Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon tästä tissuttelusta.

Vierailija
02.09.2015 |

Olen nainen ja kaunis sellainen.Mieheni tekee pitkää päivää ja olen kyllästynyt elämääni aivan totaalisesti.Olen työterveyshoitaja,mutta en enää jaksa hoitotyötä.Olen pohtinut alanvaihtoa ihan tosissaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuosta sanomatta, että olen ottanut valko/ punaviiniä joka ilta..,
ap

Vierailija
2/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan juopoksi muiden juoppojen sekaan. Sehän on maan tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö me kaikki: rumat ja kauniit yhtälailla kuluu sitä viiniä.

Vierailija
4/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään rakentavaa sitten löytynyt. ?

ap

Vierailija
5/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua olla töissä enää
Mä en ikinä riitä
Mä raadan ja raadan mut kukaan ei nää
Kukaan ei kiitä

Mä haluun naimisiin
Mä haluun koiran ja talon kukkuloilta
Niin ja miehen ja sillä on vaativa työ
Ja minulla on aikaa
Joku keittäjä keittää sen minkä mä syön
Ja minulla on aikaa
Hosuu ja huolehtii
Ettei kiloja kerry
Ehkä pieni sherry
Ja illalla miehelle viski kun sil on se työ
Ja minulla on aikaa
Ja mä kuuntelen kuinka mun rinnassa lyö
Kun minulla on aikaa
Niin on kaunis ja huutavan hiljainen yö
Kun minulla on aikaa

Vierailija
6/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:46"]

Ei mitään rakentavaa sitten löytynyt. ? ap

[/quote]

Voivoi, kyllä se siitä, muut on vaan kateellisia ja tässä sulle miljoona euroa. Hyvä?

Sun avaus ei ollut ihan rakentavan kommentoinnin arvoinen. Kauniskin olet, hellanlettas. Mallinhommiin sitten vaan. Jos duuni kyllästyttää, vaihda duunia. Jos elämä kyllästyttää, hanki elämä. Lähde vaikka juoksulenkille tai mene auttamaan pakolaisleirille. Tee jotain.

Vierailija
7/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korkki kiinni. Ota päivä kerrallaan. Tee iltaisin jotain, minkä aikana et voi juoda (esim. urheilu, vapaaehtoistyö). Tsemppiä! :)

Vierailija
8/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissutteluko on ongelma? Korkki kiinni ja jollei pysy, antabukset napaan. 

Vierailija
9/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on tahtonsa. Valitset itsellesi parempaa oloa tuottavia asioita. Päätät haluta itsellesi hyvää.sitten se  tissuttelj vaan loppuu. (Kissa siitä seuraa huonoa oloa). Suot itse itsellesi hyvän olon ja hyvän mielen.

voit myös tissutella alkoholittoma juomia.

mitä sinä haluat? Ja miten sen saavutat? Kyllä sinä keinot keksit, kun haluat tarpeeksi.

Vierailija
10/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sori tää kone syöttää ihan omia....

suljissa piti lukea" koska siitä tissuttelusta seuraa huonoa oloa"...eli valitse hyviä itseäsi tukevia asioita omaan elämääsi.

Vierailija
11/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä on lähinnä ongelmana se,että viini saa mut liikkeelle,muuten vaan mietin elämäni murheita,joita on nyt paljon.Olen niin väsynyt...

ap

Vierailija
12/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Biotien kehittämää Selincroa, vie juomishalut mennessään. Hyvä lääke niille jotka oikeasti tahtovat lopettaa juomisensa.

Vierailija
13/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan olet tissutellut? Mulla oli tänään eka selvä ilta viikkoon..

Vierailija
14/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tissutellut melkein vuoden,on ollut päiviä jolloin en ole juonut ja sitten taas 3-7 pvä peräkkäin.Kukaan ei sitä uskoisi,olen aina huolitellun näköinen ja iloinen vaikka sisältä olen ihan rikki.Pelkään terveyteni puolesta mutta viini auttaa mua jaksamaan.

Vierailija
15/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:11"]

Kokeile Biotien kehittämää Selincroa, vie juomishalut mennessään. Hyvä lääke niille jotka oikeasti tahtovat lopettaa juomisensa.

[/quote]

Kannattaa toki kokeilla, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä varoitan, ettei tuokaan mikään ihmelääke ole, eikä toimi suinkaan kaikilla. Mieheni rimpuilua alkoholikoukusta katselleena totean, että jollei juoppo itse halua raitistua, niin keinot ovat aika vähissä.  

Vierailija
16/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mulla oli aiemmassa työpaikassa ollessani sellainen kausi, että iltapalani oli käytännössä pullo viiniä. Koin olevani pimeässä putkessa, jossa yritin päästä eteenpäin. Tuolloin tein töissä pitkää päivää ja niin kummallista kuin se olikin, niin viini lievitti ahdistustani.

Hain uutta työtä ja tammikuussa sitten vaihdoin työpaikkaa. On uudessa paikassakin ollut haasteensa, mutta työpaikan ilmapiiri on täysin toisenlainen. Jos olet miettinyt alanvaihtoa tai vaikka työpaikankin vaihtoa, niin kyllä suosittelen. Itsellä on kokemusta alanvaihdostakin noin kymmenen vuoden takaa ja se oli hyvä ratkaisu kokonaisuudessaan.

Mitään kovin hyviä neuvoja ei mullakaan ole, mutta yritä muuttaa elämästäsi niitä asioita, jotka eivät tuota hyvää mieltä. Mahdollisesti se tissuttelu jää samalla vähemmälle, kun enää ei ole tarvetta lievittää kurjaa oloa viinillä.

Vierailija
17/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä elintavoistasi, mutta itselläni auttoi kokonaisvaltaisempi "puhdistautuminen": muutamaksi viikoksi kaikki ns. myrkyt ja kehoa rasittavat aineet pois, mm. liha, sokeri, nopeat hiilarit, einekset, kofeiini jne. Tilalle runsaasti kasviksia ja ravinnerikasta ruokaa sekä paljon vettä. Tällöin ei tehnyt itselläni laisinkaan tiukkaa olla ilman alkoholia (huomio kiinnittyi muihin seikkoihin), vaikka tissuttelun kanssa olinkin tuskastellut jo useampia kuukausia. Aamukahvin/rentouttavan ilta-lasillisen tilalle kevyttä liikuntaa (jouduin aluksi pakottamaan itseni lenkille), esim kävelyä tai joogaa.

Pari ekaa päivää oli tuskaa, mut sit siitä vaan päivä päivältä mieli ja keho virkistyi virkistymistään ja voi paremmin. Tämä tapahtui hyvin nopeasti, alle viikossa. Parin viikon jälkeen alkoi tuntua jo uskomattomalta, miten olinkaan jaksanut itseäni niin nuutuneena ja mielialaltani latteana kovin kauan. No, alkoholihan on depressantti. Lisäksi muutos näkyi nopeasti ihan konkreettisena peilikuvassakin, mitä en olisi uskonut (oikein positiivinen plussa!).

Kaikille tämä ei välttämättä sovi, mutta suosittelen harkitsemaan voisko tän tyyppinen ajanjakso auttaa kohdallasi. Syksy on muutenkin puhdistumisen ja siten "uuden alun" aikaa. Kehon lisäksi myös mieli kirkastuu ja ainakin itselläni ratkesivat monet pitkään solmussa olleet lukot. Myös omaa suhtautumista alkoholiin ehtii kummasti läpikäydä jo ihan parin viikon tipattomalla.

Nykyään nautin niin herkuista kuin lasillisistakin silloin tällöin, mutta vain iloon enkä tylsyyteen/ahdistukseen :) Tsemppiä ap!

Vierailija
18/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 23:44"]

No eikö me kaikki: rumat ja kauniit yhtälailla kuluu sitä viiniä.

[/quote]

Eipä mulla kulu, kun en edes pidä viineistä. Muutenkin juonut hmm....oliko nyt uutena vuotena pari siideriä. Kaikille se juominen ei vaan ole niin tärkeää. En ole absolutisti ja jokainen toki saa ottaa niin paljon kuin huvittaa, mutta itse en enää jaksa.

Vierailija
19/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 00:19"]Olen kyllä tissutellut melkein vuoden,on ollut päiviä jolloin en ole juonut ja sitten taas 3-7 pvä peräkkäin.Kukaan ei sitä uskoisi,olen aina huolitellun näköinen ja iloinen vaikka sisältä olen ihan rikki.Pelkään terveyteni puolesta mutta viini auttaa mua jaksamaan.
[/quote]
Et ole enää tissuttelija vaan alkoholisti. Mene aa-kerhoon.

Vierailija
20/26 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko negatiivisella lähtökulmalla moni on vastannut. 

Muuta elämäntapaa pikkuhiljaa. Jätä alkoholi pikkuhiljaa pois. Eli aluksi "turha" yksin juominen pois. Yritä hallita sosiaaliset juomistilanteet. Keksi etukäteen mitä teet sillä ajalla, joka aeimmin kului juomiseen ja juomisesta selviämiseen. Äkillinen totaalikatko voi johtaa äkilliseen sortumiseen. Esim. itse hoidan päätäni ja stressiä ulkoilemalla, josta vapautuu energiaa ja sitä alkaa kaipaamaan. Kävely tms. lenkeillä pyri miettimään miten haluaisit muuttaa elämäsi sisältöä. Mitä haluat tehdä hoivatyön sijaan. 

Kun alat tuntea että alko irroittaa otteensa ja illalla ei ensimmäinen ajatus ole että nyt haluan lasin viiniä, niin aloita muuttamaan myös ruokavaliota ja lisää liikuntaa. Positiivisen energian määrä, joka vapautuu on aivan uskomaton. Sinulle tulee lisää itseluottamusta, ja jos nyt olet kaunis niin sitten olet super-hot (osa kauneudesta heijastelee hlön itsevarmuuttaa ja hyvänolontunnetta).

Jos taustalla kipuilee se että et saa riittävästi huomiota parisuhteessa, valmistaudu kohtamaan tilanne. Älä suoralta kädeltä päätä heittää miestäsi laidan yli, jos hän ei todella sitä ansaitse. Pyydän tämän miehenä ja kriisissä vasta punnitaan oikea rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi