Miten pääsen eroon tästä tissuttelusta.
Olen nainen ja kaunis sellainen.Mieheni tekee pitkää päivää ja olen kyllästynyt elämääni aivan totaalisesti.Olen työterveyshoitaja,mutta en enää jaksa hoitotyötä.Olen pohtinut alanvaihtoa ihan tosissaan.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 05:39"]Kierre pitää saada poikki nyt. Muuten tilanne pahenee kokoajan. Se alkaa myös näkyä ulospäin. Itse et sitä huomaa. Olen ollut samassa tilanteessa. Nykyään en koskaan juo mitään, jos olen menossa töihin tai muualle.
Saisin kyllä juoda vähemmänkin. Mutta tilanne on sentään ok.
Olen joutunut mukaan puheeksiottotilanteisiin. Ei ole mukavaa. Ehkä sinäkin työterveyshuollossa?
[/quote]
Siis minä olen ottanut puheeksi.
En todella haluaisi olla se hoitoonohjattava. Haluaisitko sinä?
Se on kohta edessä ellet lopeta
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:19"]Olen kyllä tissutellut melkein vuoden,on ollut päiviä jolloin en ole juonut ja sitten taas 3-7 pvä peräkkäin.Kukaan ei sitä uskoisi,olen aina huolitellun näköinen ja iloinen vaikka sisältä olen ihan rikki.Pelkään terveyteni puolesta mutta viini auttaa mua jaksamaan.
[/quote]
Naisen alkoholismi kehittyy nopeammin kuin miehen. Muutamassa vuodessa, 5-7. Miehillä n. 10 vuodessa. Toisilla nopeammin.
Itse olen kyennyt (toivottavasti) vähentämään, kun en enää yksinkertaisesti vain kehdannut ostaa lähikaupasta juomaa. Toinen tapa oli urheilla illalla niin ettei enää jää aikaa käydä kaupassa/Alkossa.
Toimii ainakin toistaiseksi.
Yksinkertaisesti älä osta sitä viiniä. Ei siihen lopettamiseen ole mitään taikakeinoja.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:11"]
Kokeile Biotien kehittämää Selincroa, vie juomishalut mennessään. Hyvä lääke niille jotka oikeasti tahtovat lopettaa juomisensa.
[/quote]
Kannattaa toki kokeilla, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä varoitan, ettei tuokaan mikään ihmelääke ole, eikä toimi suinkaan kaikilla. Mieheni rimpuilua alkoholikoukusta katselleena totean, että jollei juoppo itse halua raitistua, niin keinot ovat aika vähissä.
[/quote]
Mulla toimii, alkoholi haiseekin nykyisin pahalle!
Join ahdistukseen 3-4 x vko noin 8 annosta. Ei varmaan tarvii kertoo että ahdistus katosi kun sai raittiita päiviä kerättyä.
Mulla taustalla diagnoosit paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuudesta ~ 15 vuoden takaa.
Ap, varaa aika vaikka yksityiselle, jos et ilkeä työterveyshuoltoon mennä.
Pohjalle asti ei tarvitse mennä!
T. 45 vuotias naisimmeinen
Kierre pitää saada poikki nyt. Muuten tilanne pahenee kokoajan. Se alkaa myös näkyä ulospäin. Itse et sitä huomaa. Olen ollut samassa tilanteessa. Nykyään en koskaan juo mitään, jos olen menossa töihin tai muualle.
Saisin kyllä juoda vähemmänkin. Mutta tilanne on sentään ok.
Olen joutunut mukaan puheeksiottotilanteisiin. Ei ole mukavaa. Ehkä sinäkin työterveyshuollossa?