Komean miehen syndrooma
En tunne yhtään miestä, joka pitää itseään komeana, vaikka tunnen aika monta miestä, jotka vastaavat yleisesti komeana ja fiksuna pidetyn määritelmää eli ovat pitkiä, raamikkaita, hyvin koulutettuja ja joka tavalla normaaleja ja mukavia miehiä.
Se että kuvailee itse itseään komeaksi on mielestäni vähän epäilyttävää. Ensinnäkin se antaa itserakkaan kuvan ja se, ettei tätä itse käsitä antaa myös vaikutelman, ettei mies ole ihan fiksuimmasta päästä.
Tämä on vain mutua, mutta kaikki, joka ainoa todella komea mies, jonka tunnen (ryhmään kuuluu jo tyttärenkin poikaystävät ja ystävien lapset) ovat hyvin vaatimattomia. Heistä yksikään ei pidä itseään komeana tai ainakaan sano niin ääneen. Ja kriteerini komeudelle on mallin mitat täyttävä mies.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pitää itseään komeana, hänen ei tarvitse edes sanoa sitä ääneen. Sen näkee hänestä muutenkin. Joidenkin miesten koko olemuksesta paistaa, kuinka suurena adoniksena itseään pitää.
Onko siinä pahaa, jos pitää itseään komeana?
- Jos on oikeasti komea
- Jos ei ole komea
No minua viehättää kyllä sellainen rauhallinen itsevarmuus ja kai siihen pakettiin kuuluu myös tietoisuus hyvästä ulkonäöstä, jos sellainen on. Mutta myös sen tiedostaminen, että ulkonäkö on vain yksi osa ihmistä. Mutta. Totuushan on se, että mitä terveellisemmät elämän tavat, sitä komeampi on. Katsot vaikka urheilijoita, siellä on paljon komeita. Juuri siksi kun alhaisilla rasvoilla olevien ihmisten naamatkin ovat veistoksellisempia verrattuna pullaposkiin. Eli hyvä ulkonäkö ei kyllä ole pahe.
Ei varsinaisesti, mutten voi sille mitään että näiden miesten olemus ärsyttää minua. Kaikkein paras on mies, joka ei ole tietoinen omasta hyvännäköisyydestään, mutta tällaisia toki on komeissa hyvin vähän.
Jos mies ei ole komea mutta pitää itseään sellaisena, voi hän olla joskus naisen näkökulmasta melkoinen riesa. Nämä ovat usein juuri niitä jotka eivät ymmärrä jos nainen ole heistä kiinnostunut ja jäävät tivaamaan syytä miksi ei. Eihän kukaan voi antaa adonikselle pakkeja!
Ei ole tietoinen... no jos on hyvännäköinen, kyllä siitä kuulee.. miten sitten voi olla olematta tietoinen..
sama
Tietoisia ne varmasti on mutta osaavat jättää sen taka-alalle. Omituista sanoa aikuisesta noin että eivät itse tiedä miltä näyttävät.
Se, pitääkö itseään komena vai ei, voi olla aika pitkälle itsetuntokysymys.
Vierailija kirjoitti:
Se, pitääkö itseään komena vai ei, voi olla aika pitkälle itsetuntokysymys.
Kyllä, molemmin päin eli itsekehu kertoo heikosta itsetunnosta ja kun tietää olevansa komea, ei ole tarvetta sitä erikseen mainostaa.
Aivan kuten se, että nainen väittää itseään kauniiksi ja fiksuksi korkeakoulutetuksi, antaa niin ikään naisesta itserakkaan kuvan, ja se, ettei tätä itse käsitä, antaa myös vaikutelman, ettei nainen ole ihan fiksuimmasta päästä.
Suomalainen mies komea - no niitä joutuu ainakin hemmetisti hakemaan, yleensä ruttunaamaisia sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pitää itseään komeana, hänen ei tarvitse edes sanoa sitä ääneen. Sen näkee hänestä muutenkin. Joidenkin miesten koko olemuksesta paistaa, kuinka suurena adoniksena itseään pitää.
Onko siinä pahaa, jos pitää itseään komeana?
- Jos on oikeasti komea
- Jos ei ole komea
No minua viehättää kyllä sellainen rauhallinen itsevarmuus ja kai siihen pakettiin kuuluu myös tietoisuus hyvästä ulkonäöstä, jos sellainen on. Mutta myös sen tiedostaminen, että ulkonäkö on vain yksi osa ihmistä. Mutta. Totuushan on se, että mitä terveellisemmät elämän tavat, sitä komeampi on. Katsot vaikka urheilijoita, siellä on paljon komeita. Juuri siksi kun alhaisilla rasvoilla olevien ihmisten naamatkin ovat veistoksellisempia verrattuna pullaposkiin. Eli hyvä ulkonäkö ei kyllä ole pahe.
Ei varsinaisesti, mutten voi sille mitään että näiden miesten olemus ärsyttää minua. Kaikkein paras on mies, joka ei ole tietoinen omasta hyvännäköisyydestään, mutta tällaisia toki on komeissa hyvin vähän.
Jos mies ei ole komea mutta pitää itseään sellaisena, voi hän olla joskus naisen näkökulmasta melkoinen riesa. Nämä ovat usein juuri niitä jotka eivät ymmärrä jos nainen ole heistä kiinnostunut ja jäävät tivaamaan syytä miksi ei. Eihän kukaan voi antaa adonikselle pakkeja!
Mulla aloittajana on aivan eri kokemus. Oletko varma, ettei se johdu ennakkoasenteestasi eli tulkitset komeita eri tavoin kuin muita, koska he ärsyttävät sinua.
Joku tuossa jo toi esille, että oikeasti komean ei ole tarvis tuoda ulkonäköään mitenkään esille, koska se tulee muutenkin ilmi. Olen täysin samaa mieltä. Moni komea myös kokee ennakkoluuloja eli toiset miehet ovat kateellisia ja naisilla on ennakkoasenteita kuten ehkä juuri sinullakin. Vai millaisissa piireissä nämä komeat itserakkaat olet tavannut?
Ihmisen luonnehan ei ulkonäön vaikutuksesta muutu, vaikka se tuntuukin olevan hämmästyttävän yleistä, että ulkonäön perusteella tehdään hyvin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tuntemattomista ihmisistä.
En ole ikinä koskaan kuullut tai nähnyt miesten olevan kateellisia toisille miehille komeasta ulkonäöstä. En edes tiedä, ovatko miehet toisilleen mistään kateellisia.
Kiitos päivän räkänauruista. Huhhuh millaisissa harhaisissa kuplissa osa porukasta elelee.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten se, että nainen väittää itseään kauniiksi ja fiksuksi korkeakoulutetuksi, antaa niin ikään naisesta itserakkaan kuvan, ja se, ettei tätä itse käsitä, antaa myös vaikutelman, ettei nainen ole ihan fiksuimmasta päästä.
Niinhän tuossa jo todettiin, että pätee myös naisiin, jotka väittävät olevansa kauniita.
Akateemisuus on hivenen eri asia. Paitsi palstalla missä monilla näyttää olevan alemmuudentunto oman koulutuksen suhteen (ihan turhaan).
Tulkitsin tuon hyväksi sarkasmiksi siitä, ettei pidä olla tietääkseenkään, vaikka epäilisi olevansa komea.
Ja näinhän se on, omiin tekemisiin ja olemisiin on hyvä olla vähän itsekriittistä välimatkaa. Minun mielipiteeni ja kokemukseni perusteella siten säilyy parhaiten ns. kartalla.