Rehellisesti: onko 58-vuotias mies jo vanha
Minulle näin sanottiin. Ymmärrän kyllä että olen vanha joihinkin asioihin, kuten perheen perustamiseen, mutta tuli tunne, että minua pidettiin vanhana jo ihan ihmisenäkin parisuhteeseen. Mitä ongelmia teillä 58-vuotiailla ilmenee? Sukupuoleen katsomatta.
Kommentit (320)
Minulla ikää 52v ja viimeksi lauantaina eräissä juhlissa sain muutamia kehuja vähintään 25v nuoremmilta naisilta ulkonäöstäni. Ehkäpä tuo nuori naisystävä pitää myös mut nuorena.
Puolisoni oli 59, kun tapasimme. Ikäero mietitytti (minä olin 51) etenkin, kun hänellä oli jo kroonisia sairauksia, joiden takia hän oli osittain eläkkeellä. Minulla pitkät päivät töissä, paljon työmatkoja kotimaassa, jonkin verran ulkomaille, iltaisin menoja ja harrastuksia. Kyllä se ikä- ja elämäntapaero näkyy edelleenkin. Nyt olen itse 58 ja onnekseni olen saanut olla täysin terve. En koe olevani vanha mihinkään (perheen perustamista ei tarvitse laskea, koska se nyt olisi viimeinen asia mitä ylipäänsä tässä iässä haluaisin). Jonkinlaista arkuutta ikä on tuonut tullessaan; en enää innostunut ratsastuksesta, kun palasin satulaan, ja nuoruuden haaveet matkoista eksoottisiin kohteisiin ja retkistä viidakkoon ovat väistyneet ja tilalle on tulleet patikointiretket vuoristossa + kaupunkilomat. Moottoripyöräkuume on edelleen; nyt ajan skootterilla mutta kesällä tekisi mieli vaihtaa vähän isompikuutioiseen.
Sinä mikään vanha ole. Työkaveri (mies) meni 55-vuotiaana naimisiin itseään reippaasti nuoremman naisen kanssa ja he ovat saaneet sen jälkeen 3 lastakin. Mies on nyt 61-vuotias ja on ihan onnesta soikeana. Nuorentunut silmissä ja rakastaa perhettään yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Sinä mikään vanha ole. Työkaveri (mies) meni 55-vuotiaana naimisiin itseään reippaasti nuoremman naisen kanssa ja he ovat saaneet sen jälkeen 3 lastakin. Mies on nyt 61-vuotias ja on ihan onnesta soikeana. Nuorentunut silmissä ja rakastaa perhettään yli kaiken.
Miehet on usein toisella kierroksella paljon parempia isiä.
Riippuu ihan ihmisestä. Joku entinen urheilija tai muuten vaan liikuntaa harrastava menee 4kymppisestä.
On vanha. Miksi kaikkien pitäisi olla nuoria, tai ainakin nuorekkaita. ? On säälittävää kuvitella itsensä nuoreksi lähes kuusikymppisenä. Ja miehissä ikä näkyy vielä selvemmin kuin naisissa, naiset meikkaavat, värjäävät hiuksiaan jne.
Itse olen terve, virkeä ja liikunnallinen 60-vuotias, mutta myönnän ikäni, enkä kuvittele kenenkään pitävän itseäni nuorena.
Et sinä ole vanha - edes perheen perustamiseen. Siis minun mielestäni. Odottaahan Renny Harlin 63 v vaimonsa kanssa lasta. Olet vanha aloittamaan balettitanssijan tai huippu-urheilijan uran, mutta melkein kaikkea voit vielä tehdä. Kysehän on siitä miten hyvässä kunnossa olet henkisesti ja fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi sääli lapsille ☹️Kyllä ihmiset ovat itsekkäitä, lisääntyä nyt vanhusiässä!
Minulla on miesystävä, joka on sinua useamman vuoden vanhempi.
Olemme tunteneet yli 15v ja hän ainakin on vain parantunut vanhetessaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppisenä luulisi haluavan olla korkeintaan isoisä, joka saa lapsesta vain parhaat puolet eli näkee silloin tällöin eikä tarvitse enää valvoa öitä ja viettää lomiaan perhehelvettipuuhamaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentin virkoihin vielä liian nuori
Minua jotenkin säälittää kun ikämiehet vetoavat Sauliin ☹️ Hänhän on aivan poikkeus. Suurin osa kuusikymppisistä on papparaisia, joiden on vaikeaa myöntää asia.
Saulikin on pelkkä ryppyinen papparainen vaikka onkin presidentti. Kävelystä näkee että hänellä on nivelvaivoja. Ja lapsenteko kesti heillä joten varmasti on vikaa ollu vehkeissä jo hyvän aikaa. Vanha mikä vanha - ei siinä auta vaikka Harrikan hankkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppisenä luulisi haluavan olla korkeintaan isoisä, joka saa lapsesta vain parhaat puolet eli näkee silloin tällöin eikä tarvitse enää valvoa öitä ja viettää lomiaan perhehelvettipuuhamaissa.
Narsismi teettää tätä, että väsätään vielä lapsia oman ”nuorekkuuden” alleviivaukseksi. Minusta tulisi ihan oikeasti määrittää lakiin, että yli nelikymppisenä ei lisäännytä - sukupuoleen katsomatta. Se on väärin lapsia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas sinä kokenut vanhemmuuden ikäväksi. Säälin lapsiasi.
Olet vanha jos yrität selvästi nuorempia naisia tai jotain rajua urheilua. Muuten olet 58-vuotias, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nuorempi nainen sanoi että olet vanha parisuhteeseen? Kyllä olet vanha esim. 40-50-vuotiaalle, mutta et varmaan 58-vuotiaalle.
Samaa mieltä! Kuusikymppiselle naiselle olet loistava seuralainen. Ei sen libidon tarvitse enää loiskua, ja jalkakin saa laahata.
Minä olen 62-nainen, ja minulle 58-vuotias mies on aivan liian vanha. Sorry.
55-v naispuolinen tuttuni menee urheilijana ja kauneutensa ansiosta helposti 35-vuotiaasta. Parikymppiset miehet kuolaavat perään. Kerta kaikkiaan naurettavaa ajatella, että hän lähestyy tätä vanhuuden määritelmää muutamassa vuodessa. Ihmisissä on tosiaankin eroja ja asenne vanhentaa. Ei tarvitse haluta olla mummo, mutta saa olla halutessaan.
Kun puhutaan vanhuusväestöstä, niin sillä viitataan +60 vuotiaisiin. Esim. koronan yhteydessä tämä mainitaan jatkuvasti, kun ovat alttiimpia vakavalle taudinmuodolle. Vähän yli kuuskymppisenä pääsee vanhuuseläkkeelle ( riippuu syntymävuodesta) ja senioreille tarkoitettuihin taloihin asumaan. Jos näitä pitää mittareina, niin onhan 58v. jo melkein seniorikansalainen. t. N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi sääli lapsille ☹️Kyllä ihmiset ovat itsekkäitä, lisääntyä nyt vanhusiässä!
Ja tällainen asenne kertoo vain ihmisen pienuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällainen asenne kertoo vain ihmisen pienuudesta.
Lasten hankkiminen vanhana ei millään lailla nuorenna, saati vähennä ikävuosia. Vanha on vanha, vaikka viime potkaisunaan onnistuisi vielä lisääntymään. Sääli vaan lapsia.
Paavo on seniili vanhus, joka joutui heti sairaalaan ambulanssilla kun Ukraina hyökkäsi. Tämä kertoo hyvin todellisuuden ja kuvitelman välin näiden ikämiesten voimissa ja jaksamisessa.