Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tapailemani mies kehuu omaisuudellaan

Vierailija
21.03.2022 |

Tapasin miehen, joka päällisin puolin aivan tavallinen miellyttävä käytös ja hyvä keskustelija. Aika pian puheet kääntyivät rahaan ja omaisuuteen ja ettei rahasta ole pulaa. Autot, veneet, mökki ja sijoitusasunnot tuli mainittua hyvin nopeassa ajassa. (ja nuo ovat totta). Ei sillä että eikö saisi olla varallisuutta. Minullakin on. Mutta en koskaan kehuskele varallisuudelllani.
Kyllä melkoinen tyrmäys tuli tuon miehen suhteen. Harmi kun muuten niin kiva mies.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos miehellä olisi pienehkö omaisuus? Niinpä.

Mikään ei kelpaa teille naisille!

Kertoo epävarmuudesta, jos siitä pitää mainita. Koittavat tehdä rahalla vaikutuksen.

Minusta on hauska katsoa ihmisten reaktioita, kun kertoo tekevänsä työkseen jotain aivan päinvastaista kuin olettavat.

Ihmiset esimerkiksi kuvittelevat, että siivoojat ovat kouluttamattomia ja eivät saa muuta töitä. Ei se aina niin mene.

Vierailija
42/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et muka tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten myyty kaiketi jo?....

Onko sulla noin heikot kognitiiviset kyvyt, ettet ymmärrä vaikka koko ketju on täynnä leveilyn karsastajia? 😁

Vierailija
44/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekee sitä paljon, tyhmemmät typerän suoraan, fiksummat vähän tyylikkäämmin ja hienovaraisemmin. Ajattele se vähän niin kuin naisten meikkinä :D Me yritetään tehdä vaikutus laittautumalla ja näyttämällä seksikkäältä miehen silmissä. Mieskin haluaa osoittaa olevansa hyvä saalis.

(Ja kyllä, yleistän tässä rajusti ja käytän stereotypioita)

Oma mieheni esim. jo ensimmäisiä treffejä suunnitellessa ehdotti tosi hienoa ja kallista paikkaa (vastasin et jos meidän homma lähtee tulille, se on ehkä hyvä vuosipäivämesta. Ollaan oltu 5 v yhdessä mutta ei olla keretty sinne vieläkään). Kun suhde eteni ja tutustuttiin enemmän, hän alkoi avoimemmin puhua myös raha-asioista ja niihin liittyvistä tavoitteista. Otin sen siinä vaiheessa merkkinä siitä, että hän on tosissaan mun kanssa ja haluaa ikään kuin varmistaa asemaansa mun silmissä.

Mies joka öykkäröi omaisuudellaan ja kertoo mikä mikäkin maksaa on minusta juntti. Ehkä sellaisen kanssa päätyy yhteen nainen joka ei hänkään varsinaisesti omia avujaan piilottele jos ymmärrätte mitä tarkoitan…

Vierailija
45/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei kukaan ajattelisi, että olen varakas. Ammattini, sosiaalinen statukseni ja henkilöhistoriani sotivat sitä vastaan. Minulla ei myöskään ole kalliita vaatteita, laukkua tai kelloa. Ei kiinnosta moinen. Joskus ihmiset leveilevät omistuksillaan. Ovat suorastaan hämmästyneitä, kun kerronkin, että ostin itselleni mökin tai käytän päivät harrastukseni parissa. Saamatta siitä tuloja. Olen siis järjestänyt elämäni onnelliseksi, teen juuri sitä mitä haluan.

Minusta on hauska katsella ihmisten reaktioita, kun tajuavat, että itse asiassa minä olen se varakkaampi.

On tyhmää kuvitella, että voisi tietää jotain varmaksi toisesta etukäteen.

Viimeksi lauantaina kolmen ihmisen suut loksahtivat auki, kun kerroin loppuillasta olevani itse asiassa aika varakkaasta perheestä. Olivat tarjonneet minulle illan mittaan. Kuvitelleet mitä kukin halusivat minusta. Tämä myös kertoo jotain ihmisen älykkyydestä. Vain älykäs ihminen ei vedä toisesta suoria johtopäätöksiä.

Kyllä mullakin suu loksahtaisi auki jos joku illan vieton päätteeksi kokisi tarvetta kertoa perheensä varallisuusasteesta.

Kokisin myös erittäin kiusallisena sen, että toinen on ajatellut minun tarjoavan vain siksi että pidän häntä köyhänä. Minä tarjoan ihan hyvää hyvyyttäni jos tilanne tuntuu luontevalta. Ehkä sinä tarjoaisit sitten joku toinen kerta.

Vierailija
46/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei kukaan ajattelisi, että olen varakas. Ammattini, sosiaalinen statukseni ja henkilöhistoriani sotivat sitä vastaan. Minulla ei myöskään ole kalliita vaatteita, laukkua tai kelloa. Ei kiinnosta moinen. Joskus ihmiset leveilevät omistuksillaan. Ovat suorastaan hämmästyneitä, kun kerronkin, että ostin itselleni mökin tai käytän päivät harrastukseni parissa. Saamatta siitä tuloja. Olen siis järjestänyt elämäni onnelliseksi, teen juuri sitä mitä haluan.

Minusta on hauska katsella ihmisten reaktioita, kun tajuavat, että itse asiassa minä olen se varakkaampi.

Viimeksi lauantaina kolmen ihmisen suut loksahtivat auki, kun kerroin loppuillasta olevani itse asiassa aika varakkaasta perheestä. Olivat tarjonneet minulle illan mittaan. Kuvitelleet mitä kukin halusivat minusta. Tämä myös kertoo jotain ihmisen älykkyydestä. Vain älykäs ihminen ei vedä toisesta suoria johtopäätöksiä.

Huokaus. En pidä sinua kovin älykkäänä. Ainakin kirjoituksesi oli nolohko. :)

Vierailija
47/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. En pidä sinua kovin älykkäänä. Ainakin kirjoituksesi oli nolohko. :)

Reaktion nopeus kertoo älykkyydestä. Jos kolme ihmistä jää illan lopuksi tuijottamaan suu auki kymmeneksi sekunniksi, ei ole kovin älykästä porukkaa. Toisaalta olen myös jutellut baarissa erään Suomen menestyneimmän pokerinpelaajan kanssa. Hänen työnsä on lukea ihmisiä. Hänellä oli esitietoja minusta. Kun hän kysyi, mitä teen työkseni, vastasin jotain aivan päinvastaista, mutta totuudenmukaista. Hänen hänmästyksensä ( vaitelias tuijotus) kesti 2 sekuntia. Sitten hän korjasi ja analysoi tilanteen. Eli hän on huomattavan älykäs, mutta myös tottunut analysoimaan ihmisiä ja tottunut yllättäviinkin asioihin. Todennäköisyyksiä. Epätodennäköinen on myös mahdollista.

Vierailija
48/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pihipetteri ja lokki jos et tarjonnut takaisin.

Vierailija
49/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa tietynlaista keskenkasvuisuutta tuollainen omaisuuden korostaminen. Siinäkö hänen elämänsä sisältö?

Vierailija
50/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauska tietää kenen kanssa olen tekemisissä. Siksi pidän kortit piilossa. Omaisuudella leveily on siinä mielessä hiukan tyhmää. Pitäisi keksiä jotain muuta kiinnostavaa. Minulle tuo on ainakin heti turnoff, jos joku alkaa kertomaan omaisuuksistaan. Tulee heti mieleen, että miksi tuo ihminen kertoo siitä minulle.

Vierailija
51/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että köyhä mies on naisten suosikki. Varmaankin otatte mielellään elätiksi, jos on vain mukava :)) Ravintolaillat ja matkat menee teidän piikkiin. Teidän kesämökillä pöristellään uudella veneellänne :))

Vierailija
52/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis pihipetteri ja lokki jos et tarjonnut takaisin.

Olisin tarjonnut, jos olisi tullut sopiva tilaisuus. Ostin osan juomia itsekin. Lokkeilu on täysin vierasta.

Vierailija
53/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla, että köyhä mies on naisten suosikki. Varmaankin otatte mielellään elätiksi, jos on vain mukava :)) Ravintolaillat ja matkat menee teidän piikkiin. Teidän kesämökillä pöristellään uudella veneellänne :))

Minä en ainakaan. Minulla on omat mökit ja olen ostamassa itselleni venettä. En isoa, mutta kuitenkin. Maksan omat ruokani niissä ravintoloissa, joissa käyn.

Vierailija
54/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että naiset haluavat muka vaivihkaa huomata miehen olevan varakas erinäisistä merkeistä: miten mies pukeutuu, millaisella autolla hän ajaa, millaisella alueella hän asuu, millaisia ystäviä hänellä on, millainen ammatti hänellä on, mihin hän suuntaa lomallaan jne.

Siksi varakkuudestaan ei kannata puhua.

Vierailija
55/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hauska tietää kenen kanssa olen tekemisissä. Siksi pidän kortit piilossa. Omaisuudella leveily on siinä mielessä hiukan tyhmää. Pitäisi keksiä jotain muuta kiinnostavaa. Minulle tuo on ainakin heti turnoff, jos joku alkaa kertomaan omaisuuksistaan. Tulee heti mieleen, että miksi tuo ihminen kertoo siitä minulle.

Omaisuudesta kertominen ei ole myöskään kovin kohteliasta. Hyvän koulutuksen saanut yrittää asettua keskustelukumppaninsa kanssa samalle levelille.

Olen viettänyt iltaa miljardöörin kanssa. Olin itse hotellisiivooja. Kertaakaan minulle ei tullut tunne, että olisimme eri tasolla. Mies oli älykäs ja hyvän koulutuksen ja kasvatuksen saanut. Juttelimme oluista ja tanssimme. Päinvastoin hän nauroi, kun kerroin, mitä kaikkea teen hotellissa.

Vierailija
56/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen ja arvottomuuden tunteensa kerskailuun peittävä sääliö. Luulee (tai tietää) että omaisuus on ainoa merkittävä asia hänessä ja luulee että sen esilletuominen saa muut luulemaan hänestä suuria. Vähän samaa sarjaa kuin sairaalloisen mustasukkaiset, tietävät että ainoa keino pitää nainen edes jonkin aikaa on väkivalta ja pakottaminen koska heissä ei ole oikeasti ensimmäistäkään haluttavaa ominaisuutta jolla voisi kumppanin pitää.

Vierailija
57/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisuudesta kertominen ei ole myöskään kovin kohteliasta. Hyvän koulutuksen saanut yrittää asettua keskustelukumppaninsa kanssa samalle levelille.

Olen viettänyt iltaa miljardöörin kanssa. Olin itse hotellisiivooja. Kertaakaan minulle ei tullut tunne, että olisimme eri tasolla. Mies oli älykäs ja hyvän koulutuksen ja kasvatuksen saanut. Juttelimme oluista ja tanssimme. Päinvastoin hän nauroi, kun kerroin, mitä kaikkea teen hotellissa.

Minä asetan tasoni tuon ihmisen hienostuneisuuden tasolle. Oli ihminen köyhä tai rikas, voi silti olla hienostunut. Rahasta ja omaisuudesta puhuminen ei ole hienostunutta vaan nousukasmaisuutta. Rahasta ja omaisuudesta voi puhua, jos toinen ihminen on samalla tasolla varakkuudessa.

Vierailija
58/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olin pukeutunutkin vielä päin hittoa. Minulla oli vaatteita tosi vähän. Olin illalla ollut hienoissa hotellijuhlissa, jossa oli teemana 50-luku. Sain kutsun niin myöhään, että en ehtinyt vuokrata pallohametta. Minulla oli japanilainen musta-punainen kietaisuhame, joka tosin oli ihan kiva. Tosin enemmän festarityyppiä. Paitana vaaleansininen T-paita, kun ei ollut muutakaan.

Ainoa negatiivinen, mitä mies kysyi, oli, miksi minä olen pukeutunut noin. Näytin varmaan hullulta.

Vierailija
59/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia on se, että kukaan ei oikeasti omista mitään. Elämän aikana voi "ostaa" käyttöoikeuden johonkin, mutta kun kuolema korjaa omaisuudet jäävät tänne ja ne eivät siirry seuraavaan elämään. Elämänsä jokainen voi kyllä käyttää mihin haluaa, vaikka siihen omaisuuden kerryttämiseen. Tulevaisuudessa vanhusten hoitopaikat vievät jo omaisuuden. 

Vierailija
60/63 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mies on epävarma itsestään ja luulee, että ihmiset arvostavat hänet paremmaksi ja viisaammaksi ihmiseksi , kun lesoilee omaisuudellaan. Ehkä narsistinen mies lisäksi ja odottaa siten kehua ja ihailua omaisuuteen liittyen.

Mulle tuollainen omaisuudella kehuskelu on red flag. Ihan sen vuoksi että itselläni on omaisuutta miljoonissa laskettuna, osa siitä perittyä ja osa itse hankittua. En puhu mielelläni omaisuudestani, mutta välillä se näkyy. Vaatteet ostan suurimmaksi osaksi kirppareilta ja ajan kaupungissa fillarilla. Olen nähnyt elämässä rankimman kautta, että raha ei tuo onnea. Se tuo ainoastaan turvaa. En halua että minut arvotetaan ihmisenä omaisuuteni vuoksi vaan itseni vuoksi. Olen mikä olen ihmisenä ja jos ei kiinnosta niin voi voi.

Voisin käydä tänään ostamassa vaikka 10 Birkinin laukkua käteisellä jos haluaisin, mutta ei kiinnosta. Tällä hetkellä mulla on käytössä joku Stockalta ostettu Korsin laukku ja toimii hyvin.