Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: onko 58-vuotias mies jo vanha

Vierailija
22.03.2022 |

Minulle näin sanottiin. Ymmärrän kyllä että olen vanha joihinkin asioihin, kuten perheen perustamiseen, mutta tuli tunne, että minua pidettiin vanhana jo ihan ihmisenäkin parisuhteeseen. Mitä ongelmia teillä 58-vuotiailla ilmenee? Sukupuoleen katsomatta.

Kommentit (320)

Vierailija
41/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nuorempi nainen sanoi että olet vanha parisuhteeseen? Kyllä olet vanha esim. 40-50-vuotiaalle, mutta et varmaan 58-vuotiaalle. 

Olen elämäni aikana tavannut 2 hyvin viehättävää miestä. 58v ja 62v. Itse olen 46v.

Vierailija
42/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mies on parhaassa iässä tuolloin. Nainen sen sijaan on samanikäisenä rupsahtanut kurppa. Syy on biologian. Naisen hormonitoiminta hiipuu noin 45 v mennessä, miehellä se jatkuu hamaan hautaan asti. Naiselle tulee mm. ryppyjä jo nelikymppisenä, miehille ei. Siksi viisikymppinen mies näyttää vähintään 10 v todellista ikäänsä nuoremmalta, mutta samanikäinen nainen 10 vuotta vanhemmalta.

Elät vissiin jossain navetan takana. Nainen voi nykyään tehdä ulkonäölle, mitä vaan eikä tarvitse ryppyyntyä ja hormoni valmisteet keksitty. Monet 40v miehet huonoine elintapoineen näyttävät jo saattohoitopotilaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole vanha - edes perheen perustamiseen. Siis minun mielestäni. Odottaahan Renny Harlin 63 v vaimonsa kanssa lasta. Olet vanha aloittamaan balettitanssijan tai huippu-urheilijan uran, mutta melkein kaikkea voit vielä tehdä. Kysehän on siitä miten hyvässä kunnossa olet henkisesti ja fyysisesti.[/quote

Renny Harlinin vauvan saantiko nuorentaa ikääntyneitä?! Kun Harlin saa lapsen 63-vuotiaana,  niin nuorennumme?  Kuinka paljon minulta lähtee tämän uutisen myötä ikävuosia?  Olen 62 nyt. 

Vierailija
44/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vanha. Miksi kaikkien pitäisi olla nuoria, tai ainakin nuorekkaita. ?  On säälittävää  kuvitella itsensä nuoreksi   lähes kuusikymppisenä. Ja miehissä ikä näkyy vielä selvemmin kuin naisissa, naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan jne.

Itse olen terve, virkeä ja liikunnallinen 60-vuotias, mutta myönnän ikäni, enkä kuvittele kenenkään pitävän itseäni nuorena. 

Eli naiset maalaavat itseään kauniimmaksi jotta todellinen rumuus ei tulisi esiin ja se tekee heistä nuorekkaita. Salli mun nauraa. Naisen logiikkaa taas parhaimmillaan :)

Vierailija
45/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teinistä saakka sitä mieltä, että keski-ikäinen on 50-vuotias, se on juuri sopiva välietappi.

Vanhaksi ei sinua voi sanoa.

Vierailija
46/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me kuule vanhoja ollaan. Mitäpä sitä kieltämään. Tosin olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan elämäni aikana ja elän terveellisemmin kuin koskaan. Myöskään mitään lääkityksiä ei ole. Vanhuus on kuitenkin jo tullut. Nyt on lastemme ja heidän ikätoveriensa vuoro kukoistaa, ei enää meidän.

T.58v. nainen

Vierailija
47/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kuusikymppinen on näin nelikymppisen silmissä jo vanha. Itse en haluaisi edes välttämättä elää noin vanhaksi. Omien vanhempien terveydellinen rankka alamäki alkoi tuossa iässä, eikä sieltä ollut enää nousua. Ja he kuitenkin elivät koko ikänsä terveellisesti.

No ei ole geenilotossa osunut kohdilleen, jos täydessä työiässä alle 6-kymppisenä alkaa terveys prakaamaan, tai sitten ei ole juuri itsestään huolta pitänyt. Itse olen 57 v. ja todella hyvässä kunnossa ja täysillä työelämässä mukana oleva mies. Vanhempani vähän päälle 8-kymppisiä ja asuvat vielä kahdestaan omakotitaloa jossa tekevät lumityöt yms. itse. Eli ei nuo ikänumerot kerro yhtään mitään, jotkut ovat hyvässä kunnossa ja jotkut eivät.

Vierailija
48/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

58v on joo perheen perustamiseen vanha. Mutta muuten en kyllä sanoisi "vanhaksi". 

Tai no riippuu millaista elämää viettää. Omat vanhempani ovat 60v ja urheilevat, tapaavat ystäviään, matkailevat (no nyt eivät ole matkailleet muutakun ympäri Suomea), mökkeilevät, remppaavat taloa jne.

Ehkä olisin eri mieltä jos olisivat jämähtäneet kutomaan sukkaa kiikkustuoliin :D

N30

Vierailija
49/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä mikään vanha ole. Työkaveri (mies) meni 55-vuotiaana naimisiin itseään reippaasti nuoremman naisen kanssa ja he ovat saaneet sen jälkeen 3 lastakin. Mies on nyt 61-vuotias ja on ihan onnesta soikeana. Nuorentunut silmissä ja rakastaa perhettään yli kaiken.

Ihan tosi sääli lapsille ☹️Kyllä ihmiset ovat itsekkäitä, lisääntyä nyt vanhusiässä!

Ja tällainen asenne kertoo vain ihmisen pienuudesta. 

Lasten hankkiminen vanhana  ei millään lailla nuorenna,  saati vähennä ikävuosia. Vanha on vanha, vaikka viime potkaisunaan onnistuisi vielä lisääntymään. Sääli vaan lapsia.  

Elämää ei pidä elää minkään ulkoisen vanha/nuori-jaottelun kautta. Teitä tulee sääliä, sillä olette asenteellisia ikärasisteja.

Vierailija
50/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mies on parhaassa iässä tuolloin. Nainen sen sijaan on samanikäisenä rupsahtanut kurppa. Syy on biologian. Naisen hormonitoiminta hiipuu noin 45 v mennessä, miehellä se jatkuu hamaan hautaan asti. Naiselle tulee mm. ryppyjä jo nelikymppisenä, miehille ei. Siksi viisikymppinen mies näyttää vähintään 10 v todellista ikäänsä nuoremmalta, mutta samanikäinen nainen 10 vuotta vanhemmalta.

Taas näitä miesten harhakäsityksiä omasta "nuorekkuudestaan". Kumma, kun näitä ikinuoria pappoja ei koskaan näe täällä oikeassa elämässä.

Vierailija
51/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vanha. Miksi kaikkien pitäisi olla nuoria, tai ainakin nuorekkaita. ?  On säälittävää  kuvitella itsensä nuoreksi   lähes kuusikymppisenä. Ja miehissä ikä näkyy vielä selvemmin kuin naisissa, naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan jne.

Itse olen terve, virkeä ja liikunnallinen 60-vuotias, mutta myönnän ikäni, enkä kuvittele kenenkään pitävän itseäni nuorena. 

:D Kyllä on katkeraa tekstiä. Kukaan 60v tuskin kuvittelee itseään oikeasti "nuoreksi". Mutta mielestäni 60v on liian nuori "luovuttamaan" kaiken suhteen ja toteamaan että vanhoja ollaan.

60v ei ole vanhus, ellei itsestään ehdoin tahdoin sellaista tee.

N30

Vierailija
52/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin papalla on nyt ikäkriisi meneillään. Kyllä 58v on jo seniori, eikä siitä muuksi muutu. Miehet eivät ikääntyessään säily sen paremmin mm syvät otsarypyt ja röllömaha vaikka muuta kuvittelevat.

Nyt joku Pera Kajaanista kuvittelee saavansa nuoren alle 30v naisen, kun Rennykin sai, mutta kun ei se niin mene. Pappa sulla ei ole pinkkaa..

Ihmiset vanhenee ja that's it.

Vierailija
53/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä miesten harhakäsityksiä omasta "nuorekkuudestaan". Kumma, kun näitä ikinuoria pappoja ei koskaan näe täällä oikeassa elämässä.

Mutta näkee Seiskassa. Siellä ikiteini Tauski näyttää usein mallia siitä, miltä näyttää, omasta mielestään, nuorekas vanhus.

Vierailija
54/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kuusikymppinen on näin nelikymppisen silmissä jo vanha. Itse en haluaisi edes välttämättä elää noin vanhaksi. Omien vanhempien terveydellinen rankka alamäki alkoi tuossa iässä, eikä sieltä ollut enää nousua. Ja he kuitenkin elivät koko ikänsä terveellisesti.

No ei ole geenilotossa osunut kohdilleen, jos täydessä työiässä alle 6-kymppisenä alkaa terveys prakaamaan, tai sitten ei ole juuri itsestään huolta pitänyt. Itse olen 57 v. ja todella hyvässä kunnossa ja täysillä työelämässä mukana oleva mies. Vanhempani vähän päälle 8-kymppisiä ja asuvat vielä kahdestaan omakotitaloa jossa tekevät lumityöt yms. itse. Eli ei nuo ikänumerot kerro yhtään mitään, jotkut ovat hyvässä kunnossa ja jotkut eivät.

Mutta nuori et ole sinä, eivätkä vanhempasikaan. He ovat hyväkuntoisia, mutta  vanhuksia.   Sinä olet hyväkuntoinen ikääntynyt. Näinhän  määritellään työelämässäkin. 45-55v  on ikääntyvä  työntekijä. Yli 55-vuotias  on ikääntynyt.

Vierailija
55/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidentin virkoihin vielä liian nuori

Kannattaa olla joku oikeakin ammatti siltä varalta, ettei pääse pressaksi. Meillä on ollut yllättävän vähän pressoja viimeisen sadan vuoden aikana, kun vertaa vaikka sairaanhoitajiin tai varastomiehiin. Väyrynenkin haaveili siitä tittelistä koko elämänsä, ja taitaa haaveilla vieläkin. Todennäköisempää on voittaa euroviisut kuin päästä pressaksi.

Paavo on seniili vanhus, joka joutui heti sairaalaan ambulanssilla kun Ukraina hyökkäsi. Tämä kertoo hyvin todellisuuden ja kuvitelman välin näiden ikämiesten voimissa ja jaksamisessa.

Paavo on 75v.

Vierailija
56/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät vissiin jossain navetan takana. Nainen voi nykyään tehdä ulkonäölle, mitä vaan eikä tarvitse ryppyyntyä ja hormoni valmisteet keksitty. Monet 40v miehet huonoine elintapoineen näyttävät jo saattohoitopotilaalta.

Ja taas mentiin toiseen ääripäähän. Itse ihan normaalissa elämässä näen huonokuntoisia miehiä ja naisia ja hyväkuntoisia naisia ja miehiä.

Vierailija
57/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä mikään vanha ole. Työkaveri (mies) meni 55-vuotiaana naimisiin itseään reippaasti nuoremman naisen kanssa ja he ovat saaneet sen jälkeen 3 lastakin. Mies on nyt 61-vuotias ja on ihan onnesta soikeana. Nuorentunut silmissä ja rakastaa perhettään yli kaiken.

Ihan tosi sääli lapsille ☹️Kyllä ihmiset ovat itsekkäitä, lisääntyä nyt vanhusiässä!

Jotku ne vasta onkin kun eivät lisäänny lainkaan.

Vierailija
58/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä. Neljänkympin rajapyykki meni jo, eikä ryppyjä ole yhtään (tämä ei oma arvio vaan kosmetologin). Samanikäisellä eksällä on jo erottuvat leporypyt, kun ei huoli läträtä rasvojen ja suojakertoimien kanssa. Ei niin, että asia olisi mitenkään tärkeä.

Vierailija
59/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Kyllä on katkeraa tekstiä. Kukaan 60v tuskin kuvittelee itseään oikeasti "nuoreksi". Mutta mielestäni 60v on liian nuori "luovuttamaan" kaiken suhteen ja toteamaan että vanhoja ollaan.

60v ei ole vanhus, ellei itsestään ehdoin tahdoin sellaista tee.

N30

Mitäs katkeraa tuossa on?   Saati luovuttamista mistään?  Vain tosiasiaa.   Mistään ei  tarvitse  "luovuttaa" myöntääkseen että  vanha on vanha.   Ja sinä itse olet katkera ,et uskalla myöntää olevasi jo yli kuusikymppinen...::)))) 30-vuotias, joopa joo....

Vierailija
60/320 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

58v on keski-iässä. Jos on terve niin ei ole todellakaan vanha.

Keski-iässä? Ihmiset elävät mielestäsi 120-vuotiaiksi?

Keski-ikä on vain kaunisteltu termi. Todellisuudessa keski-ikäisiä ovat 30-45 vuotiaat mutta harva kolmekymppinen kutsuu itseään keski-ikäiseksi 😀

Kun suomalaisen naisen keskimääräinen eliniän odote on 85 v nykyään niin millä matematiikalla sinä lasket 30-vuotiaan kesk-ikäiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi