CPAP-laite ei auta totuttelusta huolimatta
En saa nukahdettua laitteen kanssa, koska juuri kun olen nukahtamassa herään siihen, että henki ei kulje. Tätä pilkkimistä vaan jatkuu ja jatkuu, enkä saa nukuttua. Muutaman kerran olen lopulta saanut unta mutta herännyt parin tunnin kuluttua ja taas sama alkanut uudestaan. Monesti siihenkään mennessä en ole nukahtanut ja on pakko luovuttaa ja poistaa maski. Olen kokeillut täysmaskia ja nenämaskia yhteensä kuukauden ajan.
Olen kertonut ongelmasta kolmelle hoitajalle ja vaatinut päästä lääkärin puheille, mutta se ei heidän mukaansa ole mahdollista. Hoitajat vaan sanovat että pitää totutella. Erikoislääkärin hinta puoli tuntia hirvittää 112,75 € (omavastuu 96,25 €).
Onko kellään muulla samankaltaista tilannetta? Alan olemaan jo todella epätoivoinen, koska herään joka ikinen yö ja vaikka ole rättiväsynyt, en saa unta (ilmeisesti samasta syystä, kuin maskin kanssa). On pakko nousta, jotta pulssi ja hengitys tasaantuu ja saan uudestaan unta. Yleensä valvon 1,5 tuntia.
Kommentit (22)
Minulla on asentoperusteinen uniapnea ja en tottunut laitteeseen parin kuukauden aikana niin kehkopolilta käskivät palauttaa sen kun yökäyttö jäi liian pieneksi. Tilanne on kohdallani pahentunut niin nyt sain uudestaan lähetteen ja kokeillaan vielä toisen kerran josko siihen tottuisin. Toivon itse ainakin, että se tällä kertaa jotenkin olisi helpompaa nukkua koneen kanssa.
Fibromyalgia on korvien välissä. Menee kuka tahansa reumalääkärille niin tulee fibrodiagnoosi.