Miehen 6v lapsi löi meidä yhteistä vauvaa - onko pakko
ottaa tuo lapsi enää jatkos meille? On ollu pidennettyjä viikonloppuja etc kun äitinsä voi "huonosti" mutta minäkään en nyt enää sitä meille halua.
Kommentit (141)
Sinuna miettisin, että miksi löi ja mitä sä voit tehdä asialle ettei lyö uudestaan.
En ihmettele että lyö, jos asenne häntä kohtaan on tuollainen. "Joutuu" olemaan isällään, koska äiti voi huonosti ym. Siinä on paljon kannettavaa huolta pienelle lapselle. Kaipaa rakkautta.
Vie paini- tai karatetunnille. Siellä opettavat, ettei lyöminen ole sallittua kuin vain valvotusti tunneilla. Aggressio pienillä lapsilla on usein merkki turhautuneisuudesta ja patoutuneista tunteista. Keskustele lapsen kanssa!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:16"]
En ihmettele että lyö, jos asenne häntä kohtaan on tuollainen. "Joutuu" olemaan isällään, koska äiti voi huonosti ym. Siinä on paljon kannettavaa huolta pienelle lapselle. Kaipaa rakkautta.
[/quote]
Jep, rakkautta ja positiivista huomiota.
Lisään vielä, että itse olet ottanut itsellesi miehen, jolla on jo enneståän lapsi. Tuskin ilmesty viikko sit ekan kerran oven taakse et "morjens, hoitakaa mua ku äiti ei pysty"
T.2
NO joojoo, ois pitäny arvata että täälä(kin) saa ongelmakersa kaiken sympatian. Mä oon vauvan kans valvonu käytännössä 8kk putkeen, sillä on refluksi. Tähän ei tosiaan enää kaivattais 6v prinsessaa hakkaamaan vauvaa. ja joo, ollaan oltu hänelle kilttejä jne, joillekin ei vaan mikään riitä. Isänsä on kietonu ihan pikkusormen ympärille, äitinsä luona saa kaiken minkä haluaa.. Minä en enää hymise vaan vieressä kun kieroutunu pikku paskiainen satuttaa mun lasta. jos ei äitinsä "jaksa" hoitaa, painukoon jonnekkin sijaisperheeseen mun puolesta, en jaksa nimittäin minäkään! ap
Tämä on hyvä muistutus naisille: kun otatte miehen, jolla on lapsia, otatte koko paketin. Jos ei se sovi, on parempi valita lapseton mies.
Lapsella ei varmasti ole helppoa, jos äidillä on jotakin ongelmia ja isäkään ei huomioi. Paljon kahdenkeskistä aikaa isän kanssa ja välillä yhdessä vauvanhoitoa. Ja uusi rouva siellä nyt vaan rauhoittuu, koska on jo aikuinen, eikä 6 enää.
Se 6-v on vain kateellinen vauvan saamasta huomiosta.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:27"]
NO joojoo, ois pitäny arvata että täälä(kin) saa ongelmakersa kaiken sympatian. Mä oon vauvan kans valvonu käytännössä 8kk putkeen, sillä on refluksi. Tähän ei tosiaan enää kaivattais 6v prinsessaa hakkaamaan vauvaa. ja joo, ollaan oltu hänelle kilttejä jne, joillekin ei vaan mikään riitä. Isänsä on kietonu ihan pikkusormen ympärille, äitinsä luona saa kaiken minkä haluaa.. Minä en enää hymise vaan vieressä kun kieroutunu pikku paskiainen satuttaa mun lasta. jos ei äitinsä "jaksa" hoitaa, painukoon jonnekkin sijaisperheeseen mun puolesta, en jaksa nimittäin minäkään! ap
[/quote]
Mutta kun kuule, se ei ole LAPSEN vika, jos aikuiset mokaavat. Äiti ei jaksa hoitaa, isä ei osaa laittaa rajoja -> lapsella ei ole asiat hyvin ja oireilu on sen mukaista. Lapsen rankaiseminen ei auta, jos aikuiset töpeksivät. Sano miehellesi, että sama meno ei jatku teidän taloudessanne, vaan miehesi tulee ottaa vastuuta vauvan hoidosta, sinun hyvinvoinnistasi ja isomman lapsensa hyvinvoinnista.
ootpa ap sydämettömän kuuloinen :( Älä vaan sano lapselle ääneen, että hänet voidaan omien tekojen takia hylätä. Mieti, jos vauvasi isompana saisi kuulla tuollaista.
Lapset voi joskus olla kovinkin mustasukkaisia uusista sisaruksista. Tähän auttaa oikeastaan vaan rakkaus ja läheisyys, kun lapsi alkaa tunte olonsa hyväksi, ei luultavasti enää lyö. 6v on nyt isosisarus, siinä riittää harjoittelua.
Lapsen pitäminen ei muuten oo normaalisti halusta kiinni. Miehesi lapsi on olemassa, niin se nyt vaan on. Jos olette perhe, niin lapsia pitää kohdella tasavertaisesti. Sisarukset kyllä ydinperheissäkin lyövät toisiaan. Tunteiden hallinta pitää oppia, ja sitä pitää lapselle opettaa.
Kun omaa lasta satutetaan, se ei ole kivaa. Mutta aikuisena varmasti tiedät, että lapsi ei tee sitä pahuuttaan. Lasta pitää opettaa ja asia selvittää puhumalla. Lastasi tullaan vielä lyömään uudestaan, jos yhtään käytte paikoissa missä on enemmän lapsia. Meinaatko sielläkin alkaa raivota aina näin sattuessa, ja jättää esim harrastuksen kesken tämän takia? Ja roolit kääntyvät, kun oma lapsesi alkaa lyömään. Sillon on sitten paree hävetä, jos olet aikaisemminkin näin reagoinut.
"kieroutunut pikku paskiainen" on saanut neljä (4) yläpeukkua. Ihan uskomatonta, ei tää palsta ookkaan maahanmuuttokriittinen vaan avoimen ihmisvihan palsta.
Jos kyseessä olisi sinun 6-vuotiaasi, kysyisitkö silloin, onko sinun pakko pitää tämä hankala esikoinen, kun löi vauvaa. Tai kysyisikö vauvan isä, eikö 6-vuotiasta voisi antaa sijoitukseen, kun on noin hankala.
Vai pitäisikö sittenkin kasvattaa sitä 6-vuotiasta, jos ei vielä ole opetettu, ettei vauvoja lyödä vaikka olisi millainen kiukku ja uhma menossa. Eikä ole ihme, että lapsella on paha olla, eihän tuon ikäinen osaa vielä käsitellä äitinsä tilannetta muulla tavoin, koska tekään ette anna hänelle siihen mitään apua. Sen voi lukea aika selvästi rivien välistä, ettei paljon kiinnosta miten lapsi voi. On vain hankalaa teille, että lapsi oli vaivana tavallista pidemmän ajan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:16"]
Sinuna miettisin, että miksi löi ja mitä sä voit tehdä asialle ettei lyö uudestaan.
[/quote]
Niin varmasti oma vauvasi löi ensin tai sanoi pahasti!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:27"]
[/quote]
Otit kierrätysmiehen, otit koko paketin. Jos et jaksa osallistua, anna miehen huolehtia edes lapsestaan.
"isänsä kietonut pikkusormensa ympäri" ... aika moisen aikuismainen on lapsi sitten. Itse tunnen vain 6v lapsia, jotka kaipaavat huomiota ja koettelevat rajoja.
Ja joo joo sulla on vaikee vauva blaa blaa.. lisääkö se jotenkin pienen lapsen vastuuta? Ei hän tiedä mitä on olla uupunut lapsen hoitoon. Hän tietää että lapsi vie paljon huomiota --> mustasukkaisuus.
Ps. Lapsi ei hyvin todennäköisesti ole kieroutunut.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:27"]NO joojoo, ois pitäny arvata että täälä(kin) saa ongelmakersa kaiken sympatian. Mä oon vauvan kans valvonu käytännössä 8kk putkeen, sillä on refluksi. Tähän ei tosiaan enää kaivattais 6v prinsessaa hakkaamaan vauvaa. ja joo, ollaan oltu hänelle kilttejä jne, joillekin ei vaan mikään riitä. Isänsä on kietonu ihan pikkusormen ympärille, äitinsä luona saa kaiken minkä haluaa.. Minä en enää hymise vaan vieressä kun kieroutunu pikku paskiainen satuttaa mun lasta. jos ei äitinsä "jaksa" hoitaa, painukoon jonnekkin sijaisperheeseen mun puolesta, en jaksa nimittäin minäkään! ap
[/quote]
No niin, tässähän se ongelma tulikin. Äitinsä luona saa kaiken mitä haluaa, ja isäkin pomppii lapsen pillin tahtiin. Totta kai lapsi on ihmeissään ja sekaisin, kun on opetettu tuollaiseen ja sitten asiat muuttuvatkin yhtäkkiä. Ja on varmasti kateellinen vauvasta, kun ei enää olekaan isin ainoa. Ei tuon ikäiset ilkeyttään mitään tee, tuollainen käytös on aina oireilua pahasta olosta.
Ymmärrän sinua, ap. Lapsen kohtalo ei ole sinun vikasi. Totta kai ensisijaisesti puolustat omaa lastasi. Niin tekisivät myös kaikki nämä tekopyhät mammat. Puhu miehen kanssa vakavasti, ja tee parhaasi, molempien lasten hyväksi. Ensisijainen vastuu on kuitenkin 6v vanhemmilla, sinun tehtäväsi on suojella omaa vauvaasi. Jos tilanne ei muutu, joudut tekemään ratkaisuja. Mies tekee sitten omansa.
Miten ap toimisit, jos lapsi olisi omasi? Suosittelen toimimaan samoin nyt.
Voi lasta :( On varmasti rankkaa, ettei oma äiti jaksa/pysty huolehtimaan ja siihen vielä pikkusisarus päälle. Lapsi kaipaa varmasti vain ymmärrystä ja rakkautta. Ei tuo ole mikään pikkujuttu tuon ikäiselle.
Ootko tosissasi? Mitä jos vaikka yhdessä kasvattaisitte sitä 6-vuotiasta, niin siitä ei tulis yhteiskunnan ongelma tulevaisuudessa.