90-luvulla lounaspaikoissa oli kotikaljaa! Muistatteko?
Kommentit (11)
Onhan sitä kotikaljaa vieläkin lounasravintoloissa. Mitä ihmettä höriset. Ja pieni kahvi oli just sopiva lounaan jälkeen.
Ainakin Mäntyharjulla saa yhdessä ravintolassa, vieläpä erityisen hyvää sellaista.
Hyi helvetti. Olin töissä yhdessä a**can lounaspaikassa ja kotikaljassa oli lasihinta 40c. Myymättömään kannuun lisättiin sokeria viikoittain ja laitettiin kelmu päälle koska katteet ja että pysyisi hyvänä. Mahtoi olla hyvät prosentit lopussa :D
Onhan sitä edelleen. Jopa laitosruokaloissa saa kotikaljaa vieläkin.
Mikä juttu tää kotikalja on, minkä ihmeen takia sitä on lounaspöydässä? Tai mehu? En ole ikinä nähnyt ketään joka joisi kotikaljaa ruoan kanssa. Vettä, maitoa ja piimää on ollut tarjolla lounaspaikoissa, missä olen työskennellyt. Mehua kyllä myös oli jossain tarjolla, mut en tajua miksi joku aikuinen juo jotain mehukattia lounaalla, retkievääksi ja lasten kutsuille minusta kuuluu :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tää kotikalja on, minkä ihmeen takia sitä on lounaspöydässä? Tai mehu? En ole ikinä nähnyt ketään joka joisi kotikaljaa ruoan kanssa. Vettä, maitoa ja piimää on ollut tarjolla lounaspaikoissa, missä olen työskennellyt. Mehua kyllä myös oli jossain tarjolla, mut en tajua miksi joku aikuinen juo jotain mehukattia lounaalla, retkievääksi ja lasten kutsuille minusta kuuluu :D
Idässä kotikalja kuuluu ruokapöytään. Meillä juodaan myös isoina juhlina, esim jouluna, jolloin kalja tehdään aina itse.
Ainakin joissain ABC:n noutopöydissä on kotikaljaa.
On niissä vieläkin.