Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko masokisi?

Vierailija
02.09.2015 |

Masokismi taitaa olla yllättävän yleistä.

Oletko havainnut itsessäsi masokistisia taipumukisa? Miten ne ilmenevät? Milloin ensimäisen kerran itse huomasit ne? Miten kumppanisi ovat suhtautuneet niihin? Häpeätkö niitä? Haluaisitko päästä niistä eroon, vai ovatko ne elämän suola? Oletko joskus puhunut niistä luotettujen kanssa? Miten he ovat reagoineet?

Miten reagoisit, jos puolisosi kertoisi olevansa masokisti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmh. :)

Masokismi ja sadismi yhdistyisi normaalissa ajattelutavassa mielivaltaan tai mielenhäiriöön tai johonkin vaikeasti ymmärrettävään touhuun. Kulttuuri ei juurikaan kerro meille, mistä niissä on kysymys tai opeta meitä niihin vaan ne tulevat joltakin vieraalta tai kielletyltä alueelta. Samoin jos puhutaan alistamisesta tai alistumisesta sille puuttuu monen päänsisäisestä nykysuomen sanakirjasta oikea selitys. Kuten vaikkapa käsiraudat tuo monelle mieleen ensisijaisesti poliisin ja tarkoituksen painia alamaailmaa vastaan. Aiheesta hyvin vähän käydään keskustelua suomalaisessa interwebissä, olen huomannut.

Toisaalta naisten kohdalla puhutaan useinkin alistumis/raiskausfantasioista. Nämä liittyvät pitkälti kovaan ottamiseen, haluun kokea alfauroksen ehdottomuus omassa lihassa. Ne eivät ole usein kovin sofistikoituneita fantasioita, vaan halua testata miestä ja hävitä, antautua miehelle. Mutta toisaalta joillain naisilla fantasiat ovat laajempia ja suoraan masokismiinkin liittyviä. Masokismia ei voi kuitenkaan rajata naissukupuolelle ja esimerkiksi homoseksuaaleille, vaan myös heteromiehet kokevat tällaisia tarpeita.

Dominoivuutta esiintyy miehissä ja naisissa havaitsemani mukaan aika saman verran. On kuitenkin paljon ihmisiä, joilla dominoivuus ja alistuvuus ovat aika lähellä toisiaan prosentuaalisesti. Naiset ei kuitenkaan usein ole onnistuneet kääntämään luonteen dominoivuutta seksuaaliselle puolelle, kulttuuri ja monet biologiset seikat tukevat naisen seksuaalisuuden kohdalla vielä siveyttä ja alistuneisuutta, mutta se varmasti tulee muuttumaan. Samaan tapaan, kuin naiselle on joskus tullut äänioikeus ja työelämä.

Itse miehenä ymmärsin masokismini hyvin varhain. Ensimmäisten orgasmieni yhteydessä nimittäin alkoi mielessäni jo pyöriä aiheeseen liittyviä fantasioita. En myöskään jättäytynyt/jäänyt sitten rannalle, vaan pääsin varsin (hulppean) tasokkaastikin toteuttamaan niitä mielessä aiemmin pyörittämiäni juttuja. Voimakkaan kokemuksen tuoman hyväksynnän myötä en ole erityisemmin koskaan päätynyt valittelemaan taipumustani. No, en jaksa nyt luetella näitä (toteutuneitakaan) fantasioitani. Olen käynyt läpi monenlaisia vaiheita ja variaatioita. Kaikkea en siltikään ole kokeillut, ja aika monia juttuja voisin kokeilla, mutta olen oppinut arvostamaan aitoutta ja sitä, että kyse on enemmän syventävästä ja elämää opettavasta rituaalista, kuin leikistä. Kysehän ei ole oikeasti alistamisesta, vaikka päällisin puolin siltä näyttäisikin. Kun nainen lyö minua lujaa tällaisessa rituaalissa toki se nöyryyttää, mutta kuitenkaan ei alista, vaan jotakin muuta. Sitä on vaikea selittää ihmiselle, joka on kasvanut näkemään kaiken lyömisen pahana.

En suosittele kaikille ihmisille näitä kuvioita. Mutta toivoisin, että asiasta käytäisiin enemmän keskustelua.

Vierailija
2/3 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tähän oli se alistuva puoli? Mua kiinnostanut hyvin kauan jo ennenkuin seksuaalisutta tajusin niin tykkäsin :D
Haaveilin jo ennen masturboinnin aloitusta siitä että painisin tyttöjen kanssa ja häviäisin(ehkä 7-8 vuotiaana) seksiin yhdistin tämän halun ja aloin fantasioimaan vasta 16 vuotiaana. Ja en ole päässyt oikeen vielä toteuttamaan vaikka eka kerta oliki sellanen että tyttö "käski" vaan ottaa vaatteet pois, tulla sänkyyn jne. 14 Olin ja tämä hieman kyllä vaivasi silloin mutta en osannu kieltäytyäkkään...
Mutta taipumusta on ja kyllä voisin myöntää tytölle jonka kanssa olisin hieman kauemmin seurustellut
M17(Vai onkohan ikäiseni tytöt valmiita kuulemaan näistä :/)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:49"]

Miten reagoisit, jos puolisosi kertoisi olevansa masokisti?

[/quote]

Kiduttaisin häntä.

Kunhan oltaisiin keskusteltu rajoista ja tavoista ensin tietysti.

Itse olen kyllä enemmän masokisti kun sadisti, tai siis, en nauti kivusta, sehän sattuu, mutta kaipaan silti toisen tuottamana sitä, aika tarkkojen rajojen sisällä.