Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: onko 58-vuotias mies jo vanha

Vierailija
22.03.2022 |

Minulle näin sanottiin. Ymmärrän kyllä että olen vanha joihinkin asioihin, kuten perheen perustamiseen, mutta tuli tunne, että minua pidettiin vanhana jo ihan ihmisenäkin parisuhteeseen. Mitä ongelmia teillä 58-vuotiailla ilmenee? Sukupuoleen katsomatta.

Kommentit (320)

Vierailija
81/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-v mies ja suht ok kunnossa. Salilla käyn 3 kertaa viikossa. Harrastuksiin tulee satsattua kun tilannehan on niin ettei näitä harrastuksia enää niin kauhean kauan voi harrastaa. 

Uusi moottoripyörä odottaa kevättä tallissa :D

Mutta joo, ei tässä enää nuoria olla eikä nuoriksi tulla. Yritän nauttia elämästä niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
82/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v mies. Vaimoni on 61v. Elämämme on riittävän hyvää yhteiseloa! Terveys on molemmilla suht ok tasolla. Molemmilla taustalla suht pitkä urhelu-ura takana,joka on luonut hyvän liikkuvuuden näihin päiviin asti. Pikku vaivoja toki on,mutta niiden kans pärjäilee valittamista. Mutta se ollaan huomattu,että työelämän markkina-arvo on ikäisillämme jo aika alhainen.

Pikku kirjoitusvirhe. Toi ennakoiva muutti sanan valittamatta valittamistaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkeikäisten naisten mielestä olet varmaan vielä ihan hyvässä iässä. Keski-ikäisten mielestä olet ikäloppu.

Kansaneläkettä voi alkaa saada 18-vuotias. Itsekin saan, koska työeläke on pieni. Olen 56.

Ihminen on keski-ikäinen 40-70-vuotiaana.

Vierailija
84/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä 30 vuotiaat ovat keski-ikäisiä ?? 30 nainen on kaunis kuin mikä !!

30 mies fyysisesti parhaimmillaan !!  Oma lihallinen fysiikkani kesti 55 vuotiaaksi ,

sitten alkoi jo ikääntyminen tuntua . Nyt 66 ,, jos nyt ei ihan vielä vanhus,,

mutta erinäiset romuttumiset jo painaa ,,päällimmäisenä "FibroM",,

Mutta hidasteista huolimatta,,, keskiverto päivänä ,, suht hyvin menee,,

vaikkakin,,, sen minkä fysiikassa häviää,, se pitää korvata pää nupissa

"kaikkinaisella uteliaisuudella" maailman menosta , ja ristikko lehdillä !!

Näin 66 on jo oppinut senkin "" ei enää tarvitse jaksaakkaan aina niin hirveästi !!! ""

Niin että , ei elämä ole ohi lähimainkaan vielä 58 vuotiaana !!

vaikka se "Parasta ennen " päivämäärä meni jo !!!

Vierailija
85/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, setä on saanut pakit itseään 20-30 vuotta nuoremmalta.

Jahtaa ikäisiäsi, ukko.

Vierailija
86/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla 60v vielä vireä ja hyvässä kunnossa, mutta tosi asia on, että joiltain osin, se viimeinen juna meni jo. Miksi sitä ikääntymistä on niin vaikea joidenkin hyväksyä? Nyt tulevat nuoremmat sukupolvet kehiin ja meidän aika väistyä.

N 59v

Kamala asenne. En aio ottaa vielä 80-vuotiaanakaan tuota asennetta. On meissä ihmisissä eroa. 

Realistinen asenne elämään. Mitä vanhemmaksi tulee niin varmasti tulee kroppaan vaivoja ym. 80v voi olla muistisairaana hoivakodissa. Ikä vaan tekee tehtävänsä vaikka asenne olis mitä.

Vierailija
87/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, 58v on jo vanha

Vierailija
88/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 58v ja mä olen 42v. Kummallakin lapsia ennestään, mutta ehkäisy ei ole käytössä ja yhteinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. Oma mies ainakin on vielä hyväkuntoinen koska on koko ikänsä harrastanut liikuntaa. 

Vierailija
89/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhuollon vinkkelistä 58- vuotias on nuori. Vanhempasi ja tuo ikäluokka pitää vielä poikana. Eläkkeelle ei ole asiaa, jos ei ole työkyvytön. Presidentitkin ovat yleensä vanhempia (Niinistö, Biden, Putin).

Toisaalta taas 58- vuotias on kovin vanha, jos miettii uraa pikajuoksijana. 

Vierailija
90/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on 58v ja mä olen 42v. Kummallakin lapsia ennestään, mutta ehkäisy ei ole käytössä ja yhteinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. Oma mies ainakin on vielä hyväkuntoinen koska on koko ikänsä harrastanut liikuntaa. 

Tuohon viisi vuotta lisää niin ei mene enää niinkään hyvin. Toivon todella ettei teillä tärpää - ihan sen lapsen vuoksi.

Vierailija
91/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mies on parhaassa iässä tuolloin. Nainen sen sijaan on samanikäisenä rupsahtanut kurppa. Syy on biologian. Naisen hormonitoiminta hiipuu noin 45 v mennessä, miehellä se jatkuu hamaan hautaan asti. Naiselle tulee mm. ryppyjä jo nelikymppisenä, miehille ei. Siksi viisikymppinen mies näyttää vähintään 10 v todellista ikäänsä nuoremmalta, mutta samanikäinen nainen 10 vuotta vanhemmalta.

Elät vissiin jossain navetan takana. Nainen voi nykyään tehdä ulkonäölle, mitä vaan eikä tarvitse ryppyyntyä ja hormoni valmisteet keksitty. Monet 40v miehet huonoine elintapoineen näyttävät jo saattohoitopotilaalta.

No tämäpä. Neljänkympin rajapyykki meni jo, eikä ryppyjä ole yhtään (tämä ei oma arvio vaan kosmetologin). Samanikäisellä eksällä on jo erottuvat leporypyt, kun ei huoli läträtä rasvojen ja suojakertoimien kanssa. Ei niin, että asia olisi mitenkään tärkeä.

Kaikilla on ryppyjä, jopa lapsilla on ryppyjä. Se että kosmetologisi haluaa olla miellyttävä ja ns. perseen*uolija ei tarkoita sitä etteikö sinulla olisi ryppyjä tai et näyttäisi kuin ladon seinästä revityltä, vaan sitä, että kosmetologi haluaa sinun menevän takaisin hänen kalliisiin "ihmeitä tekeviin hoitoihin" nuoleskeltavaksi ja lisäät hänen tililleen rahaa. Ja sama toistuu säännöllisin väliajoin ja kosmetologi saa lisää massia.

Osta suurentava käsipeili, katso kasvojasi auringonvalossa rehellisesti ja tule sitten kertomaan onko ryppyjä vai ei. 100 varmasti on erityisesti silmien ympärillä hentoisia ryppyjä ja ilmejuonteita. Toinen kohta on suunympärystä.

Ihmiset kummallisesti pelkäävät että ihossa saattaa olla ryppyjä, vaikka useimmiten ne kertovat vain ilmeikkäistä kasvoista ja toki eletystä elämästä. Ei tietenkään ole kivaa, jos iho on kuin kuivaa haurasta paperia, mutta silloin on jo laiminlyönyt paljon muutakin kuin pelkän ihonhoidon.

Jos on huolehtinut jollain tapaa ihonhoidosta ja sisäisestä nesteytyksestä (ei alkoholi tai mehut/limut, vaan vesi) ja sisäisesti hyvien öljyjen käytöstä, niin ei hehkuvassa ihossa muutamat rypyt ja juonteet meinaa yhtään mitään, kaunistaa vaan.

Ja kyllä, 58v alkaa olemaan jo vanha, eikä sen myöntämisessä ole mitään pahaa. Olen itse 47v, enkä puolisokseni haluaisi noin vanhaa miestä, kun useimmat ovat aika pappaantuneita kaikin tavoin, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Mahaa löytyy, hiukset harventuneet, punakkaa ja pönäkkää, huomaa monista että alko ja rasva maistuu ja vaatetus jäänyt jonnekin 90-luvulle. Mielipiteet ja puheet ronskeja, tylyjä ja jämähtäneitä. Yhh, ei kiitos.

Vierailija
92/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 56v ja onhan se vanha. Ja sen näkee jo naamasta. Hiukset harventuneet, vain tupsu päälaella, kuorsaa, on jo vähän vatsaa, ei jaksa enää juhlia pikku tunneille asti, valittaa kolotuksistaan, eikä edes enää jaksa juosta 5km lenkkiä tai hiihtää 20km.

Usein mietin, olenko pian mieheni omaishoitaja, minulla ikää 50v ja työelämää edessä 15v.

Vierailija
93/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä alat olla vanha, vaikka vuosia voi olla paljonkin jäljellä. Ei kukaan ole liian vanha parisuhteeseen, mutta jos yrität iskeä huomattavasti nuorempia niin heille voit olla hyvinkin liian vanha. Minullekin olisit liian vanha.

Vierailija
94/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on 56v ja onhan se vanha. Ja sen näkee jo naamasta. Hiukset harventuneet, vain tupsu päälaella, kuorsaa, on jo vähän vatsaa, ei jaksa enää juhlia pikku tunneille asti, valittaa kolotuksistaan, eikä edes enää jaksa juosta 5km lenkkiä tai hiihtää 20km.

Usein mietin, olenko pian mieheni omaishoitaja, minulla ikää 50v ja työelämää edessä 15v.

En minäkään jaksa juosta 5 km tai juhlia pikkutunneille asti, mutta en ole vielä pitkään aikaan joutumassa omaishoidettavaksi.

32 v.

Vierailija
95/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla 60v vielä vireä ja hyvässä kunnossa, mutta tosi asia on, että joiltain osin, se viimeinen juna meni jo. Miksi sitä ikääntymistä on niin vaikea joidenkin hyväksyä? Nyt tulevat nuoremmat sukupolvet kehiin ja meidän aika väistyä.

N 59v

Kamala asenne. En aio ottaa vielä 80-vuotiaanakaan tuota asennetta. On meissä ihmisissä eroa. 

Realistinen asenne elämään. Mitä vanhemmaksi tulee niin varmasti tulee kroppaan vaivoja ym. 80v voi olla muistisairaana hoivakodissa. Ikä vaan tekee tehtävänsä vaikka asenne olis mitä.

En tule koskaan ajattelemaan, että juna olisi mennyt tai että olisi aika väistyä. Meillä on vain eri realiteetit ja erilainen elämänkatsomus. Hyväksytään se. 

Vierailija
96/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon viisi vuotta lisää niin ei mene enää niinkään hyvin. Toivon todella ettei teillä tärpää - ihan sen lapsen vuoksi.

Onneksi ei ole sun päätettävissä saako toiset lapsia vai ei. Olet todella inhottava ihminen. Olen kipuillut kovasti sen kanssa, että en ole saanut kuin yhden lapsen ja sitten sun kaltaiset itseään täynnä olevat besserwisserit tulevat aukomaan päätänsä.

Niin ja mitä ongelmia pitäisi olla viiden vuoden päästä? Tiedän useita yli 63-vuotiaita joilla menee elämässä oikein hyvin. Eli mitä ongelmia tässä nyt pitäisi sitten odottaa? Ihan vain tiedoksi, että niitä ongelmia myös terveydellisiä voi tulla ihan nuoremmillekin. 

Vierailija
97/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä on hiukset harventuneet jo alle 40-vuotiaana. Se kun ei ole pelkästään iästä kiinni. Monella 90-vuotiaalla on vielä hyvät hiukset. Eikä kuorsaaminenkaan ole iästä kiinni vaan kuorsaaja voi olla vaikkapa 20v. mies tai nainen. Vatsaa omalla miehellä ei ole koska harrastaa liikuntaa. Baarissa käydään joskus ja ihan valomerkkiin asti siellä ollaan. 

t:N42 ja aviomies 58v.

Vierailija
98/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 58v vanha? On.

Onko 58v liian vanha parisuhteeseen tai moniin muihin asioihin? Ei.

Vierailija
99/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkeikäisten naisten mielestä olet varmaan vielä ihan hyvässä iässä. Keski-ikäisten mielestä olet ikäloppu.

Kansaneläkettä voi alkaa saada 18-vuotias. Itsekin saan, koska työeläke on pieni. Olen 56.

Ihminen on keski-ikäinen 40-70-vuotiaana.

Kylläpäs palstalaisilla keski-iän määritelmä kasvaa vuosi vuodelta. 70 v. ei todellakaan ole enää keski-ikäinen, herranjestas sentään.

"Keski-ikä tarkoittaa ihmisen ikäkautta nuoruuden ja vanhuuden välissä. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40–60. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60."

"Tilastollisesti Suomessa ikääntyneiksi luokitellaan 65 vuotta täyttäneet henkilöt. Luokittelu perustuu siihen, että 65 vuotta on yleinen eläkeikä. Kaikkien hyväksymää määritelmää sille, milloin vanhuus alkaa, ei kuitenkaan ole, koska tilastollinen ikääntymiskäsitys ei ole ainoa tulkinta vanhuudesta."

Vierailija
100/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin itseäni 14 vuotta vanhemman miehen kanssa, kun hän oli 56-60v. Ulkonäössä ei valittamista, oli hyvässä kunnossa kun oli harrastanut urheilua koko ikänsä. Valitettavasti seksipuolella ei homma enää kovin hyvin toiminut ja lisäksi alkoi olla liikaa sellaista "vanhan ukon" kiukuttelua ja huonotuulisuutta. Lopetin suhteen sitten muutaman vuoden jälkeen.

N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi