Mammoille sopiva aivopähkinä!!!!!! ette varmasti osaa ratkasta!!
Kylän parturi ajaa parran niiltä ja vain niiltä kylän miehiltä, jotka eivät aja omaa partaansa. Ajaako hän tällöin oman partansa? Jos parturi ajaa oman partansa, hän ei aja omaa partaansa ja kääntäen.
Kommentit (70)
Punainen, sillä jääkarhut eivät maanantaisin tervehdi puutarhuria.
parturi on parturi vain työpaikallaan, jolloin hän on yksityishenkilö kotona ja vapaa-ajallaan. Koska hän ei ole vapaa-ajallaan parturi, hän voi partansa ajaa ihan itse. T: AV-mamma
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:49"]
Parturi on nainen eikä sen tarvi ajella omaa partaansa.
[/quote]Naisellakin voi olla parta, mutta toki tässä keississä se olisi ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:49"]
[/quote]Naisellakin voi olla parta, mutta toki tässä keississä se olisi ratkaisu.
[/quote]
Voi olla ja joillakin naisilla onkin, mut valtaosalla naisista ei parta kasva kuitenkaan.
Miten parran voisi muutenkaan ajaa niiltä miehiltä jotka on sen jo itse ajaneet?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:54"]
Miten parran voisi muutenkaan ajaa niiltä miehiltä jotka on sen jo itse ajaneet?
[/quote]
Ei se liity tähän nyt mitenkään :D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:50"]
Punainen, sillä jääkarhut eivät maanantaisin tervehdi puutarhuria.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:47"]
Kylän parturi ajaa parran niiltä ja vain niiltä kylän miehiltä, jotka eivät aja omaa partaansa. Ajaako hän tällöin oman partansa? Jos parturi ajaa oman partansa, hän ei aja omaa partaansa ja kääntäen.
[/quote]
"Jos parturi ajaa oman partansa, hän ei aja omaa partaansa ja kääntäen."
Miten voi ajaa oman partansa ja olla ajamatta omaa partaansa?
Parturi ajaa oman partansa, ja niin tekevät kaikki muutkin kylän miehet.
T: Mies
Tehtävän asettelu ei sisällä mahdollisuutta, että parturi pakosta ajaisi parran miehiltä jotka eivät sitä itse tee. Parturi kasvattaa muhkean parran itselleen, mutta leikkaa sen asiakkailtaan.
Yöllä parturi asettaa partansa vasten rämemajavan turkkia...
Ei varmasti osata ratkaista, ja heti eka vastaaja ratkaisi :D
jos parturi on mies, väite on ristiritainen, ja sille ei ole yksiselitteistä pitävää ratkaisua, eli kyseessä on paradoksi eli looginen mahdottomuus.
Jos parturi on nainen, ks. viesti 2: parturi ei aja omaa partaansa, mutta ajaa niiden kyläläisten miesten parrat, jotka eivät aja partaansa itse. Eli kaikki ovat (viimeistään parranajon jälkeen) parrattomia.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:22"]
jos parturi on mies, väite on ristiritainen, ja sille ei ole yksiselitteistä pitävää ratkaisua, eli kyseessä on paradoksi eli looginen mahdottomuus.
Jos parturi on nainen, ks. viesti 2: parturi ei aja omaa partaansa, mutta ajaa niiden kyläläisten miesten parrat, jotka eivät aja partaansa itse. Eli kaikki ovat (viimeistään parranajon jälkeen) parrattomia.
[/quote]
Miksi eivät kaikki voi loogisesti ajaa omaa partaansa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:29"]
[/quote]
koska parturi ajaa parran NIILTÄ JA VAIN NIILTÄ, ...
ja koska oletetaan, että kaikille miehille kasvaa partaa
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:29"]
[/quote]
koska parturi ajaa parran NIILTÄ JA VAIN NIILTÄ, ...
ja koska oletetaan, että kaikille miehille kasvaa partaa
[/quote]
[/quote]
muut miehet voivat loogisesti itse ajaa partansa, mutta entäs parturin parta?
Kaikki huorat ovat partureita, mutta kaikki parturit eivät ole huoria.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:16"]
Ei varmasti osata ratkaista, ja heti eka vastaaja ratkaisi :D
[/quote]
Vieläpä 2 minuutissa kysymyksen lähettämisestä!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:36"]
Kaikki huorat ovat partureita, mutta kaikki parturit eivät ole huoria.
[/quote]Tässä tapauksessa taitaa olla huora, koska minkä ihmeen kylän mies muuten kävisi sellaisella "ajattamassa partaansa"? :D