Tuntipalkkasi/ työsi? Kiinnostaa verrata kukkakauppaan
Kommentit (115)
Noin 120e per tunti (maksetaan Sveitsin frangeina niin vaihtelee kurssin mukaan). Freelance it-alalla, 15+ vuotta kokemusta ja kaksi maisterintutkintoa relevantilta alalta.
Työuran olen aloittanut aikoinaan työkkärin ilmaistöillä, joten osaan arvostaa eikä palkka ole tullut helpolla.
Laskennallisesti n. 28 € (kuukausipalkan perusteella laskettu). IT-asiantuntija
Hotellin vuoropäällikkö. Kk liksa vaihtelee lisien mukaan 2600e-2800e. Tuntiliksa 14e ja risat. Alalla 4v.
Lähihoitaja kotihoidossa, 15,30 e/h. Mukana yksi kokemuslisä ja lisä henkilökohtaisesta erityisosaamisesta.
Kaupan alan TES on surkeimpia Suomessa. Alan hampaaton ammattiliitto PAM, Palvelualan ammattiliitto on vitsi.
Kaupan alalla on hektinen, kuormittava ja pakkotahtinen työ. Työajat ovat epämukavat. Usein työvuoroissa on liian vähän henkilökuntaa. Työn kuormittavuutta lisää epäasiallisesti käyttäytyvät ja henkistä väkivaltaa käyttävät asiakkaat. Kaupan alalla on paljon turvatonta yksintyöskentelyä aikaisin aamulla ja myöhään illalla ja jopa ryöstön uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavaratalon kassamyyjä, tuntipalkka on 12,58 €/tunti. Työkokemusta on yli 12 vuotta. Kaupan alan työehtosopimuksessa palkka ei nouse enää 8 vuoden työkokemuksen jälkeen.
Minua jaksaa aina hämmästyttää nämä 30-50 euron tuntipalkat! Suomessa monella alalla on todella huonot palkat. On väärin, että kunniallisella, rehellisellä ja raskaalla työllä ei tule Suomessa toimeen! Kaupan ala, siivousala, kerroshoito, hotelli- ja ravintola-alan työ, keittiötyö, postinjakelu ja hoitoala ovat esimerkkejä kuormittavista ja huonosti palkatuista töistä.
Kk-palkasta laskettuna 29,33 e/h, kunnallisella puolella insinöörinä.
Vierailija kirjoitti:
4615e? Oho, aika paljon kunnallisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4615e? Oho, aika paljon kunnallisella.
Siis laskettu kuukausipalkasta (8h/pvä) tehtyihin todellisiin työtunteihin. Tulee tehtyä muutama tunti päivässä.
Olen vastavalmistunut arkkitehti, kunnalla kaavasuunnittelijana, noin 25e/h kuukausipalkasta laskettuna.
It-asiantuntija 21,6€/h