ladyn käteen ja sanon että kuskoot siihen
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:33"]Entäs jos sinulle tulee hätä kesken kyläilyn? Käytkö pihalla tarpeillasi ja tulet vihellellen takaisin sisälle?
[/quote]
Itse otan aina potan mukaan kylään, koska ymmärrän, ettei toisten vessoja noin vaan käytetä! Tarpeen vaatiessa käyn ulkona potan kanssa ja jätän porraspieleen. Otan sitten kotiin mennessä huomaamattomasti mukaan. Yksi kaverini käyttää koirankakkapusseja meillä käydessään. Kiva, että hän huomioi etten todellakaan anna vieraiden käyttää meidän vessaa!
[/quote]
Toihan olikin hyvä idea!
Ripustan Bioskat eteisen naulakkoon ja kehoitan käyttämään niitä isoon hätään. Pissallahan vieraat voivat käydä porttikongissa.
WC pysyy siistinä.
Meillä on eteistiloissa kolme identtistä ovea, joissa jokaisessa on teksti WC. Yllättävän moni aloittaa samasta ovesta ja luovuttaa heti nähdessään pinon talvirenkaita ja suksia.
Sanon ettei meillä ole sisävessaa ja ohjaan heidät ulkohuussille. Vain talonväki saa käyttää sisävessaa, ettei talon bakteerikanta muuttuisi radikaalisti.
Päästän vessaan, mutta täytyy myöntää, että liian moni vieras on paljastunut epäsiistiksi. Heitä en paapo toista kertaa puhtaalla pyyhkeellä jne. Ystävikseni otan miellläni "normaalisti" käyttäytyviä ja vieraanvaraisia ihmisiä. Tämä ei tarkoita ettteikö meille olisi tervetullut myös naapurin inkontinentti vanhus. Hänelle on aina oma nojatuoli varattuna. Olen verhonnut nojatuolin irroitettavalla kosteussulkukankaasta ompelemallani suojuksella. Ei ala pisu lemuamaan, kun laitan suojan vierailun jälkeen pesukoneeseen.
Nostan rappukäytävään sellaisen oranssin 60 litran saavin (tietysti kannellisen!) kun tiedän vieraita olevan tulossa. Siinä ovea avatessa on sitten hyvä selittää sen käyttötarkoitus vierasvessana.
Usein vieraat jäävätkin "asioilleen" eivätkä ollenkaan tule sisään.