Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: onko 58-vuotias mies jo vanha

Vierailija
22.03.2022 |

Minulle näin sanottiin. Ymmärrän kyllä että olen vanha joihinkin asioihin, kuten perheen perustamiseen, mutta tuli tunne, että minua pidettiin vanhana jo ihan ihmisenäkin parisuhteeseen. Mitä ongelmia teillä 58-vuotiailla ilmenee? Sukupuoleen katsomatta.

Kommentit (320)

Vierailija
61/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kuusikymppinen on näin nelikymppisen silmissä jo vanha. Itse en haluaisi edes välttämättä elää noin vanhaksi. Omien vanhempien terveydellinen rankka alamäki alkoi tuossa iässä, eikä sieltä ollut enää nousua. Ja he kuitenkin elivät koko ikänsä terveellisesti.

No ei ole geenilotossa osunut kohdilleen, jos täydessä työiässä alle 6-kymppisenä alkaa terveys prakaamaan, tai sitten ei ole juuri itsestään huolta pitänyt. Itse olen 57 v. ja todella hyvässä kunnossa ja täysillä työelämässä mukana oleva mies. Vanhempani vähän päälle 8-kymppisiä ja asuvat vielä kahdestaan omakotitaloa jossa tekevät lumityöt yms. itse. Eli ei nuo ikänumerot kerro yhtään mitään, jotkut ovat hyvässä kunnossa ja jotkut eivät.

Mutta nuori et ole sinä, eivätkä vanhempasikaan. He ovat hyväkuntoisia, mutta  vanhuksia.   Sinä olet hyväkuntoinen ikääntynyt. Näinhän  määritellään työelämässäkin. 45-55v  on ikääntyvä  työntekijä. Yli 55-vuotias  on ikääntynyt.

No työelämä nyt muutenkin on sairas. 45v on ikääntyvä työntekijä? XD Moni on siinä vaiheessa uransa huipulla. Miksei 20v--> ihmiset voi vaan olla "aikuisia" ja sitten ihan elämänsä loppupuolella vanhuksia. Jäisi monet ikäkriisit väliin. Ei kukaan halua kuulla nelikymppisenä olevansa "ikääntynyt". Ja se kuulostaa ihan naurettavalta ylipäätään. 40v on keski-ikäinen jos jollain ikävällä termillä haluaa määritellä.

Ja siitä tulikin mieleen: miksi täällä joillakin on pakkomielle lällätellä iällä? Ihmiset elää erilaiset elämät. Joillekin perheen perustaminen on ajankohtaista 40+, joillekin 18-vuotiaana. Jotkut tekee töitä 85-vuotiaana, toiset jää työkyvyttömyyseläkkeelle 25v.

Ja ei kukaan varmaan oikeasti luule vaikka 50 tai 60v näyttävänsä teiniltä (paitsi se farkkuasumiestrolli). Miksei kaikki vaan voi rauhassa puuhata omiaan miettimättä että onko se TÄN IKÄISELLE SOPIVAA.

Miksi aina pitää vetää se "MITÄ SE LUULEE OLEVANSA??!!"-kortti esiin.

eri

Vierailija
62/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: onko 58-vuotias mies jo vanha. ON.

Keskimääräinen 58-vuotias mies ja nainen: Istuu liikaa. Liikkuu liian vähän. On liikaa sisällä ja ulkoilee liian vähän. Syö liikaa ruokaa ja syö liikaa epäterveellistä ruokaa. Polttaa tupakkaa ja käyttää liikaa alkoholia. Vetelä vetelehtijä. Ei halua kehittää itseään. Ei halua opiskella uusia asioita.

Keskimääräisellä 58-vuotiaalla miehellä ja naisella on huomattava ylipaino ja huono fyysinen kunto. Tavallinen 58-vuotias on lössähtänyt kotona nojatuoliin tai sohvalle vetelehtimään. Monella on kakkostyypin diabetes, korkea kolesteroli, sepelvaltimotauti, verenpainetauti, muita sydän- ja verisuonitauteja, keuhkosairauksia, tuki- ja liikuntaelinsairauksia, uniapnea ja nivelrikko.

58-vuotiaalla miehellä tai naisella ei ole se##ielämää. Miehellä on virtsaamisvaikeuksia, eturauhasen liikakasvua ja erektiohäiriöitä. Naisella on jatkuvaa haluttomuutta, virtsankarkailua ja alapää on kuiva kuin Saharan aavikko. Se##ielämää ei ole ollut enää vuosikausiin. Joko naisen haluttomuuden tai miehen erektiokyvyttömyyden tai molempien takia.

Jos 58-vuotias mies tai nainen jää työttömäksi, niin uutta työpaikkaa on lähes mahdotonta löytää. Kukaan työnantaja ei halua palkata lähes 60-vuotiasta iäkästä työnhakijaa. Ja monella alalla jo yli 40-vuotias on ikääntynyt työnhakija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka katsoo ja mistä

Parikymppisen näkökulmasta joo, tosin Danny vetää vielä 80 senäkin kärpäsiä eli prikymppisiä.

Asenteestankaikki on kiinni.

Ja kukkarosta.

Vierailija
64/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha. Miksi kaikkien pitäisi olla nuoria, tai ainakin nuorekkaita. ?  On säälittävää  kuvitella itsensä nuoreksi   lähes kuusikymppisenä. Ja miehissä ikä näkyy vielä selvemmin kuin naisissa, naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan jne.

Itse olen terve, virkeä ja liikunnallinen 60-vuotias, mutta myönnän ikäni, enkä kuvittele kenenkään pitävän itseäni nuorena. 

:D Kyllä on katkeraa tekstiä. Kukaan 60v tuskin kuvittelee itseään oikeasti "nuoreksi". Mutta mielestäni 60v on liian nuori "luovuttamaan" kaiken suhteen ja toteamaan että vanhoja ollaan.

60v ei ole vanhus, ellei itsestään ehdoin tahdoin sellaista tee.

N30

Mitäs katkeraa tuossa on?   Saati luovuttamista mistään?  Vain tosiasiaa.   Mistään ei  tarvitse  "luovuttaa" myöntääkseen että  vanha on vanha.   Ja sinä itse olet katkera ,et uskalla myöntää olevasi jo yli kuusikymppinen...::)))) 30-vuotias, joopa joo....

kyllä, olen ikäkriisin kourissa painiva, juuri 30v täyttänyt nainen. (Ei tarvi uskoa, ei mun tarvi mitään todistella)

Musta on ihan kauheeta, että jo nyt mulle sanotaan, että tän ikäisen pitäisi sitä ja ei pitäisi tätä. Vain koska ikä. Naurettavaa. :D

Vierailija
65/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka nuorekas omasta mielestään tuossa iässä, niin kyllähän sitä ikää alkaa olla.

Vierailija
66/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini mielestä ei varmaankaan´. Hän on 98 v.

Vierailija
67/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on alkavaa ikämieskautta, ei todellakaan keski-ikää enää. Noin muutenhan kannattaa elää kuntonsa mukaista elämää. Kyllä meissä kaikissa ikä ja kuluma näkyy, näkyy vaikka ottaisi hiusistutusta ja muuta. Se on vain hyväksyttävä, kuten pian saapuva vanhuuskin ja lopulta kuolema.

Vierailija
68/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58v on joo perheen perustamiseen vanha. Mutta muuten en kyllä sanoisi "vanhaksi". 

Tai no riippuu millaista elämää viettää. Omat vanhempani ovat 60v ja urheilevat, tapaavat ystäviään, matkailevat (no nyt eivät ole matkailleet muutakun ympäri Suomea), mökkeilevät, remppaavat taloa jne.

Ehkä olisin eri mieltä jos olisivat jämähtäneet kutomaan sukkaa kiikkustuoliin :D

N30

Vanhempasi eivät ole enää nuoria,  vaikka  ovatkin  normaalikuntoisia kuusikymppisiä.  Suurin osa kuusikymppisistä  on vielä työelämässä. 

Jokaisella on omat harrastuksensa, ei  sukkaakutova kuusikymppinen ole sen vanhempi kuin sinun " remontoivat, matkailevat" vanhempasikaan.  Mutta nuoria et heistä enää saa vaikka miten vääntäisit.  Sukkia muuten kutovat nykyään nuoretkin.,Suomessa on jopa lankapula nykyään.

Itselläsi on  kyllä suuret ennakkoluulot kyllä; oletat ilman muuta että käsityöharrastaja on  "luovuttanut kaikesta".,.... 

Vierailija
69/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika korkea ikä, jos ajattelen vaikka omaa isääni samassa iässä, vaikka olikin hyväkuntoinen mies. Itse en ota noin vanhaa miestä parisuhteeseen, vaikka itselläni on ikää 50v, itsellä on nuorempi mies ollut jo vuosia.

Vierailija
70/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

58v on joo perheen perustamiseen vanha. Mutta muuten en kyllä sanoisi "vanhaksi". 

Tai no riippuu millaista elämää viettää. Omat vanhempani ovat 60v ja urheilevat, tapaavat ystäviään, matkailevat (no nyt eivät ole matkailleet muutakun ympäri Suomea), mökkeilevät, remppaavat taloa jne.

Ehkä olisin eri mieltä jos olisivat jämähtäneet kutomaan sukkaa kiikkustuoliin :D

N30

Vanhempasi eivät ole enää nuoria,  vaikka  ovatkin  normaalikuntoisia kuusikymppisiä.  Suurin osa kuusikymppisistä  on vielä työelämässä. 

Jokaisella on omat harrastuksensa, ei  sukkaakutova kuusikymppinen ole sen vanhempi kuin sinun " remontoivat, matkailevat" vanhempasikaan.  Mutta nuoria et heistä enää saa vaikka miten vääntäisit.  Sukkia muuten kutovat nykyään nuoretkin.,Suomessa on jopa lankapula nykyään.

Itselläsi on  kyllä suuret ennakkoluulot kyllä; oletat ilman muuta että käsityöharrastaja on  "luovuttanut kaikesta".,.... 

Missäs sanoin heitä nuoriksi? :D taas samaa jankkausta. Juu eivät ole nuoria. Mutta eivät myöskään vanhuksia. Ja hyvä takertua johonkin metaforaan. 

Vierailija
71/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen, et ole vanha. Ehkä perheen perustamiseen olet jo vähän vanha, jos ajattelee asiaa  siltä kannalta, että hankkisit vielä lapsia. Mutta kaikki muu asia onkin kiinni siitä millaisessa kunnossa ole.

Vierailija
72/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen 58-vuotias mies ja nainen: Istuu liikaa. Liikkuu liian vähän. On liikaa sisällä ja ulkoilee liian vähän. Syö liikaa ruokaa ja syö liikaa epäterveellistä ruokaa. Polttaa tupakkaa ja käyttää liikaa alkoholia. Vetelä vetelehtijä. Ei halua kehittää itseään. Ei halua opiskella uusia asioita.

Keskimääräisellä 58-vuotiaalla miehellä ja naisella on huomattava ylipaino ja huono fyysinen kunto. Tavallinen 58-vuotias on lössähtänyt kotona nojatuoliin tai sohvalle vetelehtimään. Monella on kakkostyypin diabetes, korkea kolesteroli, sepelvaltimotauti, verenpainetauti, muita sydän- ja verisuonitauteja, keuhkosairauksia, tuki- ja liikuntaelinsairauksia, uniapnea ja nivelrikko.

58-vuotiaalla miehellä tai naisella ei ole se##ielämää. Miehellä on virtsaamisvaikeuksia, eturauhasen liikakasvua ja erektiohäiriöitä. Naisella on jatkuvaa haluttomuutta, virtsankarkailua ja alapää on kuiva kuin Saharan aavikko. Se##ielämää ei ole ollut enää vuosikausiin. Joko naisen haluttomuuden tai miehen erektiokyvyttömyyden tai molempien takia.

Jos 58-vuotias mies tai nainen jää työttömäksi, niin uutta työpaikkaa on lähes mahdotonta löytää. Kukaan työnantaja ei halua palkata lähes 60-vuotiasta iäkästä työnhakijaa. Ja monella alalla jo yli 40-vuotias on ikääntynyt työnhakija.

Sen verran korjaan, että naisilla ei ole mitään "saharaa" nykyään. Loistavat voiteet on olemassa, itsellänikin "tavara" edelleen kuin nuorena. Kannattaa hoitaa paikat, pienellä vaivalla kaikki on ok. En edes muista tuollaista ongelmaa.  :)

Vierailija
73/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v mies. Vaimoni on 61v. Elämämme on riittävän hyvää yhteiseloa! Terveys on molemmilla suht ok tasolla. Molemmilla taustalla suht pitkä urhelu-ura takana,joka on luonut hyvän liikkuvuuden näihin päiviin asti. Pikku vaivoja toki on,mutta niiden kans pärjäilee valittamista. Mutta se ollaan huomattu,että työelämän markkina-arvo on ikäisillämme jo aika alhainen.

Vierailija
74/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha. Miksi kaikkien pitäisi olla nuoria, tai ainakin nuorekkaita. ?  On säälittävää  kuvitella itsensä nuoreksi   lähes kuusikymppisenä. Ja miehissä ikä näkyy vielä selvemmin kuin naisissa, naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan jne.

Itse olen terve, virkeä ja liikunnallinen 60-vuotias, mutta myönnän ikäni, enkä kuvittele kenenkään pitävän itseäni nuorena. 

:D Kyllä on katkeraa tekstiä. Kukaan 60v tuskin kuvittelee itseään oikeasti "nuoreksi". Mutta mielestäni 60v on liian nuori "luovuttamaan" kaiken suhteen ja toteamaan että vanhoja ollaan.

N30

Mitäs katkeraa tuossa on?   Saati luovuttamista mistään?  Vain tosiasiaa.   Mistään ei  tarvitse  "luovuttaa" myöntääkseen että  vanha on vanha.   Ja sinä itse olet katkera ,et uskalla myöntää olevasi jo yli kuusikymppinen...::)))) 30-vuotias, joopa joo....

kyllä, olen ikäkriisin kourissa painiva, juuri 30v täyttänyt nainen. (Ei tarvi uskoa, ei mun tarvi mitään todistella)

Musta on ihan kauheeta, että jo nyt mulle sanotaan, että tän ikäisen pitäisi sitä ja ei pitäisi tätä. Vain koska ikä. Naurettavaa. :D

Itsehän juuri niin teet. Päätelmiä että on luovuttanut jostakin, jos kuusikymmpisenä myöntää olevansa vanha..... Tyhmä vetää siitä omat johtopäätökensä luovuttamisesta.  Kuka on sanonut ettei vanhanakin voi tehdä mitä haluaa?!!! Totta kai voi, mutta  ei se ikää  vie pois.  Voi äly näitä ääliöitä!!!J

a kolmikymppiseksi sinua ei usko kukaan. Olet katkera vanha nainen.  Jopa katkera heille , jotka myöntävät ikänsä.  

Vierailija
75/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla 60v vielä vireä ja hyvässä kunnossa, mutta tosi asia on, että joiltain osin, se viimeinen juna meni jo. Miksi sitä ikääntymistä on niin vaikea joidenkin hyväksyä? Nyt tulevat nuoremmat sukupolvet kehiin ja meidän aika väistyä.

N 59v

Vierailija
76/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Käsitöiden harrastaminen on nykyään tosi trendikästä, varsinkin monimutkaisia kuvioita sisältävät neuleet ovat muotia. Täytyy usein oikein ihailla nuorten naisten taitoja. Itse en osaa edes kutoa. N59

Vierailija
77/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisessä työssä sen eron huomaa, kun nelikymppinen ja kuusikymppinen vetää max sykkeellä pari tuntia yhtä soittoa. Nuorempi yleensä saa enemmän tehtyä.

Vierailija
78/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti tämä oli varmasti huuli poskella kirjoitettu, sillä muuten, ihan rehellisesti, vaikutat tyhmältä. Jos Suomessa sorsitaan yli 40-vuotiaita työnhaussa se nyt vaan on tyhmää. Sinä taas olet se ääliö, joka on ottanut ikärasismin oman elämän ohjenuoraksi, etkä osaa ajatella itsenäisesti, vaan maailmasi on täynnä luokittelevia yleistyksiä. 

Vierailija
79/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla 60v vielä vireä ja hyvässä kunnossa, mutta tosi asia on, että joiltain osin, se viimeinen juna meni jo. Miksi sitä ikääntymistä on niin vaikea joidenkin hyväksyä? Nyt tulevat nuoremmat sukupolvet kehiin ja meidän aika väistyä.

N 59v

Kamala asenne. En aio ottaa vielä 80-vuotiaanakaan tuota asennetta. On meissä ihmisissä eroa. 

Vierailija
80/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Itsehän juuri niin teet. Päätelmiä että on luovuttanut jostakin, jos kuusikymmpisenä myöntää olevansa vanha..... Tyhmä vetää siitä omat johtopäätökensä luovuttamisesta.  Kuka on sanonut ettei vanhanakin voi tehdä mitä haluaa?!!! Totta kai voi, mutta  ei se ikää  vie pois.  Voi äly näitä ääliöitä!!!J

a kolmikymppiseksi sinua ei usko kukaan. Olet katkera vanha nainen.  Jopa katkera heille , jotka myöntävät ikänsä.  

No itsehän sanoit esim. että jos värjää harmaat piiloon niin se on teeskentelyä ja oman ikänsä kieltämistä. :D Mitäs jos tykkää vaikka jostain hiusväristä ihan muuten vain? Itse pelkäät vanhenemista jos näet kaiken ehostautumisen vain nuoruuden tavoitteluna. Ei se hiusväri naamaa piilota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme