Miksi tapailemani mies kehuu omaisuudellaan
Tapasin miehen, joka päällisin puolin aivan tavallinen miellyttävä käytös ja hyvä keskustelija. Aika pian puheet kääntyivät rahaan ja omaisuuteen ja ettei rahasta ole pulaa. Autot, veneet, mökki ja sijoitusasunnot tuli mainittua hyvin nopeassa ajassa. (ja nuo ovat totta). Ei sillä että eikö saisi olla varallisuutta. Minullakin on. Mutta en koskaan kehuskele varallisuudelllani.
Kyllä melkoinen tyrmäys tuli tuon miehen suhteen. Harmi kun muuten niin kiva mies.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei sitä salaile.
Miksi naisille rahasta puhuminen niin vaikeaa?
Oikeasti rikkaiden ei tarvitse pröystäillä puheissaan, vaan omaisuus on ihan muuta varten. Niin naisilla kuin miehilläkin asia on samoin. Politiikka, uskonto ja raha ovat hieman mielikuvituksettomia puheenaiheita ensitreffeillä.
Alempaa sosiaaliluokkaa ja kompensoi sitä rahalla. Esim hyvin tienaava duunari käyttäytyy noin, ei akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Alempaa sosiaaliluokkaa ja kompensoi sitä rahalla. Esim hyvin tienaava duunari käyttäytyy noin, ei akateeminen.
Ööö... No ei. Ei sitä voi noin yksioikoisesti jaotella. :D
Ennemmin sanoisin, että vanhat rikkaat osaavat elää sen asian kanssa, että rahaa on, mutta ihan kaikki uusrikkaat eivät ole niin taitavia asian kanssa.
Hassua kun joku tuntematon vanhempi mies alkoi yhtäkkiä viestitellä kanssani Whatsappissa, ja ensitöikseen kehui voittaneensa juuri noin tonnin nettipokerissa. Halusi sen kunniaksi tarjota "kauniille naiselle" hotelliyön koska oltiin sentään samassa wa-ryhmässä 🤦🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö heijaa vaan. Ei akateemisuus tee ihmisestä fiksua kaikissa asioissa, kuten esimerkiksi sosiaalisissa taidoissa. Mies vaikutti sosiaalisilta taidoiltaan epäkypsältä ja myös epävarmalta.
Vierailija kirjoitti:
Olipas juntti kirjoitus.
Monta juttua tässä tulikin jo esille, mutta lisään vielä sen, että omaisuudellaan kehuskelijat ovat usein pihejä. Tosin en ole tavannut noin avoimesti rehvastelevaa koskaan, vaan sillai sivulauseessa. Onhan se moukkamaista, ei voi mitään. Itselle tulisi mieleen, että kehuskelisiko illanvietoissakin rahoillaan, niin saisi hävetä...
Minulle ei tuollainen mies kelpaisi.
Jos mies olisi oikeasti todella mukavan tuntuinen, niinvoisin tavata vielä, mutta keskustelujen tahdin pitäisi olla täysin erilainen. Yksikin väärässä paikassa keskusteluun mukaan ängetty kehaisu riittäisi. Siis sellainen tökerö ylimielinen kehaisu.
Omaisuutta saa olla, se on ok ja minullakin on jotain, mutta se on sivuseikka. Katsoisin miten mies suhtautuu muihin ihmisiin, miten hän puhuu mm. vanhemmistaan ja sisaruksistaan, miten hän kohtelee vaikka kahvilassa vieraita ihmisiä ja onko hän kohtelias tavallinen huomaavainen ihminen.
Tapailin joskus hetken muuten mukavaa miestä mutta tämä junttimainen kehuskelu vei kaiken kiinnostuksen. Minua ei kiinnosta paljonko hänen veneensä ja mökkinsä maksoivat eikä hänen vanhempiensa omistaman metsän hehtaarimäärä kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin joskus hetken muuten mukavaa miestä mutta tämä junttimainen kehuskelu vei kaiken kiinnostuksen. Minua ei kiinnosta paljonko hänen veneensä ja mökkinsä maksoivat eikä hänen vanhempiensa omistaman metsän hehtaarimäärä kuulu minulle.
Näitä tulee joskus vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen turn off :((
Jep naisen pitää antaa itse huomata, että mies on rikas. Eihän naisetkaan kerro miehelle, että minä olen sitten todella kaunis ja nuori.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kun joku tuntematon vanhempi mies alkoi yhtäkkiä viestitellä kanssani Whatsappissa, ja ensitöikseen kehui voittaneensa juuri noin tonnin nettipokerissa. Halusi sen kunniaksi tarjota "kauniille naiselle" hotelliyön koska oltiin sentään samassa wa-ryhmässä 🤦🏼♀️
:DDD
Juu, alemman tason mies, diskaa heti. Blokkaa ja älä ole enää missään tekemisissä. Hyi.
Itselle tuli monesti mieleen, että tarkoitus on selvittää minun varallisuuteni. Asuin vuokralla silloin, kun harrastin nettideittailua ja se tuntui olevan miehille turn off, vaikka muuten raha-asiani olivat ihan kunnossa. Minusta tuo on miehillä aika yleistä, kysyttiin esimerkiksi, että oletko remontoinut itsellesi unelmien keittiön, kun kerran tykkäät kokata.
Minusta ei kukaan ajattelisi, että olen varakas. Ammattini, sosiaalinen statukseni ja henkilöhistoriani sotivat sitä vastaan. Minulla ei myöskään ole kalliita vaatteita, laukkua tai kelloa. Ei kiinnosta moinen. Joskus ihmiset leveilevät omistuksillaan. Ovat suorastaan hämmästyneitä, kun kerronkin, että ostin itselleni mökin tai käytän päivät harrastukseni parissa. Saamatta siitä tuloja. Olen siis järjestänyt elämäni onnelliseksi, teen juuri sitä mitä haluan.
Minusta on hauska katsella ihmisten reaktioita, kun tajuavat, että itse asiassa minä olen se varakkaampi.
On tyhmää kuvitella, että voisi tietää jotain varmaksi toisesta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kukaan ajattelisi, että olen varakas. Ammattini, sosiaalinen statukseni ja henkilöhistoriani sotivat sitä vastaan. Minulla ei myöskään ole kalliita vaatteita, laukkua tai kelloa. Ei kiinnosta moinen. Joskus ihmiset leveilevät omistuksillaan. Ovat suorastaan hämmästyneitä, kun kerronkin, että ostin itselleni mökin tai käytän päivät harrastukseni parissa. Saamatta siitä tuloja. Olen siis järjestänyt elämäni onnelliseksi, teen juuri sitä mitä haluan.
Minusta on hauska katsella ihmisten reaktioita, kun tajuavat, että itse asiassa minä olen se varakkaampi.
On tyhmää kuvitella, että voisi tietää jotain varmaksi toisesta etukäteen.
Viimeksi lauantaina kolmen ihmisen suut loksahtivat auki, kun kerroin loppuillasta olevani itse asiassa aika varakkaasta perheestä. Olivat tarjonneet minulle illan mittaan. Kuvitelleet mitä kukin halusivat minusta. Tämä myös kertoo jotain ihmisen älykkyydestä. Vain älykäs ihminen ei vedä toisesta suoria johtopäätöksiä.
Mitäpä jos miehellä olisi pienehkö omaisuus? Niinpä.
Mikään ei kelpaa teille naisille!
Junttiahan se on mutta ehkä hän yrittää tehdä sinuun varallisuudellaan vaikutuksen. - Itse työttömänä tiedostan liiankin hyvin, että taloudellinen asemani rajoittaa enemmän ja vähemmän sosiaalista kanssakäymistä. Ja näin myös sen mahd. oman rakkaan ja erityisen löytämistä.
Ei raha ja varallisuus tietenkään kaikki kaikessa ole ja monesta asiasta voi nauttia ja iloita maksutta. Mutta myös moni asia maksaa.
Kävin jokunen viikko sitten treffeillä ja vaikka kävin ihan normi ketjuravintolassa (Tampereen Amarillossa) syömässä niin pelkästään oman annokseni ja ruokajuomani (lasi viiniä ja jaettu pullo vettä) maksoi enemmän kuin, mitä minulla arkena varaa laittaa ruokaan....
En tietenkään kitisyyt ta valittanut treffikumppanilleni että ruoka olsi ollut liian kallista tai mikse menty vain vaikka kävelylle mutta sainpahan muistutuksen taloudellisesta asemastani.