Komean miehen syndrooma
En tunne yhtään miestä, joka pitää itseään komeana, vaikka tunnen aika monta miestä, jotka vastaavat yleisesti komeana ja fiksuna pidetyn määritelmää eli ovat pitkiä, raamikkaita, hyvin koulutettuja ja joka tavalla normaaleja ja mukavia miehiä.
Se että kuvailee itse itseään komeaksi on mielestäni vähän epäilyttävää. Ensinnäkin se antaa itserakkaan kuvan ja se, ettei tätä itse käsitä antaa myös vaikutelman, ettei mies ole ihan fiksuimmasta päästä.
Tämä on vain mutua, mutta kaikki, joka ainoa todella komea mies, jonka tunnen (ryhmään kuuluu jo tyttärenkin poikaystävät ja ystävien lapset) ovat hyvin vaatimattomia. Heistä yksikään ei pidä itseään komeana tai ainakaan sano niin ääneen. Ja kriteerini komeudelle on mallin mitat täyttävä mies.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pitää itseään komeana, hänen ei tarvitse edes sanoa sitä ääneen. Sen näkee hänestä muutenkin. Joidenkin miesten koko olemuksesta paistaa, kuinka suurena adoniksena itseään pitää.
Sellaiset eivät koskaan ole komeita. Joko rumia tai naisellisia.
Totta. Salimakeissa on paljon tällaisia. Kuvittelevat kai että sen tikissä olevan kropan myötä myötä myös naama muuttuisi komeaksi. Sori, ei muutu.
Yksi mahdollisuus on tietysti se, että mies yrittää kehua itseään saadakseen naiset kiinnostumaan itsestään ymmärtämättä, että se antaa päinvastaisen lopputuloksen eli joko häntä pidetään itserakkaana tai vähän yksinkertaisena ja kiinnostus lopahtaa.
Tuossa näytti olevan aloitus, missä pohdittiin miestä, joka kehuskelee omaisuudellaan. Se on aivan sama syndrooma kuin tässäkin. Kyse voi olla heikosta itsetunnosta, jota paikataan ylimääräisellä pullistelulla ja päädytään sitten ihan sivuraiteelle, koska ihmiset yleensä ottaen eivät halua kumppanikseen sellaista, jonka itsetunto on hyvin hauras poikkeustapauksia (esim. paksunahkainen ja ohutnahkainen narsisti voivat pariutua).
Vierailija kirjoitti:
Yksi mahdollisuus on tietysti se, että mies yrittää kehua itseään saadakseen naiset kiinnostumaan itsestään ymmärtämättä, että se antaa päinvastaisen lopputuloksen eli joko häntä pidetään itserakkaana tai vähän yksinkertaisena ja kiinnostus lopahtaa.
Tuossa näytti olevan aloitus, missä pohdittiin miestä, joka kehuskelee omaisuudellaan. Se on aivan sama syndrooma kuin tässäkin. Kyse voi olla heikosta itsetunnosta, jota paikataan ylimääräisellä pullistelulla ja päädytään sitten ihan sivuraiteelle, koska ihmiset yleensä ottaen eivät halua kumppanikseen sellaista, jonka itsetunto on hyvin hauras poikkeustapauksia (esim. paksunahkainen ja ohutnahkainen narsisti voivat pariutua).
*poikkeustapauksia lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mallimies? Noh makunsa kullakin.
Mitä vikaa Batistini-miehissä? Tai Brad Pittissä?
Puhe oli yleisesti komeina pidetyistä miehistä. Voit katsoa vaikka Zalandon kuvastosta millaisia tarkoitan eli miehistä, joita useimmat pitävät komeina.
Harva näyttelijä on komea, karismaattinen voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pitää itseään komeana, hänen ei tarvitse edes sanoa sitä ääneen. Sen näkee hänestä muutenkin. Joidenkin miesten koko olemuksesta paistaa, kuinka suurena adoniksena itseään pitää.
Juuri näin. Olen täsmälleen samaa mieltä. Ja kieltämättä tuollaiset itserakkaat adonikset, joiden käytöksestä paistaa itserakkaus (heidänkään en ole kuullut sanovan itseään komeaksi) eivät ole sieltä komeimmasta ja fiksuimmasta päästä. Tällaisia joskus näkee julkkiksina ohimennen telkkarissa, ja se aiheuttaa myötähäpeää.
Tulisi heti mieleen parikin julkkisesimerkkiä, mutta jätänpä nyt sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni otsikon alle sopisi mieluummin pohdinta siitä, millaista on olla komea mies (pitkä, raamikas, koulutettu), ja miten naisten jatkuva vääränlainen huomio häiritsee. Tämän sanon ihan naisena.
Enpä usko että se komeita miehiä häiritsee pl. humalaiset naiset kapakassa, jotka käyvät kiinni.
Naiset sen sijaan kokevat vääränlaisten miesten huomion usein häiritsevänä, koska siihen liittyy turvallisuusriski.
Vierailija kirjoitti:
Siis ap, oletko joskus kuullut jonkun miehen sanovan itseään komeaksi? Minä en, ja olen jo nelikymppinen. Olen kyllä nähnyt komeita miehiä paljonkin.
En ihan ymmärtänyt aloituksen pointtia.
En minäkään ole kenenkään kuullut sanovan itseään komeaksi, mutta kahta miestä (miesystävääni) olen sanonut komeaksi niin kyllä ne ovat sen uskoneet. Eivät ole siis väittäneet että palturia puhun.
Minuakin on sanottu kauniiksi ja suht hyvin uskon. Joskus humalassa olen kysynyt olenko kaunis, mutta tuo on kyllä nii-in typerää. MIkään maailmanluokan kaunotar en ole, mukiinmenevän näköinen, luonnonkaunis. Tärkeämpää on kuitenkin sisäinen kauneus, yritetään sitäkin kehittää :) Ja sit huomaa jos mies alkaa rakastumaan, niin se kehuu omaa naistaan muillekin kauniiks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ap, oletko joskus kuullut jonkun miehen sanovan itseään komeaksi? Minä en, ja olen jo nelikymppinen. Olen kyllä nähnyt komeita miehiä paljonkin.
En ihan ymmärtänyt aloituksen pointtia.
En minäkään ole kenenkään kuullut sanovan itseään komeaksi, mutta kahta miestä (miesystävääni) olen sanonut komeaksi niin kyllä ne ovat sen uskoneet. Eivät ole siis väittäneet että palturia puhun.
Minuakin on sanottu kauniiksi ja suht hyvin uskon. Joskus humalassa olen kysynyt olenko kaunis, mutta tuo on kyllä nii-in typerää. MIkään maailmanluokan kaunotar en ole, mukiinmenevän näköinen, luonnonkaunis. Tärkeämpää on kuitenkin sisäinen kauneus, yritetään sitäkin kehittää :) Ja sit huomaa jos mies alkaa rakastumaan, niin se kehuu omaa naistaan muillekin kauniiks.
Se on sitten oma erillinen juttunsa myös, jos ei ota kehuja vastaan eli ei itse näe itseään komeana. Se taitaa olla vähän samanlainen asia kuin itsensä komeana näkeminen, vaikkei olisikaan sitä eli jostain syystä on jumiutunut oman päänsä sisälle kielteisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein se mitä itsestään kuvailee on päinvastoin. Rehellinen, kiltti, huumorintajuinen, komea jne.
En sano noinkaan, koska en ole nähnyt ko. miehiä, mutta jonkinlainen ristiriita sen välillä mitä itsestään ajattelee ja miten muut näkevät on varmasti olemassa, jos seuraa mistään ei oikein tahdo löytyä. Paitsi niistä "rumista".
Kuka jaksaa trollatakaan jatkuvasti tuolla asialla.
No minä sen olen ihan käytännön elämässä todennut. "siitä puhe mistä puute". Usein ihmisen päässä pyörii se asia minkä kanssa on alitajuisia vaikeuksia tai mitä haluaisi elämäänsä lisää. Ja ne asiat minkä kanssa ollaan täysin sinut, ovat niin arkipäiväisiä, ettei niitä osata edes mainita.
Varmasti tuo liittyy jollain tavalla sosiaalisiin normeihin, että miehen ei vain ole jotenkin sopivaa, tai ehkä edes tarpeellista, pitää itseään komeana. Toisaalta, epäilen, ovatko miesten ulkonäköstandardit niin yhteismitalliset kuin naisten. Siis jos katson esim. Bacheloria, jossa on mitä todennäköisimmin valittu komea mies, on minun joskus vaikea pitää häntä komeana. Muitakin esimerkkejä löytyy. Ylipäätään uskon, että on vaikeampi löytää miehiä, jotka näyttäisivät kaikkien (tai ainakin yli 80%) naisten mielestä komeilta. Miehet ovat tässä asiassa ehkä yksimielisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein se mitä itsestään kuvailee on päinvastoin. Rehellinen, kiltti, huumorintajuinen, komea jne.
En sano noinkaan, koska en ole nähnyt ko. miehiä, mutta jonkinlainen ristiriita sen välillä mitä itsestään ajattelee ja miten muut näkevät on varmasti olemassa, jos seuraa mistään ei oikein tahdo löytyä. Paitsi niistä "rumista".
Kuka jaksaa trollatakaan jatkuvasti tuolla asialla.
No minä sen olen ihan käytännön elämässä todennut. "siitä puhe mistä puute". Usein ihmisen päässä pyörii se asia minkä kanssa on alitajuisia vaikeuksia tai mitä haluaisi elämäänsä lisää. Ja ne asiat minkä kanssa ollaan täysin sinut, ovat niin arkipäiväisiä, ettei niitä osata edes mainita.
Samaa mieltä. Esimerkiksi täällä jokainen aihe käsitellään helposti pariutumisen kautta, vaikkei sillä olisi aiheen kanssa juuri mitään tekemistä, koska täällä taitaa olla aika paljon sinkkumiehiä.
Sen kyllä uskon, että se kenen kanssa pariutuu tai että seuraa ei löydy, on merkittävä elämään vaikuttava asia, mutta ei se sentään aivan kaikkea ratkaise. Pariutumisen asiat jäävät taustalle, kun sopiva puoliso on löytynyt eli pääosa ihmisistä ei koskaan erityisesti ajattele koko asiaa, sillä pariutuminen sujuu aivan itsekseen ja luonnollisesti.
Siksi nämä aiheet herättävät täällä myös suuttumusta - useimmiten naisissa, koska heille pariutuminen on useimmiten helppoa ja luonnollista. Miehet (ulkonäöstä riippumatta) joutuvat vähän enemmän funtsimaan miten saisivat sen naisen, jonka haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni otsikon alle sopisi mieluummin pohdinta siitä, millaista on olla komea mies (pitkä, raamikas, koulutettu), ja miten naisten jatkuva vääränlainen huomio häiritsee. Tämän sanon ihan naisena.
Enpä usko että se komeita miehiä häiritsee pl. humalaiset naiset kapakassa, jotka käyvät kiinni.
Naiset sen sijaan kokevat vääränlaisten miesten huomion usein häiritsevänä, koska siihen liittyy turvallisuusriski.
Häiritsee todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tuo liittyy jollain tavalla sosiaalisiin normeihin, että miehen ei vain ole jotenkin sopivaa, tai ehkä edes tarpeellista, pitää itseään komeana. Toisaalta, epäilen, ovatko miesten ulkonäköstandardit niin yhteismitalliset kuin naisten. Siis jos katson esim. Bacheloria, jossa on mitä todennäköisimmin valittu komea mies, on minun joskus vaikea pitää häntä komeana. Muitakin esimerkkejä löytyy. Ylipäätään uskon, että on vaikeampi löytää miehiä, jotka näyttäisivät kaikkien (tai ainakin yli 80%) naisten mielestä komeilta. Miehet ovat tässä asiassa ehkä yksimielisempiä.
Hyvä pointti, en aloitusta kirjoittaessani tullut tuota ajatelleeksi, mutta se varmasti on juuri noin. Miehessä ei ole tärkeää niinkään ulkonäkö, ei ole oikein sopivaakaan olla "korea" sen paremmin kuin korostaa komeuttaan, sillä suomalaiset pitävät arvossa vaatimattomuutta. Sama pätee varallisuuteen eli sitä ei pidetä tyylikkäänä, että ökyilee omaisuudellaan, vaikka sitä olisi.
Minä kyllä tunnen miehen, joka on komea ja joka myös itse pitää itseään komena. Hän on aiemmin toiminut mm. miesmallina. Pinnallinen luonne.
Weetee-porukasta nainen myös vähän komeammalle.. Ne on hyviä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että miehillä on yksimielisyys siitä kuka on komea mies? Onko se juuri tämä lihaksikas ja urheilullinen salimake?
Jostain syystä en ole koskaan keskustellut livenä miesten kanssa siitä kuka heidän mielestään on komea, joten ei ole käsitystä asiasta. Jos joskus harvoin olen sanonut jostain miehestä miehelleni, että onpa siinä komea mies (tyttären poikaystävä esimerkiksi), niin hänen reaktionsa on ollut että "jaa" eli olen saanut sen vaikutelman, ettei miehiä kiinnosta yhtään pohtia muiden miesten komeutta? Mutta ehkä sitä pohditaan siinä vaiheessa, kun tavoittelee jonkun naisen suosiota?
Ne jotka alleviivaten mainostavat itseään komeiksi tai hyvännäköisiksi eivät todellakaan ole komeita. Aidosti komeat miehet eivät yleensä tee ulkonäöstään mitään numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tunnen miehen, joka on komea ja joka myös itse pitää itseään komena. Hän on aiemmin toiminut mm. miesmallina. Pinnallinen luonne.
Mun ensirakkauteni toimi myös miesmallina, seurustelimme ja asuimme yhdessä jonkun aikaa nuorena. Koskaan en kuullut hänen puhuvan komeudesta ja ulkonäöstä, se oli hänelle ehkä enemmän vitsi, että hän on komea. Eli enemmän tuossa on kyse luonteesta kuin tosiasiallisesta ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka luuseri ei pidä itseään komeana?
- Komea mies
Kannattaa lukea aloitus vähän tarkemmin.
"En tunne yhtään miestä, joka pitää itseään komeana"
Miten tuon voi lukea väärin?
- Komea mies
Lue aloitus ajatuksella. Eli ei tunne yhtään oikeasti komeaa, joka myös itse pitäisi itseään komeana. Rumat pitää itseään komeana.
Jaa kyllä minä taas tiedän miehiä, jotka ovat hyvinkin tietoisia itsestään.
tai no yhdellä on iso mulkku ja kyllä se sana kiirii..
Mitä vikaa Batistini-miehissä? Tai Brad Pittissä?