Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää: isännöitsijä kävi asunnossani ilman ennakkoilmoitusta

Vierailija
03.09.2015 |

Irtisanoin vuokrasopimukseni viikko sitten päättymään syyskuun loppuun. Tänään töistä tullessani huomasin postien lojuvan lattialla välioven jälkeen, mikä tietysti tarkoittaa sitä, että joku on käynyt asunnossa. Postikasaa tutkiessani huomasin lapun, jossa luki, että asunnossani on käyty tekemässä ennakkotarkastus. Postien seassa sitten oli kirjekuori asuntoni isännöintiä hoitavalta yritykseltä ja siellä kirje, jossa kerrottiin, että asuntoon tehdään syyskuun aikana ennakkotarkastus klo 9-16 välillä ja jos asukas ei ole kotona, asuntoon mennään yleisavaimilla. Kirjeessä oli myös isännöitsijän yhteystiedot, josta voi tiedustella tarkastuksen ajankohtaa.

Tämä on moraalisesti mun mielestä väärin. Että tullaan asukkaan kotiin samana päivänä, kun posti on tuonut kirjeellä tiedon tarkastuksesta. Ennakkoilmoituksen käynnistä olen saanut päivän postin mukana noin puolen päivän aikaan ja käynti on sitten klo 13.30. Oikeastihan mulla ei ole ollut etukäteen tietoa siitä, että joku on tulossa. Miksi ei ole voinut esim. soittaa eilen tai tulla sitten vaikka huomenna, kun tieto on tullut tänään. Samoin toimivat edellisen asunnon kohdalla (oli siis saman isännöitsijän hoitama yhtiö).

Ei mulla ole mitään salattavaa kotona ja ihan kohtuu siistiäkin, jos ei aamuista vaaterumban jälkeistä kasaa huomioida nojatuolin päällä, mutta en silti halua, että joku vieras ukko tulee ilmoittamatta sisään. Mitä jos mulla olisi esim. ollut joku lisko tai käärme tai hurja koira vapaana asunnossa? Kyse on kuitenkin vielä tämän kuun ajan mun kodista. Koen, että yksityisyyttäni on loukattu ja ärsyttää vaan ihan helvetisti. Tämä on taas tätä vuokralaisten kyykyttämistä Suomessa. Kun asut toisen omassa, olet B-luokan kansalainen, etkä oikeutettu oman kodin suojaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit virittänyt ansan.

Vierailija
2/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:33"]

Olisit virittänyt ansan.

[/quote]

Ansan viritystä varten olisi pitänyt etukäteen tietää, että tämmöinen ennakkotarkastus on tulossa. Asukkaiden nettisivuilla ei tällaisesta ole mainintaa, enkä muistanut enää edellisen muuton jäljiltä, että näillä on tällainen tapa.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoosi on penetroiduttu vasten tahtoasi! Se on asuntoraiskaus! 112 nyt ja heti!

Vierailija
4/4 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 17:41"]

Asuntoosi on penetroiduttu vasten tahtoasi! Se on asuntoraiskaus! 112 nyt ja heti!

[/quote]

Sulla on kyllä jokseenkin surkea huumorintaju. Loukkaat sekä raiskattuja että niitä normaaleita ihmisiä, jotka eivät pidä siitä, että heidän kotejaan käy ventovieraat syynämässä omin lupinensa.